Gå til innhold

Fasetter på tennene


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Ja men det kan vel tannlegen ordne,

Jeg har ikke sagt det der med kanintenner til tannlegen, men jeg bad henne forlenge de nedover, men virker ikke som hun forstår, derfor skal jeg skrive en mail i helgen og virkelig forklare mitt ønske.

Men det med isingen hadde jeg ikke tenkt på.

Uansett jeg spiser mest grønnsaker så det er nok utmerkede tenner for meg.

Du vil nok ha sterkere tenner til å spise grønnsaker med om du beholder dine egne tenner :) Tannfassetten er nok ikke helt god å knaske gulrot med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 162
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    63

  • Colette

    13

  • Lillemus

    8

  • mariaflyfly

    7

Madelenemie

''Jeg vil bare ha sånne kanintenner, fordi jeg syns det ser pent ut. Dessuten blir jeg kalt en kanin, men det er fordi jeg spiser så mye grønnsaker''

Det var det litt av et forbilde du hadde ,o) Hva blir det neste da? Kaninører?

Nei, du har fine tenner sier tannlegen, så hør på han du.

Hei!

:)

Tenner er en naturlig ting og jeg vil ikke ha noe unaturlig, men bare større tenner, det er vel en liten ting å få ordnet med,

Men nå skal jeg tenke mer på det med isingen og spørre om det er en komplikasjon, jeg får imidlertid ikke tannlegen med på å slipe ned tennene mine for å sette på fasetter, til tross for at dette er ganske vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

nei for de er den hviteste fargen sier tannlegen, er ikke noen hvit naturlig farge som er lysere.

Da tror jeg faktisk det er lurt å høre på tannlegene :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Du vil nok ha sterkere tenner til å spise grønnsaker med om du beholder dine egne tenner :) Tannfassetten er nok ikke helt god å knaske gulrot med.

Hei!

ja da skal jeg rett og slett lese mer om dette.

jeg vet om mange mennesker som har fått satt på fasetter, det er ganske vanlig, feks hun jeg sitter ved siden av på forelesning har fått satt på fasetter på tennene sine, hun er bare noen og tjue år, og hadde helt sikkert ikke ødelagte tenner hun heller.

Jeg syns i vertfall det ser pent ut, de er hvitere enn den naturlige hviteste fargen på naturlige tenner.

Jeg har den hviteste naturlige og det er ikke colgate hvit som skinner med sånn stjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Ja men det kan vel tannlegen ordne,''

Tannlegen kan ikke ordne med noe, hvis tennene blir for store til bittet ditt.

Hei!

ja men noen får jo slepet ned tenner eller satt inn hoggtenner, så jeg tror det er prinsippene de ikke er enige i, fordi de kaller det å "ødelegge friske tenner".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Da tror jeg faktisk det er lurt å høre på tannlegene :o)

Hei!

Så hvite tenner som Berlusconi har er det på fasetter, det er ikke naturlig, men slik hvitfarge jeg liker, den lyser opp, om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Så hvite tenner som Berlusconi har er det på fasetter, det er ikke naturlig, men slik hvitfarge jeg liker, den lyser opp, om du skjønner.

Jeg tror du kan få slike når du bleker også hvis de bleker med maskin og ikke bruker krem og gum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg tror du kan få slike når du bleker også hvis de bleker med maskin og ikke bruker krem og gum.

Hei!

Tannlegen sier de ikke kan bli hvitere enn mine, for tennene kan bare blekse ned til hviteset natrulige farge, det er vist den jeg har.

Men det fins også papirhvit på sånne fasetter om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tannlegen sier de ikke kan bli hvitere enn mine, for tennene kan bare blekse ned til hviteset natrulige farge, det er vist den jeg har.

Men det fins også papirhvit på sånne fasetter om du skjønner.

Du kan nok ikke insistere på at en vanlig tannlege skal utføre slike inngrep på tennene dine. Dette kommer inn under "kosmetisk tannpleie", og en tannleges primære oppgave er jo og ivareta din tannhelse, og ikke "ødelegge" friske tenner. Men du får sikkert utført dette på klinikker som driver med plastisk kirurgi.

http://www.plastikkirurgi.nu/skallfasetter-porselensfasetter-tannfasetter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tannlegen sier de ikke kan bli hvitere enn mine, for tennene kan bare blekse ned til hviteset natrulige farge, det er vist den jeg har.

Men det fins også papirhvit på sånne fasetter om du skjønner.

