Gå til innhold

(P)syk i dag?


Gjest nickløs

Anbefalte innlegg

Gjest nickløs

Sitter for tiden her og sturer, har ringt til jobben og sagt at jeg er syk. Lurer på om jeg får sykemelding i og med at jeg ikke har feber, men tror jeg er deprimert. Har ikke lyst å gjøre noe, bare ligge, ikke sove engang. Bør jeg forklare dette til legen? Vil ikke bli satt på noen antidepressive midler. Er det no vits da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

For å få sykmelding må du ha en sykdom/diagnose.

For å få diagnosen deprimert må en ha vært syk i 2 uker.

"Akutt lyst til å ligge på sofaen" kvalifiserer ikke for sykmelding.

Uansett må du diskutere dette med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nickløs

For å få sykmelding må du ha en sykdom/diagnose.

For å få diagnosen deprimert må en ha vært syk i 2 uker.

"Akutt lyst til å ligge på sofaen" kvalifiserer ikke for sykmelding.

Uansett må du diskutere dette med legen din.

Takk for det sympatiske svaret. Bra gjort av en som skal være psykiater, må jeg si.

Forklarte kanskje ikke problemstillingen så godt. Dette hender ofte, ikke fordi jeg er lat. Hadde bare ikke lyst å gå så dypt inn på følelseslivet mitt, av frykt for å kjede deg eller andre.

Problemet er vel at jeg har dårlig selvtillit og få venner. Akkurat nå har jeg i tillegg problemer med samboeren, noe jeg tror utløste "depresjonen" denne gangen. Kan for tiden ikke prate med han og heller ingen andre. Hadde derfor håpet på litt sympati herfra, men den gang ei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...