Gå til innhold

Frekkhetens grenser - romfolket


Gjest Dabasava

Anbefalte innlegg

Gjest Scarlet O'Hara

Jødene ble anklaget for lignende ting.

_Anklaget_ ja, uten rot i virkeligheten... Mens deler av romfolket faktisk oppfører seg på nettopp den måten de blir anklaget for å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 472
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    150

  • Mrs D

    43

  • mrxx

    29

  • Goliath

    29

Mest aktive i denne tråden

Hadde du hatt reelle argumenter i stedet for din evindelige misjonering, trakassering og dårlige forsøk på å drite ut dine meningsmotstandere til stadighet, så ville personfokusering vært unødvendig.

Men du oppfører deg på mange måter som romfolket - og med det samme resultatet. Folk for aversjon mot deg - med rette.

''Men du oppfører deg på mange måter som romfolket - og med det samme resultatet. Folk for aversjon mot deg - med rette.''

Hehe. Good one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du hatt reelle argumenter i stedet for din evindelige misjonering, trakassering og dårlige forsøk på å drite ut dine meningsmotstandere til stadighet, så ville personfokusering vært unødvendig.

Men du oppfører deg på mange måter som romfolket - og med det samme resultatet. Folk for aversjon mot deg - med rette.

''Men du oppfører deg på mange måter som romfolket - og med det samme resultatet. Folk for aversjon mot deg - med rette.''

Men Goliath da, nå må du jobbe med dine fordommer og din hatretorikk, da slutter nemlig Sør plutselig å være sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men du oppfører deg på mange måter som romfolket - og med det samme resultatet. Folk for aversjon mot deg - med rette.''

Men Goliath da, nå må du jobbe med dine fordommer og din hatretorikk, da slutter nemlig Sør plutselig å være sånn. :)

Det har jeg forsøkt mange ganger - akkurat som Spania har gjort mot romfolket.

Av en eller annen grunn så fungerte visst det delvis bra i Spania, men det fungerer overhode ikke mot Sør.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jo Ruter-ansattes skjønnsmessige vurdering av hva de orker å bruke tiden sin på.

En overbevisende UFBer uten penger, kan bli behandlet på samme måte, om h*n er aldri så norsk. Det har jeg selv sett. Det er litt vanskelig å få sendt en giro til folk uten adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det betyr at de, som individer, med overveldende stor sannsynlighet har vært utsatt for diskriminering og trakassering.

For eksempel, det er omtrent umulig for dem å få seg jobb, siden det er så mange fordommer mot dem.

Uten jobb så kan de vanskelig få seg hus.

Uten hus har de ikke noe sted å bo, og derfor er det selvsagt større sjanse for at de bryter seg inn for å finne et sted å bo.

Osv.

Det er en ond sirkel, og for å bryte dem bør vi gjøre som Spania:

http://www.nytimes.com/2010/12/06/world/europe/06gypsy.html?_r=1

Med vennlig hilsen

Du svarer ikke på mine spørsmål, men fortsetter bare å avspore. Jeg stiller en rekke spørsmål på ditt sidespor som var som følger ''Sånn for å pense inn på det som faktisk er situasjonen per 2012: Romfolket er Europas mest trakasserte og diskriminerte folkegruppe. Fremdeles i 2012'' Mine spørsmål er som følger: ''Hvorfor er det relevant?

Mener du det frigjør dem - kollektivt - for individuelt ansvar for egne handlinger?

Kan man altså - etter din mening - ta seg inn på annen manns eiendom og/ eller gjøre fra seg på gulvet i annen manns eiendom dersom man har tilhørighet til en gruppe som på gruppenivå er trakasert?

Gjelder det alle trakaserte, eller bare de mest trakaserte?'' Du svarer ''Det betyr at de, som individer, med overveldende stor sannsynlighet har vært utsatt for diskriminering og trakassering. For eksempel, det er omtrent umulig for dem å få seg jobb, siden det er så mange fordommer mot dem. Uten jobb så kan de vanskelig få seg hus. Uten hus har de ikke noe sted å bo, og derfor er det selvsagt større sjanse for at de bryter seg inn for å finne et sted å bo. Osv. Det er en ond sirkel, og for å bryte dem bør vi gjøre som Spania'' Dette er ikke dialog fra din side, men avsporende monolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer ikke på mine spørsmål, men fortsetter bare å avspore. Jeg stiller en rekke spørsmål på ditt sidespor som var som følger ''Sånn for å pense inn på det som faktisk er situasjonen per 2012: Romfolket er Europas mest trakasserte og diskriminerte folkegruppe. Fremdeles i 2012'' Mine spørsmål er som følger: ''Hvorfor er det relevant?