Selvlysende mener du. Det er ikke så sjarmerende synes jeg. Og tenner kan forandre et ansikt mer enn man hadde planlagt.

Jeg har sånne tenner som ser stabla ut, som et fange ved! Og tenkte at jeg skulle bleke for å hjelpe på elendigheta. Jeg har skygger på fortennene grunnet fylling.

Men så fikk jeg en søt tannpleier som forklarte masse, pusset (sandblåste faktisk) og sa at bleking må gjentas, det kan gi emaljeskader, ising osv. Og hun mente stabletennene mine gav "personlighet". Så jeg følte meg bedre når jeg gikk derfra og har latt være å herje med dem etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tannlegen sier de ikke kan bli hvitere enn mine, for tennene kan bare blekse ned til hviteset natrulige farge, det er vist den jeg har.

Men det fins også papirhvit på sånne fasetter om du skjønner.

''Men det fins også papirhvit på sånne fasetter om du skjønner.''

Så hvite tenner ser innmari unaturlige ut og er slettes ikke pent.

Nå minner du om en sta og egen 3-åring som har bestemt seg for hun _vil_ samme hva mamma sier. :o) Jeg skjønner ikke hvorfor du vil ødelegge tennene dine når du har fine og sunne tenner fra før. Du sier du er så glad i grønnsaker - vel, da bør du la tennene være, det er når de er naturlige at de er sterkest og best egnet til å spise grønnsaker med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil ha pene tenner selv.

Ja, det ødelegger jo tennene. ER det ikke så de må slipe tennene ned til bare stubbene før de setter på fasettene? Og fasettene må vel byttes opp med jevne mellomrom (noen få år sikkert).... så det koster jo litt å vedlikeholde og.

Skulle hatt fasetter selv, har for dårlig emalje til tannbleking og vil ha finere fasong på tennenene og. Nå er de gulaktige og gjennomsiktige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderen

Dette er et veldig godt eksmpel på at psykologen din har rett i at du noen ganger er umoden.

Tannlegene er eksperter på tenner. Når de ikke vil sette på fasetter, så skal du være glad for at de er mer opptatt av hva som er best for deg enn å tjene penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Du er klar over at å sette på fasetter koster fra Kr 5000 per tann, og for at det ikke skal se helt unaturlig ut bør man sette på fasetter på alle tennene som synes (da snakker vi ca Kr 60000 totalt). I tillegg innbærer fasetter at man sliper ned helt friske tenner, med andre ord er det irreversibelt. Videre opplever de fleste ising i tennene, i tillegg til at fasetter ikke er så sterke som dine egne tenner, så sannsynligheten for at de knekker er mye større.

Også må de byttes ut hvert tiende(?) år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Okey, jeg skal sjekke opp en tannlege til, sende mail.

For jeg vet om mange som får gjort dette, unge mennesker, det er blitt vanlig, de har heller ikke stygge tenne i utgangspunktet.

Jeg kjenner et menneske som har tannfasetter. Og det var pga av stygge emaljeskader på fortennene, som det ikke var noe annet og gjøre med. Men hun fikk litt "tyggegummi-smil" etterpå, og tennene så litt for store ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grevelinglang

Ja, det ødelegger jo tennene. ER det ikke så de må slipe tennene ned til bare stubbene før de setter på fasettene? Og fasettene må vel byttes opp med jevne mellomrom (noen få år sikkert).... så det koster jo litt å vedlikeholde og.

Skulle hatt fasetter selv, har for dårlig emalje til tannbleking og vil ha finere fasong på tennenene og. Nå er de gulaktige og gjennomsiktige....

''ER det ikke så de må slipe tennene ned til bare stubbene før de setter på fasettene?''

Nei, nei, tenk mer i retning av løsnegler :) Fasettene settes utenpå de eksisterende tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

''ER det ikke så de må slipe tennene ned til bare stubbene før de setter på fasettene?''

Nei, nei, tenk mer i retning av løsnegler :) Fasettene settes utenpå de eksisterende tennene.

Har du gjort dette selv? Min venninne som er tannlege har fortalt meg at tennene slipes ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Har du gjort dette selv? Min venninne som er tannlege har fortalt meg at tennene slipes ned?

Emaljen slipes 0.3 - 1 mm tynnere. Det er kankje det du har hørt, og trodd at betød at tennene slipes ned.

Uansett så skader det tennene, så man gjør det ikke uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...