Gå til innhold

Støtte til ødelagte tenner


Gjest Bettina A

Anbefalte innlegg

Gjest Bettina A

Hva har man krav på av støtte eller LÅN fra Nav. Dette gjelder min bror,som er 36 år, i full jobb,men har havnet i en gjeldssituason, som gjør at han ikke er kredittverdig(årslønnen er rimelig god-over 400000 i året). Han holder nå på å miste alle tenner. Det er veldig synlig når han smiler-tennenes emalje er spist opp og to av hjørne tennene er borte. Dette plager ham så veldig at han nå er sykemeldt! Han har også problemer med å tygge mat-noe som har medført vekt-tap. Kan tenke meg en full reperasjon hos tannlegen vil komme på ca 200 000 kr! Har han noen mulighet for å få et slags lån hos nav?? Dette ødelegger jo livet hans....til slutt jobber han jo ikke, og blir istedet en trygdemottker. Håper inderlig noen kan hjelpe med svar...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lov å prøve, men min søster fikk ikke noe støtte eller lån fra NAV.

Men prøv å få ham med til tannlegen likevel. Det kan hende tannlegen finner en grunn til hvorfor tannhelsa er som den er. Mulig dette kan gi grunn til støtte hos NAV.... Eller som for min del, satte det igang en prosess med å søke om erstatning for feilbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å prøve, men min søster fikk ikke noe støtte eller lån fra NAV.

Men prøv å få ham med til tannlegen likevel. Det kan hende tannlegen finner en grunn til hvorfor tannhelsa er som den er. Mulig dette kan gi grunn til støtte hos NAV.... Eller som for min del, satte det igang en prosess med å søke om erstatning for feilbehandling.

Det høres nesten ut til at dette er noe mer enn dårlig tannhygiene?

Noen sykdommer/tannsykdommer kvalifiserer til støtte fra Helfo (tidligere fra NAV). Tannlegen vet hvilke.

Det høres ut til at han iallfall må til tannlege for en vurdering. Den ene timen klarer han kanskje å skrape sammen penger til?

NAV gir nødig ut støtte/lån til folk som egentlig har inntekt, men sitter i en vanskelig økonomisk situasjon pga gjeld. Søke kan han selvsagt. Han bør være forberedt på å levere mye dokumentasjon, og at det er risiko for avslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannfea

Hva er årsaken til at han mister tennene? du kan få støtte fra Nav på veldig mye hos tannlegen, jeg var akkurat å fikk en slik biteskinne fordi jeg skjærer tenner og NAV betalte altså halvparten av denne. Alt dette vet tannlegen, jeg ville tatt en rask ringerunde for å undersøke priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tannhuff

Det er ikke enkelt å få NAV til å betale tannlegeregninga, med mindre man har tannsykdom eller skade. Dette vet jeg mye om. Har selv vært på attføring og greide ikke fullføre tiltak pga smerter i munnen. Jeg fikk ingen økonomisk hjelp til å få ordnet tennene, men jeg fikk "lønn" for å være hjemme. Dette gikk over flere år, jeg hadde så vondt at jeg møtte gråtende opp hos nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
cosnor1365380715

Det høres nesten ut til at dette er noe mer enn dårlig tannhygiene?

Noen sykdommer/tannsykdommer kvalifiserer til støtte fra Helfo (tidligere fra NAV). Tannlegen vet hvilke.

Det høres ut til at han iallfall må til tannlege for en vurdering. Den ene timen klarer han kanskje å skrape sammen penger til?

NAV gir nødig ut støtte/lån til folk som egentlig har inntekt, men sitter i en vanskelig økonomisk situasjon pga gjeld. Søke kan han selvsagt. Han bør være forberedt på å levere mye dokumentasjon, og at det er risiko for avslag.

Vet dere at det går an å få tannbehandling til en tredjedel av prisen i Tyrkia, Polen, Ungarn? Søk på internett etter tannlege i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Vet dere at det går an å få tannbehandling til en tredjedel av prisen i Tyrkia, Polen, Ungarn? Søk på internett etter tannlege i utlandet.

Vet du at går nokka galt so dekker iike forsikringa di det????? Og det kan bli dyrt... bare en liten infeksojn etter ei behandling kan bli utrulig dumt...... sjekk om reise forsikringa di dekker det først.... Æ sjekka........... På fjærning av tannstein og slike ting.. ja klart, men inngrep i munnhulen.... sier bare spørr forsikringen din førsrt!!!!Hvis du drar hjem til Nporge etter et inngrep, og blir plager med innfeksjon... betennelse osv.. i norge så degger pasientskadeforsikringen slike ting.... på Inngrep så gjør det i norge... alt annet er greit som puss, borre ett hull osv.... men ikke kirurgi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...