Gå til innhold

åå trenger hjelp!


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

ja det er sant, :)

Men jeg har vært til frisør en gang og det gikk fint, det er noen år siden.

Når jeg giftet meg betalte noen andre, jeg vet ikke hva det kostet, jeg så ut som et sminketroll da jeg kom ut og jeg rev bort alt av rariteter og sminke og ordnet meg selv, slik jeg liker å være. Jeg så skrekkelig ut, jeg trodde ikke mine egne øyne underveis, det ble verre og verre, og jeg var målløs.

Min mann forstod dette, han syns jeg så naturlig og pen ut sånn som jeg pleier se ut, kjolen var jo selveste askepott sin og var jo pynt nok :) jeg valgte den selv, og siden jeg likte Askepott sin kjole valgte jeg en sånn, den hun får av feen til ballet :)

Så fantastisk! Jeg må få se brudebilder av deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    31

  • Bella Dotte

    9

  • EnolaGay

    5

  • Elis31

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Hei!

ja det er fint med Bella Dotte hun lukter ikke parfyme. Aldri min psykiater heller.

Jeg kan sjelden like parfymer, noen herrelukter kan jeg like, men mange for kvinner gjør meg kvalm, det lukter ikke rent.

jeg skulle ønske jeg tålte det litt bedre, for jeg må forte meg gjennom taxfree pga av lukten er så intens.

Da ligner du litt på meg - jeg er heller ikke glad i for mye parfymelukt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

nei jeg har langt hår så jeg trenger ikke. Jeg bare klipper tupper av og til og setter det opp hver dag :)

En av min manns venner har klippet meg, hun er stylist og kom hit mange ganger. Så var jeg i salongen hos henne en gang, det gikk fint, men jeg kjente henne jo, så lettere.

Ok, da blir det sikkert litt uvant for deg :) Du får tenke at dette gjør folk hver eneste dag, og at det kan være en ny erfaring for deg:) du kommer til å bli superfin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til at din "venn" trolig ga deg en gave som han/hun selv ville ha likt, ikke noe vedkommende visste du ville sette pris på.

Hvor har vi vært borti den problemstillingen før, det høres så kjent ut...?

Hei!

Hvis du husker at du gjorde meg oppmerksom på at når jeg setter venn i anførselstegn så høres ikke dette for andre ut som en venn.

Jeg forklarte deg at jeg gjør det pga av min egen frustrasjon over vennebegrep og utydeligheten det rommer for meg. Ikke fordi den jeg setter i anførselstegn ikke er en venn.

Tror det var det du kom på nå.

Samtidig forklarte du at når jeg snakker om mine venner med alle navn, fornavn mellomnavn og etternavn, pluss tittel i noen tilfeller så virker dette påfallende derfor sa du " vil du være mindre påfallende bruk kun fornavn "

Jeg syns det er vanskelig, jeg føler ofte ubehag ved å ikke bruke mennesker fulle navn. I vertfall de jeg ble kjent med ved både fornavn, mellomnavn etternavn og tittel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, da blir det sikkert litt uvant for deg :) Du får tenke at dette gjør folk hver eneste dag, og at det kan være en ny erfaring for deg:) du kommer til å bli superfin:)

Hei!

Superfin tror jeg damen som forvandlet meg til et sminketroll sa også.

Jeg vil ikke gjøre annet enn å klippe tuppene, og den der massasjen, selv om jeg er redd for å sovne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk! Jeg må få se brudebilder av deg!

Hei!

Det henger et brudebilde på kjøkkenet mitt, men på det er jeg fikset selv, all sminke nesten borte og bare sånn jeg liker ha håret, :) Må lete for å grave frem sminketrollet, tror vi tok noen bilder med oppsatsen på hodet før jeg rev det ned, men mener jeg var meg selv i kirken, altså uten dette rare.

Tenk å tro at mennesker skal like å ikke føle seg vel på selveste bryllupsdagen, jeg hadde mer enn nok av ubehag den dagen om jeg i tillegg ikke skulle kjenne igjen mitt eget speilbilde. Heldigvis liker ikke min mann malte kvinner, han liker naturlige kvinner, det er en fordel for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk! Jeg må få se brudebilder av deg!

Hei!

jeg skal prøve å sove litt nå :)

Kan du sitte ved siden av meg i morgen?

Det beste var om jeg så så funksjonshemmet ut at ingen stilte spørsmål ved at jeg trenger ledsager, men jeg ser jo normal ut, og nå oppfører jeg meg helt gjennomsnitlig selv om du har innvendinger på det, men jeg ser rett på mennesker og slår av en prat med mange mennesker her og der.

jeg syns det er lett og gøy.

