Gå til innhold

Voldtekt av små barn


Madelenemie

Anbefalte innlegg

''Det stemmer ikke. Mange av de tror ikke det er skadelig.''

Rent intellektuelt så VET de det, men om de mangler den IQ-en som kreves til å forstå det, så.....

Det blir vel en slags fortrengelsestaktikk da.

Ja, det er komplisert, men det handler ofte om at de ikke anser det de gjør som overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 803
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    262

  • XbellaX

    190

  • Andeby

    67

  • Madelenemie

    55

Mest aktive i denne tråden

''Mange av de tror ikke det er skadelig.''

Nei, kun pedofile lurer seg selv med dette.

Og du illustrerer akkurat det jeg sa - de gir f*en i om de ødelegger barnet.

Nei, de gir ikke faen. Men de kan mangle empati, og de greier ikke å se på det de gjør som overgrep. Uttrykket "lure seg selv så man tror det selv" passer godt inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er komplisert, men det handler ofte om at de ikke anser det de gjør som overgrep.

''Ja, det er komplisert, men det handler ofte om at de ikke anser det de gjør som overgrep.''

Ok, men jeg bryr meg i grunn INGENTING om hva de anser selv og ikke. De får kjøpe seg en oppblåsbar dukke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke. Mange av de tror ikke det er skadelig.

''Mange av de tror ikke det er skadelig.''

Sier du som har lest tusenvis av forskningsartikler og er en av de smarteste i verden?

Kunne ikke dy meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de gir ikke faen. Men de kan mangle empati, og de greier ikke å se på det de gjør som overgrep. Uttrykket "lure seg selv så man tror det selv" passer godt inn her.

''Men de kan mangle empati, og de greier ikke å se på det de gjør som overgrep. Uttrykket "lure seg selv så man tror det selv" passer godt inn her.''

Er det noen unnskyldning eller noe formildende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Innerst inne vet de vel det ? :)

Det der er vel litt å skjule seg bak en unnskyldning?

I dag mener jeg.

Noen av de mener oppriktig at sånt er bra for barn. Noen er imot overgrep men greier ikke se på det de selv gjør som overgrep. Det er kompliserte psykologiske mekanismer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Der tar du feil. Grunnen til at noen mennesker som bryr seg om barna likevel gjør sånt, er fordi de ikke tror det skader men er bra for barna. Hadde man satset mer på forebygging så hadde kanskje folk som tror dette latt være å gjøre det.

Hei!

Okey, sette at vi tenker feil, hvordan kan en middelaldrende i barnas øyne gammel person være noe annet enn motbydelig når de trenger seg på?

Hvordan er det mulig for pedofile og lure seg selv til å tro noe slikt, særlig etter alle skadene barn står frem med som er utsatt for dette, leser de ikke de samme avisene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men de kan mangle empati, og de greier ikke å se på det de gjør som overgrep. Uttrykket "lure seg selv så man tror det selv" passer godt inn her.''

Er det noen unnskyldning eller noe formildende?

Hmm, jeg tror det er mer hensiktsmessig å se på det som en forklaring. Det er derfor behandling er så viktig, for der kan de lære forskjell på rett og galt, empati osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de gir ikke faen. Men de kan mangle empati, og de greier ikke å se på det de gjør som overgrep. Uttrykket "lure seg selv så man tror det selv" passer godt inn her.

''Men de kan mangle empati, og de greier ikke å se på det de gjør som overgrep. Uttrykket "lure seg selv så man tror det selv" passer godt inn her.''

Stakkars! Hva tenker du en 2-3-4-5-osv-åring klarer, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg tror det er mer hensiktsmessig å se på det som en forklaring. Det er derfor behandling er så viktig, for der kan de lære forskjell på rett og galt, empati osv.

''Det er derfor behandling er så viktig, for der kan de lære forskjell på rett og galt, empati osv.''

Det samme har de uskyldige barna som er ofre for overgrep behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de gir ikke faen. Men de kan mangle empati, og de greier ikke å se på det de gjør som overgrep. Uttrykket "lure seg selv så man tror det selv" passer godt inn her.

Da gir de jo f*en. For alle praktiske formål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg tror det er mer hensiktsmessig å se på det som en forklaring. Det er derfor behandling er så viktig, for der kan de lære forskjell på rett og galt, empati osv.

Vel, det får de gjøre FØR de begår overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mange av de tror ikke det er skadelig.''

Sier du som har lest tusenvis av forskningsartikler og er en av de smarteste i verden?

Kunne ikke dy meg...

Jeg har lest mye ja. Jeg synes det er viktig at barn ikke utsettes for sånt. Kunnskap kan bidra til mer adekvate måter å håndtere det på, fremfor myter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er komplisert, men det handler ofte om at de ikke anser det de gjør som overgrep.

Og hva så?

Mange bankranere mener vel at det egentlig er deres penger de bare tar fra banken, men det er like mye bankran av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye ja. Jeg synes det er viktig at barn ikke utsettes for sånt. Kunnskap kan bidra til mer adekvate måter å håndtere det på, fremfor myter.

Din kontinuerlige bortforklaring og bagatellisering av overgrep er smakløst og farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men de kan mangle empati, og de greier ikke å se på det de gjør som overgrep. Uttrykket "lure seg selv så man tror det selv" passer godt inn her.''

Stakkars! Hva tenker du en 2-3-4-5-osv-åring klarer, da?

Hva mente du nå? Det er overgriperens skyld, hvis det var det du tenkte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av de mener oppriktig at sånt er bra for barn. Noen er imot overgrep men greier ikke se på det de selv gjør som overgrep. Det er kompliserte psykologiske mekanismer.

Vel, hvis de ikke klarer å tenke klarere enn det, så er de vandrende bomber, og bør vurderes innesperret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er så opptatt av fakta, burde kanskje ha såpass ydmykhet at du er åpen for at en pedofil selv KANSKJE kan vite NOE mer om dette enn du gjør?

Jeg har sett bortforklaringen og bagatelliseringene før.

Det er nettopp fordi jeg er opptatt av fakta at jeg skriver det jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din kontinuerlige bortforklaring og bagatellisering av overgrep er smakløst og farlig.

Da feiltolker du. Jeg bagatelliserer det overhode ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg tror det er mer hensiktsmessig å se på det som en forklaring. Det er derfor behandling er så viktig, for der kan de lære forskjell på rett og galt, empati osv.

''Hmm, jeg tror det er mer hensiktsmessig å se på det som en forklaring. Det er derfor behandling er så viktig, for der kan de lære forskjell på rett og galt, empati osv.''

Lære forskjell på rett og galt, hjelper det? Hvis pedofili er medfødt, så har vel de pedofiles foreldre lært dem forskjellen på rett og galt og fanget opp at disse mangler empati?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...