Gå til innhold

Burde jeg be tannlegen betale for reperasjonen?


Dame87

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til tannlege det siste året helt frem til i fjor i august og reparert tenner for hele 45 000 kr som da nav har ordnet et lån til meg som jeg betaler 1500 kr i mnd på.

Men over til poenget, jeg fikk når vi var ferdig med behandlingen av tennene at jeg måtte pusse tenner morgen og kveld, bruke tanntråd og skyllemiddel vær dag noe jeg har gjort siden behandlingen var ferdig. Men nå har en tann knekt som de reparete og har mistet en fylling og det dukker opp nye høl hele tiden selv om jeg bruker alt av anbefalinger fra tannlegen min. Jeg syns dette er veldig dårlig siden de sa at alt de hadde reparert skulle holde leeeeeenge og at jeg trossalt betaler for dårlig jobb.. Hva burde jeg gjøre? kan jeg kreve at de betaler det som er gjort dårlig? kan jeg ha en tannsykdom siden jeg får hull igjen og alt blir dårligere for vær dag.?

Håper noen der ute kan gi meg svar, og kanskje noen har vært i samme situasjon som kan gi noen gode råd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo et halvt år siden du har vært der så det er vel på tide med en ny sjekk. Jeg tror nok tannlegen er villig til å reparere det som har blitt fikset før og ødelagt igjen. Nye hull må du nok bekoste sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest tannfee

Når det gjelder fyllinger som faller ut vil det være grunn til reklamasjon.

Men - en tann som er behandlet blir svekket. Den blir ikke som den var da den var ny. Hver gang man borrer og legger en fylling endres spenningen i tannen, og den tåler ikke så mye som før. Tenner med store fyllinger kan sprekke, og det er ikke tannlegens skyld - det var din tann som var ødelagt i utgangspunktet.

Om du fremdeles får nye hull må du se på hva du spiser og drikker. Det er sukker som er årsak til hull, og det er ikke slik at du kan spise og drikke nøyaktig hva du vil selv om du bruker tanntråd og skyll. Ha faste måltider, og unngå sukker mellom måltidene.

Pusseteknikken din er også viktig. Får du bort alt belegget eller er du ikke nøye nok? Munnskyll fjerner ikke belegg, og fluor virker ikke dersom tannen ikke først er godt rengjort.

Du trenger nok å gå halvårlig til sjekk og forebygging, noe som er en tannpleiers jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...