Jeg skal fortelle deg noe forferdelig som skjedde på gjenbruksstasjonen i dag, det var grusomt, god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Okey, kan jeg ta bella Dotte med helt inn, si at hun skal sitte ved siden av meg så vi kan ha en sånn skravling du nevner, det vil være lettere og hyggeligere for meg å skravle med henne enn med en frisør som har andre interesser, mest sannsynlig.

Det er ikke slik at man må prate med frisøren. Av og til sitter jeg bare å tenker. Men litt prat må det jo bli, de må jo spørre hvordan du vil ha håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg skal prøve å sove litt nå :)

Kan du sitte ved siden av meg i morgen?

Det beste var om jeg så så funksjonshemmet ut at ingen stilte spørsmål ved at jeg trenger ledsager, men jeg ser jo normal ut, og nå oppfører jeg meg helt gjennomsnitlig selv om du har innvendinger på det, men jeg ser rett på mennesker og slår av en prat med mange mennesker her og der.

jeg syns det er lett og gøy.

Jeg skal fortelle deg noe forferdelig som skjedde på gjenbruksstasjonen i dag, det var grusomt, god natt.

Jeg skal sitte så nær deg som jeg får lov!

Jeg gruer meg litt til å høre om hva som skjedde på gjenbruksstasjonen.

God natt du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sitte så nær deg som jeg får lov!

Jeg gruer meg litt til å høre om hva som skjedde på gjenbruksstasjonen.

God natt du også!

Hei!

Jeg forstår ikke hvorfor min mail ikke virker for deg, den virker for andre?

Jeg er ikke helt i form, men jeg kommer likevel, jeg tror ikke du kan sitte ved meg, du må ta med deg lesestoff og sitte der de andre menneskene sitter. (saken er også at jeg ikke vil fremstå funksjonshemmet, så hvis jeg først er i gang så må det jo gå... det blir jo litt som å skru på en autiomatisk maskin, man kan ikke stoppe midt i prosessen, på et tidspunkt går det av seg selv hvis den ikke er programmert for noe annet.

Hvis du vil ordne noe i dag, ligger det jo et bibliotek ikke så langt unna, og hvis du ikke har vært på Majorstuem Deichman enda er sjansjen der i dag :)

Det er en hyggelig og lys avdeling av Deichman, selv bruker jeg jo hovedavdelingen. Det er en hyggelig kafe der også. Etter hele dette marerittet er over så kan vi gå på kafe og feire at jeg har overlevd :)

Jeg sov selvsagt sent og dårlig og våknel alt for tidlig, må jo få forklart den frisøren at jeg har ikke ønske om å bli ny, jeg vil være meg, og derfor ønskes ikke de store endringer. Jeg kunne tenkt meg helt blondt hår som du foreslo, men saken er at jeg da må bleke det hele tiden, for misliker sterkt å se sånt hår som har en mørk farge øverst. Nå er jo ikke midt helt mørkt, men mørkt nok til at jeg er redd det blir en veldig stor jobb for meg, når jeg i utgangspunktet liker det enkle. derfor mest realistisk at jeg bare klipper det litt i tuppene. Det står uansett ikke bleking på gavekortet så det kan hende det ikke er et valg med bleking. jeg kunne tenkt meg striper, sånne som min psykiater har, men heller ikke det står på kortett, det står helfarging og det er jo ikke striping eller bleking :) Og jeg vil å så fall ha den fargen jeg har, den syns jeg er pen, og andre spør jo hvilken farge det er og syns den er pen, så da er den jo det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at man må prate med frisøren. Av og til sitter jeg bare å tenker. Men litt prat må det jo bli, de må jo spørre hvordan du vil ha håret.

Hei!

ja jeg gruer meg, jeg skal si omtrent dette:

" Jeg ønsker bare å klippe det litt i tuppene"

Saken er at jeg er redd jeg fremstår som en gammel gubbe som noen i min familie har kalt meg, fordi jeg ikke har den store sansen for store forandringer, plutselig osv...

Dessuten er jeg fornøyd med håret mitt. Men det er jo en sånn hårkur inkludert og hodemassasje så han har da vel nok å gjøre vil jeg tro. Kunne jeg fått striper vil jeg ha det, men det står ikke.

