Gå til innhold

Hva er verst for mye elelr for lite penicillin?


Gjest HHP58

Anbefalte innlegg

Har fått en kur pga en betennelse i overkjeven.Jeg skal bare bruke 28 av 40 piller.MÅ jeg bare ta de i 7 dager eller kan jeg bruke opp alle 4 i 10 dager?

De heter Weifapenin 650 mg.

Tannlege er så dyrt,at jeg må snakke med NAV først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • cathlin

    9

  • Colette

    8

  • frosken

    7

  • mariaflyfly

    4

Hvorfor ville du tatt alle?

Jeg ville tatt alle fordi en infeksjon i kjeven ar noe av det verste en kan ha. Da ville jeg heller vært på den sikre side og tatt tre dager ekstra om jeg likevel hadde tablettene. Her må en sikre seg at alle bakterier virkelig er døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt alle fordi en infeksjon i kjeven ar noe av det verste en kan ha. Da ville jeg heller vært på den sikre side og tatt tre dager ekstra om jeg likevel hadde tablettene. Her må en sikre seg at alle bakterier virkelig er døde.

Ok. Beklager at jeg spør i en annens tråd. Jeg har betennelse i en gammel rotfylling opp mot kjeven, så jeg tar også pencillin for tiden.

Nå forsov jeg meg til morgendosen, og håper det ikke gjør noe om jeg tar 1+1+2 med apocilling i stedet for 1+1+1+1. Vet du tilfeldigvis om begge deler funker? Altså å ta 2 piller på kvelden i stedet for å ta 1 morgen, 1 formiddag, 1 ettermiddag og 1 kveld? Samme faen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Beklager at jeg spør i en annens tråd. Jeg har betennelse i en gammel rotfylling opp mot kjeven, så jeg tar også pencillin for tiden.

Nå forsov jeg meg til morgendosen, og håper det ikke gjør noe om jeg tar 1+1+2 med apocilling i stedet for 1+1+1+1. Vet du tilfeldigvis om begge deler funker? Altså å ta 2 piller på kvelden i stedet for å ta 1 morgen, 1 formiddag, 1 ettermiddag og 1 kveld? Samme faen?

Ta heller å forsyv dagen slik at du tar 4 tabletter per dag og den siste før du øegger deg.

Å gamble med penicillin er ikke bra.Det er alt for mange residente bakterier der ute til at jeg hadde turdt det.

Ikke egentlig kjeven,men tennene oppe.Har mistet alle og hadde en hevelse i halve ansiktet pga dette.

Kommer meg til tannlegen etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta heller å forsyv dagen slik at du tar 4 tabletter per dag og den siste før du øegger deg.

Å gamble med penicillin er ikke bra.Det er alt for mange residente bakterier der ute til at jeg hadde turdt det.

Ikke egentlig kjeven,men tennene oppe.Har mistet alle og hadde en hevelse i halve ansiktet pga dette.

Kommer meg til tannlegen etterhvert.

''Å gamble med penicillin er ikke bra.Det er alt for mange residente bakterier der ute til at jeg hadde turdt det.''

Slik jeg har forstått det, er det gjentatte behandlinger som kan føre til resistens.

''Ikke egentlig kjeven,men tennene oppe.Har mistet alle og hadde en hevelse i halve ansiktet pga dette.''

Enig med 'Gpn', ta kuren ut, for betennelse i kjeven kan komplisere seg ytteligere. Bedre at du tar heile kuren enn at du må ta en ny om kort tid.

''Kommer meg til tannlegen etterhvert.''

Bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest poncho

Ta heller å forsyv dagen slik at du tar 4 tabletter per dag og den siste før du øegger deg.

Å gamble med penicillin er ikke bra.Det er alt for mange residente bakterier der ute til at jeg hadde turdt det.

Ikke egentlig kjeven,men tennene oppe.Har mistet alle og hadde en hevelse i halve ansiktet pga dette.

Kommer meg til tannlegen etterhvert.

Ta hele kuren du, så du er sikker. Halvdøde bakterier som blomstrer opp igjen gir gjerne residens imot den typen antibiotika du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta heller å forsyv dagen slik at du tar 4 tabletter per dag og den siste før du øegger deg.

Å gamble med penicillin er ikke bra.Det er alt for mange residente bakterier der ute til at jeg hadde turdt det.

Ikke egentlig kjeven,men tennene oppe.Har mistet alle og hadde en hevelse i halve ansiktet pga dette.

Kommer meg til tannlegen etterhvert.

Jeg fant ut hvordan jeg gjør det.

Du bør ta kuren din du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Beklager at jeg spør i en annens tråd. Jeg har betennelse i en gammel rotfylling opp mot kjeven, så jeg tar også pencillin for tiden.

