Gå til innhold

Martyren fra Snåsa


Sør

Anbefalte innlegg

Hva er det med folk som blir "såra og vonbrotne" når folk stiller spørsmål ved deres påstander?

For ikke å snakke om bortforklaringen når han blir bedt om å forklare hvorfor han ikke vil la seg teste:

''85-åringen sier det er helt umulig å gjøre noe som kan bevise at han er klarsynt. Han hevder klarsyn er noe et menneske har, og det ikke finnes metoder som kan bevise det vitenskapelig. På spørsmål fra Dagbladet om det nå ikke er på tide å la noen i full offentlighet få teste hans påståtte klarsyn, svarer han.

- Det er ikke mulig det, har du fått synet så ser du. Det går ikke å stoppe noe slik, sier han.''

kilde: http://www.dagbladet.no/2012/03/10/nyheter/klarsynt_krangel/snasamannen/bok/kritikk/20625654/

Dette er akkurat som enkelte religiøse grupper som ønsker lover mot blasfemi - at man ikke skal få lov til å bruke ytringsfriheten til å stille spørsmål ved selvoppnevnte religiøse autoriteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 674
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    257

  • mrxx

    135

  • Mrs D

    69

  • Tonette

    11

Mest aktive i denne tråden

Hva var galt med dette da sør?

At han mener at det ikke skal være lov å publisere slike bøker, som er kritisk til hans virke og hans påståtte "evner".

Det han driver med er en form for bedrageri, og nå mener han at loven skal beskytte ham (!).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

At han mener at det ikke skal være lov å publisere slike bøker, som er kritisk til hans virke og hans påståtte "evner".

Det han driver med er en form for bedrageri, og nå mener han at loven skal beskytte ham (!).

Med vennlig hilsen

Det er ikke bedrageri, la han få mene det han vil. La han få fred, han er en gammel mann :)

Og han har hjulpet maaange, de er iallefall fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bedrageri, la han få mene det han vil. La han få fred, han er en gammel mann :)

Og han har hjulpet maaange, de er iallefall fornøyd.

''Det er ikke bedrageri, la han få mene det han vil. La han få fred, han er en gammel mann :)

Og han har hjulpet maaange, de er iallefall fornøyd. – Mrs.Q''

Ingen nekter ham å mene det han vil. Hvor har du det fra?

Selvsagt er det bedrageri å påstå man har evner man ikke har (ikke vil dokumentere). Av akkurat samme årsak som ikke hvem som helst kan påstå de er lege, uten å ha eksamen.

85% av sykdommer forsvinner av seg selv. I tillegg kommer placeboeffekten. Det er fremdeles lureri.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

''Det er ikke bedrageri, la han få mene det han vil. La han få fred, han er en gammel mann :)

Og han har hjulpet maaange, de er iallefall fornøyd. – Mrs.Q''

Ingen nekter ham å mene det han vil. Hvor har du det fra?

Selvsagt er det bedrageri å påstå man har evner man ikke har (ikke vil dokumentere). Av akkurat samme årsak som ikke hvem som helst kan påstå de er lege, uten å ha eksamen.

85% av sykdommer forsvinner av seg selv. I tillegg kommer placeboeffekten. Det er fremdeles lureri.

Med vennlig hilsen

Ja, vet hva du tenker om slike ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At han mener at det ikke skal være lov å publisere slike bøker, som er kritisk til hans virke og hans påståtte "evner".

Det han driver med er en form for bedrageri, og nå mener han at loven skal beskytte ham (!).

Med vennlig hilsen

Hvor står det at han mener at det ikke er lov å skrive ei slik bok?

Utrolig hvordan du raller rundt hele tiden, føler du deg aldri dum og skamfull etter å ha kranglet med 95 % av motdebantane dine eller mener du det er helt normalt?

Du krangler så og si i hver eneste tråd og enda starter du nye tråder som kun må være for å krangle i. Dette har du da diskutert opp og i mente flere ganger.