Men jeg vil ikke fremstå som en særing som ikke liker forandring, jeg har bare ikke sansen for de store forandringer på hodet. Hvorfor i alle dager skal jeg endre på noe som ser utmerket ut? Og i tillegg er enkelt?

Jeg ringte dem og spurte om jeg kunne få permanent, men da de ikke skjønte hva jeg snakket om og jeg så oversatte permanent til krøller, sa de at slikt gjorde ikke de i sin salong. det hørtes nesten ut som om jeg spurte om noe uhørt.

Jeg ble overrasket, like overrasket som mannen jeg snakket med, for han hørtes helt sjokkert ut i øret mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Hei!

Vet du hvor det er ?

ja ja jeg skrev det kanskje, men jeg har også langt hår :) og jeg klipper meg ikke kort, jeg må ha noe som er enkelt, jeg liker å sette håret opp, og sånn må det være, det passer til hverdags og til fest sånt hår. Til fest setter man bare på en blomst eller en spenne med juksediamanter (vet ikke hva det heter) og vips så ser håret flott ut og når man står opp er det bare fort å gre og vips inn i en spenne også ser det helt okey ut, langt hår er fint.

:)

Nei, jeg vet ikke hvor det er. Jeg bare regnet med at det var salongen til Jan Thomas (Det var der min svigerinne var), men det kan være flere slike erkehomsesalonger for alt jeg vet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hei!

nei min mann kaster ikke bort penger på slikt, han ville nok heller gitt meg en reise :)

Men jeg vil ikke egentlig reise noe sted (bortsett fra fjellet), men jeg spurte faktisk Bella Dotte om hun kan bli med meg til Egypt for jeg vil se pyramidene og min mann syns jeg bør komme meg litt ut på ting :) kanskje jeg reiser til Egypt med bella Dotte, det tror jeg blir fint.

Nei jeg fikk dette gavekortet av en "venn" jeg ble forbauset men jeg takket og smilte, så jeg bør vise takknemlighet å gå selv, nå kom jeg på det.

Så snill en venn du har. Den vennen må sette stor pris på deg. Lykke til i dag ! :-) Det går helt sikkert fint. Bare vær veldig klar på hvordan du vil ha det og ja jeg synes ikke det burde være noe problem og ta med seg Bella Dotte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill en venn du har. Den vennen må sette stor pris på deg. Lykke til i dag ! :-) Det går helt sikkert fint. Bare vær veldig klar på hvordan du vil ha det og ja jeg synes ikke det burde være noe problem og ta med seg Bella Dotte :-)

Hei!

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

ja jeg gruer meg, jeg skal si omtrent dette:

" Jeg ønsker bare å klippe det litt i tuppene"

Saken er at jeg er redd jeg fremstår som en gammel gubbe som noen i min familie har kalt meg, fordi jeg ikke har den store sansen for store forandringer, plutselig osv...

Dessuten er jeg fornøyd med håret mitt. Men det er jo en sånn hårkur inkludert og hodemassasje så han har da vel nok å gjøre vil jeg tro. Kunne jeg fått striper vil jeg ha det, men det står ikke.

Men jeg vil ikke fremstå som en særing som ikke liker forandring, jeg har bare ikke sansen for de store forandringer på hodet. Hvorfor i alle dager skal jeg endre på noe som ser utmerket ut? Og i tillegg er enkelt?

Jeg ringte dem og spurte om jeg kunne få permanent, men da de ikke skjønte hva jeg snakket om og jeg så oversatte permanent til krøller, sa de at slikt gjorde ikke de i sin salong. det hørtes nesten ut som om jeg spurte om noe uhørt.

Jeg ble overrasket, like overrasket som mannen jeg snakket med, for han hørtes helt sjokkert ut i øret mitt.

Tror du kan få striper i den prisen der. Farve eller striping er jo nesten det samme for frisøren vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg forstår ikke hvorfor min mail ikke virker for deg, den virker for andre?

Jeg er ikke helt i form, men jeg kommer likevel, jeg tror ikke du kan sitte ved meg, du må ta med deg lesestoff og sitte der de andre menneskene sitter. (saken er også at jeg ikke vil fremstå funksjonshemmet, så hvis jeg først er i gang så må det jo gå... det blir jo litt som å skru på en autiomatisk maskin, man kan ikke stoppe midt i prosessen, på et tidspunkt går det av seg selv hvis den ikke er programmert for noe annet.

