Gå til innhold

Utøyaofrene


Gjest Nickløsheletida

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    17

  • Persille1365381127

    6

  • XbellaX

    5

  • frosken

    4

Gjest Nickløsheletida

Jeg ser jo at de er sterke men jeg ser ingen grunn til at tråden må slettes?

Neivel, men hva om du hadde kjent igjen noen? Hva om det var din datter eller sønn som lå der?

Jeg kjenner ikke igjen noen, så det er ikke for min egen skyld jeg sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel, men hva om du hadde kjent igjen noen? Hva om det var din datter eller sønn som lå der?

Jeg kjenner ikke igjen noen, så det er ikke for min egen skyld jeg sier det.

Nei jeg ser helt klart den, jeg trodde disse lå ute i en avis men det gjør de jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ambrose

Neivel, men hva om du hadde kjent igjen noen? Hva om det var din datter eller sønn som lå der?

Jeg kjenner ikke igjen noen, så det er ikke for min egen skyld jeg sier det.

Støttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyrmenia

Nei jeg ser helt klart den, jeg trodde disse lå ute i en avis men det gjør de jo ikke.

De er endel av en bildeserie i en annerkjent internasjonal fotokonkurranse og er således alleredet publisert på nettsiden av juryen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Neivel, men hva om du hadde kjent igjen noen? Hva om det var din datter eller sønn som lå der?

Jeg kjenner ikke igjen noen, så det er ikke for min egen skyld jeg sier det.

Jeg tenkte nøyaktig det samme som deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er endel av en bildeserie i en annerkjent internasjonal fotokonkurranse og er således alleredet publisert på nettsiden av juryen.

Ah, jeg skjønner, jeg kikket bare med et halvt øye på noen av dem og trodde de var fra en eller annen avis og derav reaksjonen.

Rystende bilder. Jeg må innrømme jeg har problemer med å synes at bilde 2,3 og 4 er "helt greit" å legge ut uansett hvor mange priser vedkommende har fått. De andre som jeg kikket på i første omgang er selvsagt helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel, men hva om du hadde kjent igjen noen? Hva om det var din datter eller sønn som lå der?

Jeg kjenner ikke igjen noen, så det er ikke for min egen skyld jeg sier det.

Hva med 9/11 og bildene derfra? Prisvinnende bilder dette også, mennesker, identifiserbare, spesielt husker jeg et bilde med en mann som hoppet fra en av de øverste etasjene, knipset i fallet. Jeg synes som nevnt bilde 2, 3 og 4 var forferdelige og har merker jeg har problemer med å ta et fast standpunkt når det gjelder disse tre, men om man ser på andre store tragedier, som feks 9/11, mener du disse bildene også burde være sensurert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel, men hva om du hadde kjent igjen noen? Hva om det var din datter eller sønn som lå der?

Jeg kjenner ikke igjen noen, så det er ikke for min egen skyld jeg sier det.

Det publiseres stadig vekk denne typen bilder fra rundt omkring i verden i norske medier. Alle sammen er av mennesker som noen kjenner. Alt er tragedier som noen har nærhet til.

Etter som vi i Norge viser lite mangemål og selvsensur mhp hva som publiseres fra hendelser langt unna oss, har vi en dårlig sak når vi ønsker å beskytte våre egne mot samme type eksponering.

Så nylig et bilde i et norsk medie av en kvinne som hadde satt fyr på seg selv. Kan ikke registrere at noen har protestert på det.

Mener man at publisering av denne typen bilder er galt, må man påpeke alt, ikke bare det som ligger oss selv nærmest.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lurer jeg på

Jeg tenkte nøyaktig det samme som deg...

Fordi? Reagerer dere like sterkt på andre tragedier? Eller gjelder det kun innenfor landets grenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Fordi? Reagerer dere like sterkt på andre tragedier? Eller gjelder det kun innenfor landets grenser?

Det har nok noe med at dette har skjedd i Norge og jeg bor her i dette landet. Da reagerer jeg nok sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer jeg på

Det har nok noe med at dette har skjedd i Norge og jeg bor her i dette landet. Da reagerer jeg nok sterkere.

Det er forstålig da dette var veldig close to home for mange av oss. Jeg synes bare det er merkelig at så mange "farer opp" når det gjelder denne saken fremfor hva vi ser på nyheter og leser i avisen hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Det er forstålig da dette var veldig close to home for mange av oss. Jeg synes bare det er merkelig at så mange "farer opp" når det gjelder denne saken fremfor hva vi ser på nyheter og leser i avisen hver eneste dag.

Det er vel nettopp pga det du selv sier, det blir for nært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer jeg på

Det er vel nettopp pga det du selv sier, det blir for nært?

Som en annen sier i tråden, det finnes tragedier over hele kloden som er nær for noen av oss. Det blir en litt pussig sak å sensurere alt som er innenfor Norges grenser og sitte å hyle om at "tenk om det var din datter eller sønn som lå der" jeg forstår selvsagt dere mener det godt men tragedier skjer hver eneste dag over hele verden. Bildene er sterke og dypt rystende, men viktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Som en annen sier i tråden, det finnes tragedier over hele kloden som er nær for noen av oss. Det blir en litt pussig sak å sensurere alt som er innenfor Norges grenser og sitte å hyle om at "tenk om det var din datter eller sønn som lå der" jeg forstår selvsagt dere mener det godt men tragedier skjer hver eneste dag over hele verden. Bildene er sterke og dypt rystende, men viktige.

Jeg er enig i både det du sier og at det virker for sterkt, kanskje fordi det er for nært :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...