Nå forsov jeg meg til morgendosen, og håper det ikke gjør noe om jeg tar 1+1+2 med apocilling i stedet for 1+1+1+1. Vet du tilfeldigvis om begge deler funker? Altså å ta 2 piller på kvelden i stedet for å ta 1 morgen, 1 formiddag, 1 ettermiddag og 1 kveld? Samme faen?

Kan jeg spørre deg om den betennelsen? Hvordan fant du ut at du hadde bettennelse i gammel rotfylling? Er det hovent og vondt i tannkjøttet?

Jeg rotfylte jeksel nr to oppe i april. Det har vært litt ømt etterpå, men egentlig ganske ok i sommer. Nå i august har det blitt mer hovent igjen, og det er ømt når jeg trykker på tannkjøttet over tannam og tanna er bittelitt løs når jeg rugger på den. Den er ikke vond når jeg lar den være i fred. Men tannkjøttet er temmelig hovent der - en ganske stor kul i forhold til hvordan det er på den andre siden.

Jeg er egentlig pisselei av å gå til tannlegen, og blir sikkert snart innkalt til ny kontroll (går to ganger i året) - så jeg kommer vel bare til å drøye det til da - men tror du dette kan være betennelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg om den betennelsen? Hvordan fant du ut at du hadde bettennelse i gammel rotfylling? Er det hovent og vondt i tannkjøttet?

Jeg rotfylte jeksel nr to oppe i april. Det har vært litt ømt etterpå, men egentlig ganske ok i sommer. Nå i august har det blitt mer hovent igjen, og det er ømt når jeg trykker på tannkjøttet over tannam og tanna er bittelitt løs når jeg rugger på den. Den er ikke vond når jeg lar den være i fred. Men tannkjøttet er temmelig hovent der - en ganske stor kul i forhold til hvordan det er på den andre siden.

Jeg er egentlig pisselei av å gå til tannlegen, og blir sikkert snart innkalt til ny kontroll (går to ganger i året) - så jeg kommer vel bare til å drøye det til da - men tror du dette kan være betennelse?

''Kan jeg spørre deg om den betennelsen? Hvordan fant du ut at du hadde bettennelse i gammel rotfylling? Er det hovent og vondt i tannkjøttet?''

Gikk fra koselig-vondt til veldig vondt i løpet av et par uker. I venstre siden av kjeven, udefinerbart hvor det kom fra. Tok smertestillende 4 gg i døgnet, gikk til en tannlege som tok røntgenbildet og gjetta hva det var. Fikk antibiotika og det hjalp ganske raskt. Ikke ømt eller hovent i tannkjøttet. De må vurdere om ab er nok ellers må det gjennomføres en kirurgisk rotamputasjon. Har en krone over rota

som ikke kan borres igjennom. Krona er ikke sedimentert på, da tannlegen ikke fikk den ut igjen etter at hun skulle sjekke at den passa. Så jeg lurer på om det er noe muffins med den.

Kan det være at du har en begynnende betennelse i tannkjøttet, prøv klorhexidin, eller bestill deg en tannlegetime. Blør du lett der fra tannkjøttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kan jeg spørre deg om den betennelsen? Hvordan fant du ut at du hadde bettennelse i gammel rotfylling? Er det hovent og vondt i tannkjøttet?''

Gikk fra koselig-vondt til veldig vondt i løpet av et par uker. I venstre siden av kjeven, udefinerbart hvor det kom fra. Tok smertestillende 4 gg i døgnet, gikk til en tannlege som tok røntgenbildet og gjetta hva det var. Fikk antibiotika og det hjalp ganske raskt. Ikke ømt eller hovent i tannkjøttet. De må vurdere om ab er nok ellers må det gjennomføres en kirurgisk rotamputasjon. Har en krone over rota

som ikke kan borres igjennom. Krona er ikke sedimentert på, da tannlegen ikke fikk den ut igjen etter at hun skulle sjekke at den passa. Så jeg lurer på om det er noe muffins med den.

Kan det være at du har en begynnende betennelse i tannkjøttet, prøv klorhexidin, eller bestill deg en tannlegetime. Blør du lett der fra tannkjøttet?

Jeg bllr ikke fra tannkjøttet, men har sett nøyere på det i dag (må vrenge overleppa og kinnet skikkelig til side for å kunne se helt oppi der) - og tannkjøttet er knallrødt og hovent - mens det er lyst og ikke hovent ellers i munnen.

Uff, jeg bør sikkert få en time igjen hos tannlegen. Er jo ordentlig stamkunde nå :-((((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg om den betennelsen? Hvordan fant du ut at du hadde bettennelse i gammel rotfylling? Er det hovent og vondt i tannkjøttet?

Jeg rotfylte jeksel nr to oppe i april. Det har vært litt ømt etterpå, men egentlig ganske ok i sommer. Nå i august har det blitt mer hovent igjen, og det er ømt når jeg trykker på tannkjøttet over tannam og tanna er bittelitt løs når jeg rugger på den. Den er ikke vond når jeg lar den være i fred. Men tannkjøttet er temmelig hovent der - en ganske stor kul i forhold til hvordan det er på den andre siden.