Mener du det frigjør dem - kollektivt - for individuelt ansvar for egne handlinger?

Kan man altså - etter din mening - ta seg inn på annen manns eiendom og/ eller gjøre fra seg på gulvet i annen manns eiendom dersom man har tilhørighet til en gruppe som på gruppenivå er trakasert?

Gjelder det alle trakaserte, eller bare de mest trakaserte?'' Du svarer ''Det betyr at de, som individer, med overveldende stor sannsynlighet har vært utsatt for diskriminering og trakassering. For eksempel, det er omtrent umulig for dem å få seg jobb, siden det er så mange fordommer mot dem. Uten jobb så kan de vanskelig få seg hus. Uten hus har de ikke noe sted å bo, og derfor er det selvsagt større sjanse for at de bryter seg inn for å finne et sted å bo. Osv. Det er en ond sirkel, og for å bryte dem bør vi gjøre som Spania'' Dette er ikke dialog fra din side, men avsporende monolog.

Svaret mitt er ment som et generelt svar, og dekker det du spør om.

''Hvorfor er det relevant?

Mener du det frigjør dem - kollektivt - for individuelt ansvar for egne handlinger?

Kan man altså - etter din mening - ta seg inn på annen manns eiendom og/ eller gjøre fra seg på gulvet i annen manns eiendom dersom man har tilhørighet til en gruppe som på gruppenivå er trakasert?

Gjelder det alle trakaserte, eller bare de mest trakaserte?''

Ingen har påstått det fritar dem for ansvar.

Ingen har påstått det er OK å ta seg inn på andres eiendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret mitt er ment som et generelt svar, og dekker det du spør om.

''Hvorfor er det relevant?

Mener du det frigjør dem - kollektivt - for individuelt ansvar for egne handlinger?

Kan man altså - etter din mening - ta seg inn på annen manns eiendom og/ eller gjøre fra seg på gulvet i annen manns eiendom dersom man har tilhørighet til en gruppe som på gruppenivå er trakasert?

Gjelder det alle trakaserte, eller bare de mest trakaserte?''

Ingen har påstått det fritar dem for ansvar.

Ingen har påstått det er OK å ta seg inn på andres eiendom.

''Ingen har påstått det er OK å ta seg inn på andres eiendom'' Fint du sier det så tydelig her. Når du kun repeterer om og om igjen at de ikke har noe sted å være, skolegang, jobb, er trakassert, ble forfulgt for 60 år siden etc (lurer fremdeles på hvordan du kan vite at dette gjelder disse), og påpeker at skolen er nedlagt er det svært mange her inne som har prøvd å få deg til å forstå at slikt som regel vil tolkes som et forsvar for handlingen deres. Du har ikke gjort noe for å avvise dette når folk har påpekt dette til deg - før her, bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ingen har påstått det er OK å ta seg inn på andres eiendom'' Fint du sier det så tydelig her. Når du kun repeterer om og om igjen at de ikke har noe sted å være, skolegang, jobb, er trakassert, ble forfulgt for 60 år siden etc (lurer fremdeles på hvordan du kan vite at dette gjelder disse), og påpeker at skolen er nedlagt er det svært mange her inne som har prøvd å få deg til å forstå at slikt som regel vil tolkes som et forsvar for handlingen deres. Du har ikke gjort noe for å avvise dette når folk har påpekt dette til deg - før her, bra.

Jeg har skrevet det samme til alle som har spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet det samme til alle som har spurt.

Javel? Har ikke det intrykket, og sånn var det heller ikke til meg. Jeg måtte terpe meg fram til dette utsagnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? Har ikke det intrykket, og sånn var det heller ikke til meg. Jeg måtte terpe meg fram til dette utsagnet.

Neida, du kunne bare spurt. Svaret er åpenbart og ingen har verken påstått eller insinuert noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du kunne bare spurt. Svaret er åpenbart og ingen har verken påstått eller insinuert noe annet.

Eh, gullfiskhukommelse? Jeg spurte og du valgte å "svare på generell basis" (dine ord) om noe annet. Derfor spurte jeg opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...