Er det noe du lider av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet hva du tenker om slike ting...

Det er ikke bare hva jeg "tenker" eller mener om ham.

Det er harde kalde fakta at han verken kan eller vil dokumentere noen av "evnene" eller at noen har blitt bedre på grunn av evnene (i motsetning til placebo eller lignende).

Når han fortsetter som om han har slike "evner fra Gud" så blir det bedrageri og kvakksalveri.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

Det er ikke bare hva jeg "tenker" eller mener om ham.

Det er harde kalde fakta at han verken kan eller vil dokumentere noen av "evnene" eller at noen har blitt bedre på grunn av evnene (i motsetning til placebo eller lignende).

Når han fortsetter som om han har slike "evner fra Gud" så blir det bedrageri og kvakksalveri.

Med vennlig hilsen

Men det går ikke å dokumentere det, sånn er det bare. Så en får tro på det den som vil, resten kan roe seg noen hakk :)

Er det det er snakk om, tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at han mener at det ikke er lov å skrive ei slik bok?

Utrolig hvordan du raller rundt hele tiden, føler du deg aldri dum og skamfull etter å ha kranglet med 95 % av motdebantane dine eller mener du det er helt normalt?

Du krangler så og si i hver eneste tråd og enda starter du nye tråder som kun må være for å krangle i. Dette har du da diskutert opp og i mente flere ganger.

Er det noe du lider av?

''Hvor står det at han mener at det ikke er lov å skrive ei slik bok?''

Fra artikkelen:

''- Jeg er ingen ekspert, men tviler på at han har lov til å ha bilde av meg på forsiden av boka sin og kalle meg «profeten fra Snåsa», sier en fortvilet Gjerstad.''

======

Den vanlige personsjikanen din overser jeg. Du holder alltid på med slikt når du ikke har argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det går ikke å dokumentere det, sånn er det bare. Så en får tro på det den som vil, resten kan roe seg noen hakk :)

Er det det er snakk om, tro.

Det er kun én eneste tenkelig grunn til at det ikke kan dokumenteres at folk blir bedre, og det er nettopp at de ikke gjør det. Altså, at det er bedrageri.

Hadde folk blitt friske (ut over placebo) så ville man selvsagt kunne dokumentere det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

Det er kun én eneste tenkelig grunn til at det ikke kan dokumenteres at folk blir bedre, og det er nettopp at de ikke gjør det. Altså, at det er bedrageri.

Hadde folk blitt friske (ut over placebo) så ville man selvsagt kunne dokumentere det.

Med vennlig hilsen

Jeg tror ikke det er bedrageri, basta bom!

Noen folk må lære seg at ikke alt kan dokumenteres, og du er en av dem. Luften vi puster inn og ut ser usynlig ut, men den er ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er bedrageri, basta bom!

Noen folk må lære seg at ikke alt kan dokumenteres, og du er en av dem. Luften vi puster inn og ut ser usynlig ut, men den er ikke det.

''Jeg tror ikke det er bedrageri, basta bom!

Noen folk må lære seg at ikke alt kan dokumenteres, og du er en av dem. Luften vi puster inn og ut ser usynlig ut, men den er ikke det. – Mrs.Q''

Selvsagt er det både kvakksalveri og bedrageri, så lenge han ikke kan dokumentere at folk blir friske av noe han gjør.

Luft er et godt eksempel - det er usynlig, men bare beveg et papirark gjennom det fort, så ser du masse bevis og doikumentasjon på at luft eksisterer.

Nemlig!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs.Q

''Jeg tror ikke det er bedrageri, basta bom!

Noen folk må lære seg at ikke alt kan dokumenteres, og du er en av dem. Luften vi puster inn og ut ser usynlig ut, men den er ikke det. – Mrs.Q''

Selvsagt er det både kvakksalveri og bedrageri, så lenge han ikke kan dokumentere at folk blir friske av noe han gjør.