Hvis du vil ordne noe i dag, ligger det jo et bibliotek ikke så langt unna, og hvis du ikke har vært på Majorstuem Deichman enda er sjansjen der i dag :)

Det er en hyggelig og lys avdeling av Deichman, selv bruker jeg jo hovedavdelingen. Det er en hyggelig kafe der også. Etter hele dette marerittet er over så kan vi gå på kafe og feire at jeg har overlevd :)

Jeg sov selvsagt sent og dårlig og våknel alt for tidlig, må jo få forklart den frisøren at jeg har ikke ønske om å bli ny, jeg vil være meg, og derfor ønskes ikke de store endringer. Jeg kunne tenkt meg helt blondt hår som du foreslo, men saken er at jeg da må bleke det hele tiden, for misliker sterkt å se sånt hår som har en mørk farge øverst. Nå er jo ikke midt helt mørkt, men mørkt nok til at jeg er redd det blir en veldig stor jobb for meg, når jeg i utgangspunktet liker det enkle. derfor mest realistisk at jeg bare klipper det litt i tuppene. Det står uansett ikke bleking på gavekortet så det kan hende det ikke er et valg med bleking. jeg kunne tenkt meg striper, sånne som min psykiater har, men heller ikke det står på kortett, det står helfarging og det er jo ikke striping eller bleking :) Og jeg vil å så fall ha den fargen jeg har, den syns jeg er pen, og andre spør jo hvilken farge det er og syns den er pen, så da er den jo det :)

Det er en helt idiotisk gave, som om den er gitt deg som en provokasjon! Du er allerede ganske mørkhåret, du har en aldeles nydelig hårfarge, ingen vits i å forandre på den! Nå kan det hende "farging" også innebærer bleking, jeg er ikke så inne i terminologien, men hvis det ikke gjør det, har man ikke så mange muligheter med et sånt utgangspunkt, tror jeg.

Men så kan det hende at vi tolker altfor strengt og bokstavelig, og at det kortet kan byttes inn i andre ting de kan tilby. (Det virket ikke som de hadde så mye å tilby, men men.)

Jeg blir litt frustrert, for 3500 kroner får man en sydentur for en person, eller ganske mye vin, og har du ikke sagt at du ønsker deg et mikroskop? Uæææhhh...!

Om jeg ikke får være hos deg, så finner jeg nok på noe annet å gjøre. Jeg tar med en bok i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

det var lurt :)

Da kan vi dele alt.

ja det er jo ikke til å forstå, 3500 kr på en klipp?

Men så det pent ut der? Så du lysekronene i taket :) ja de var fine, men jeg syns alle som jobbet der så så syntetiske ut, jeg vet ikke hvorfor jeg fikk den følelsen, men det minnet meg om damer i et parfymeri. jeg avskyr parfymerier, de stinker forferdelig.

Jeg føler meg som et fe på parfymeri jeg og! For det første så tror jeg ikke noe som helst på at de selger et eneste produkt som fungerer bedre enn spenol.

Det er overpriset.

Altfor mye juglete innpakning på produktene.

Og siste gangen jeg var der og spurte etter en spesiell krem, så ser dama dumt på meg etter at jeg hadde forsøkt å forklare. Og så sier hun med snerpestemme at "Ja, men det er ikke noe naturlig i den hvis det er det du tror!" Da gikk jeg.

Og nå går jeg heller på Body Shop. Der er jentene søte og ikke oppsnobba! ;0)

(Jeg aner ikke hva tråden handler om jeg bare hoppa inn her og babla i vei..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en helt idiotisk gave, som om den er gitt deg som en provokasjon! Du er allerede ganske mørkhåret, du har en aldeles nydelig hårfarge, ingen vits i å forandre på den! Nå kan det hende "farging" også innebærer bleking, jeg er ikke så inne i terminologien, men hvis det ikke gjør det, har man ikke så mange muligheter med et sånt utgangspunkt, tror jeg.

Men så kan det hende at vi tolker altfor strengt og bokstavelig, og at det kortet kan byttes inn i andre ting de kan tilby. (Det virket ikke som de hadde så mye å tilby, men men.)

Jeg blir litt frustrert, for 3500 kroner får man en sydentur for en person, eller ganske mye vin, og har du ikke sagt at du ønsker deg et mikroskop? Uæææhhh...!

Om jeg ikke får være hos deg, så finner jeg nok på noe annet å gjøre. Jeg tar med en bok i alle fall.

Frisøren min selger både smykker og kroppspleieprodukter! Dessuten er jeg sikker på at et slikt gavekort kan brukes i flere omganger.

At man tar en vask/klipp for 800 og sparer resten til neste gang. ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...