Jeg er egentlig pisselei av å gå til tannlegen, og blir sikkert snart innkalt til ny kontroll (går to ganger i året) - så jeg kommer vel bare til å drøye det til da - men tror du dette kan være betennelse?

''Men tannkjøttet er temmelig hovent der - en ganske stor kul i forhold til hvordan det er på den andre siden.''

Du må se å komme deg til tannlegen kjapt, prust. Jeg har hørt nok av ekle historier om betennelser relatert til tenner som har "spredd" seg til andre deler av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bllr ikke fra tannkjøttet, men har sett nøyere på det i dag (må vrenge overleppa og kinnet skikkelig til side for å kunne se helt oppi der) - og tannkjøttet er knallrødt og hovent - mens det er lyst og ikke hovent ellers i munnen.

Uff, jeg bør sikkert få en time igjen hos tannlegen. Er jo ordentlig stamkunde nå :-((((

Du har jo skrevet mye om slitenhet i det siste prust. Du blir ikke akkurat i bedre form av å gå med en aktiv infeksjon i munnen :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men tannkjøttet er temmelig hovent der - en ganske stor kul i forhold til hvordan det er på den andre siden.''

Du må se å komme deg til tannlegen kjapt, prust. Jeg har hørt nok av ekle historier om betennelser relatert til tenner som har "spredd" seg til andre deler av kroppen.

Spre seg? Det høres creepy ut :-(

Nå har jeg hørt på deg, min kjære frosk, og fått time torsdag morgen hos tannlegen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg om den betennelsen? Hvordan fant du ut at du hadde bettennelse i gammel rotfylling? Er det hovent og vondt i tannkjøttet?

Jeg rotfylte jeksel nr to oppe i april. Det har vært litt ømt etterpå, men egentlig ganske ok i sommer. Nå i august har det blitt mer hovent igjen, og det er ømt når jeg trykker på tannkjøttet over tannam og tanna er bittelitt løs når jeg rugger på den. Den er ikke vond når jeg lar den være i fred. Men tannkjøttet er temmelig hovent der - en ganske stor kul i forhold til hvordan det er på den andre siden.

Jeg er egentlig pisselei av å gå til tannlegen, og blir sikkert snart innkalt til ny kontroll (går to ganger i året) - så jeg kommer vel bare til å drøye det til da - men tror du dette kan være betennelse?

Æææææh! Litt løs tann?! Betent kjeve!?!

*rømmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææææh! Litt løs tann?! Betent kjeve!?!

*rømmer*

Nå må dere slutte å skremme opp prust;-)

Hva er det som er så skummelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere slutte å skremme opp prust;-)

Hva er det som er så skummelt?

Jeg har en venninne som hadde en langvarig betennelse i tannkjøttet. Etterhvert gikk disse bakteriene til hjertet og spiste opp hjerteklaffene hennes. Hun måtte ha en storoperasjon for å rette opp dette. Hun er mye syk og slapp etterpå også. Ikke til å spøke med, skal jeg si deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææææh! Litt løs tann?! Betent kjeve!?!

*rømmer*

''Æææææh! Litt løs tann?! Betent kjeve!?!

*rømmer*

''

Ble litt skremt av det frosken sa - pluss at jeg kjente veldig godt etter i går kveld og nå i dag. Kunne fått time i dag, men jeg trodde jeg hadde et møte, så jeg sa nei (hadde møtet i morgen i stedet...) - men har fått time torsdag morgen i stedet.

Det er ikke som det skal være nei :-( Mannen min sier at han tror jeg må trekke den - men jeg kan da for søren ikke være uten tann - og tann på stift koster vel 30000 eller noe...? Det er jeksel nr to oppe på høyre side.

Æsj - for noe driiiid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg om den betennelsen? Hvordan fant du ut at du hadde bettennelse i gammel rotfylling? Er det hovent og vondt i tannkjøttet?

Jeg rotfylte jeksel nr to oppe i april. Det har vært litt ømt etterpå, men egentlig ganske ok i sommer. Nå i august har det blitt mer hovent igjen, og det er ømt når jeg trykker på tannkjøttet over tannam og tanna er bittelitt løs når jeg rugger på den. Den er ikke vond når jeg lar den være i fred. Men tannkjøttet er temmelig hovent der - en ganske stor kul i forhold til hvordan det er på den andre siden.

Jeg er egentlig pisselei av å gå til tannlegen, og blir sikkert snart innkalt til ny kontroll (går to ganger i året) - så jeg kommer vel bare til å drøye det til da - men tror du dette kan være betennelse?

Hjelpes - bestill tannlegetime I DAG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...