Luft er et godt eksempel - det er usynlig, men bare beveg et papirark gjennom det fort, så ser du masse bevis og doikumentasjon på at luft eksisterer.

Nemlig!

Med vennlig hilsen

Hehe, du får kose deg videre med diskusjon :)

I give up! Men mitt siste ord: Det er IKKE bedrageri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du får kose deg videre med diskusjon :)

I give up! Men mitt siste ord: Det er IKKE bedrageri!

Det blir ikke "ikke bedrageri" bare fordi noen påstår det.

Det blir "ikke bedrageri" når noen dokumenterer at folk blir friske av behandlingen hans, akkurat som man kan telle om folk blir friske av antibiotika.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pilka

Jeg ser nøyaktig ingenting galt i det han sier. Kan ikke forstå din trang til å diskutere dette gang på gang. Du virker som en selvvalgt profet til å få alle til å tro det samme som deg.

Vi lever i et fritt samfunn og har lov å ha våre meninger. Hvorfor er det så vanskelig for deg å akseptere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvor står det at han mener at det ikke er lov å skrive ei slik bok?''

Fra artikkelen:

''- Jeg er ingen ekspert, men tviler på at han har lov til å ha bilde av meg på forsiden av boka sin og kalle meg «profeten fra Snåsa», sier en fortvilet Gjerstad.''

======

Den vanlige personsjikanen din overser jeg. Du holder alltid på med slikt når du ikke har argumenter.

Du leser jo dette som djevelen leser bibelen. Det står slettes ikke at han nekter noen å utgi boken, men han skriver at han lurer på om det er lov å bruke bilde av han på forsiden av boka. Det er en ganske stor forskjell.

Du har jo ofte perosnangrep selv, så hva er problemet? Det er kanskje ikke så dumt å sette deg ned å tenke litt på hvordan du opptrer på nett, at du ikke føler deg dum og skamfull etter å sittet timesvis å gjenta deg selv og ralle rundt er jo helt utolig i seg selv. Men jeg fikk da humret litt på en lørdags ettermiddag:-)

Hva ønsker du å oppnå i denne tråden som du mener du ikke har oppnådd før? En ny krangel kanskje? Forørvig er det kun krangel du oppnår, selve emnet du prøver å diskutere forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

Det blir ikke "ikke bedrageri" bare fordi noen påstår det.

Det blir "ikke bedrageri" når noen dokumenterer at folk blir friske av behandlingen hans, akkurat som man kan telle om folk blir friske av antibiotika.

Med vennlig hilsen

''Det blir ikke "ikke bedrageri" bare fordi noen påstår det.''

Joda! Og folk kan nok stå frem å si de har blitt friske og, det er mange som har fått hjelp av han og det er ikke placebo. Men det var mine siste ord i den saken sør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pilka

Det blir ikke "ikke bedrageri" bare fordi noen påstår det.

Det blir "ikke bedrageri" når noen dokumenterer at folk blir friske av behandlingen hans, akkurat som man kan telle om folk blir friske av antibiotika.

Med vennlig hilsen

Jeg tviler på at noen gidder diskutere dette med deg engang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du leser jo dette som djevelen leser bibelen. Det står slettes ikke at han nekter noen å utgi boken, men han skriver at han lurer på om det er lov å bruke bilde av han på forsiden av boka. Det er en ganske stor forskjell.

Du har jo ofte perosnangrep selv, så hva er problemet? Det er kanskje ikke så dumt å sette deg ned å tenke litt på hvordan du opptrer på nett, at du ikke føler deg dum og skamfull etter å sittet timesvis å gjenta deg selv og ralle rundt er jo helt utolig i seg selv. Men jeg fikk da humret litt på en lørdags ettermiddag:-)

Hva ønsker du å oppnå i denne tråden som du mener du ikke har oppnådd før? En ny krangel kanskje? Forørvig er det kun krangel du oppnår, selve emnet du prøver å diskutere forsvinner.

Igjen, bare personangrep fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...