Gå til innhold

Blødning ved Cerazette bruk


lurendeSilje

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går på p-pilla Cerazette. Har gjort det snart 1,5 år nå, startet med den siden jeg ammet. Hele tiden har jeg hatt veldig langvarige blødninger, ca 3 mnd, før jeg har en lang blødningsfri periode. Har tatt opp dette med min fastlege, men sier bare "sånn er det bare".

Nå er jeg inne i en ny blødningsperiode, kan vel forvente ca 3 mnd igjen. Problemet er, at jeg og min samboer skal til syden om 18 dager, og da vil jeg ikke ha noen blødning.

Noen tips til hvordan jeg skal få slutt på den? La være å ta pillen, få en skikkelig blødning også ta en annen pille? Her er ulempen den, at man ikke vet når man får blødning etter pilleslutt. Eller skal jeg bare kutte ut Cerazette pillene i dag, og starte igjen med de jeg har hatt tidligere? Noen forslag?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du rekker ikke å bli blødningsfri på 18 dager uansett hva du gjør tror jeg. Ikke etter den pilla der... Jeg hadde det gående i over ni mnd. Og så poff.. borte. Ikke sett mens siden.

Hvis du hopper av så skal kroppen justeres tilbake til "seg". Da kan du ende med å blø.

Begynner du på en annen så har du samme problem..

Men, du kan spørre legen om å få en kur med Cyklocapron og se om det hjelper. En runde med den fikk orden på det for meg. Den virker temmelig umiddelbart også. http://www.felleskatalogen.no/medisin/cyklokapron-meda-pfizer-547740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du rekker ikke å bli blødningsfri på 18 dager uansett hva du gjør tror jeg. Ikke etter den pilla der... Jeg hadde det gående i over ni mnd. Og så poff.. borte. Ikke sett mens siden.

Hvis du hopper av så skal kroppen justeres tilbake til "seg". Da kan du ende med å blø.

Begynner du på en annen så har du samme problem..

Men, du kan spørre legen om å få en kur med Cyklocapron og se om det hjelper. En runde med den fikk orden på det for meg. Den virker temmelig umiddelbart også. http://www.felleskatalogen.no/medisin/cyklokapron-meda-pfizer-547740

Ok. Ja, da spørs det nok om jeg må ta en tur til legen. Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skal snart slutte på de

Før da jeg gikk på Ceracette ammet jeg og

hadde null mens, kun en gang i løpet av tiden jeg ikk på pillene fikk jeg en blødning som varte tre uker, men så forsvant den igjen. Legen sa det var normalt med blødningsforstyrrelse....

så sluttet jeg på ceracette et par mnd og begynte igjen, men nå

fikk jeg mensen, først varte den i seks uker et par av gangene,

så gikk det ned til fire, tre og to uker...

legen sa at mensen nok ville forsvinne igjen som sist, at jeg bare var litt forstyrret pga jeg tok opphold i pillene, men nå har jeg stått på de et halvt år og fortsatt er det jo slik.

Jeg skal få satt inn hormonspiral nå, har hørt at den minimerer blødningene, av og til mister man de helt. Krysser fingra for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest lei av å blø!

Du rekker ikke å bli blødningsfri på 18 dager uansett hva du gjør tror jeg. Ikke etter den pilla der... Jeg hadde det gående i over ni mnd. Og så poff.. borte. Ikke sett mens siden.

Hvis du hopper av så skal kroppen justeres tilbake til "seg". Da kan du ende med å blø.

Begynner du på en annen så har du samme problem..

Men, du kan spørre legen om å få en kur med Cyklocapron og se om det hjelper. En runde med den fikk orden på det for meg. Den virker temmelig umiddelbart også. http://www.felleskatalogen.no/medisin/cyklokapron-meda-pfizer-547740

EnolaGay; var det legen din som anbefalte dette? Har nettopp fått foreskrevet tabletter av dette merket til min sønn, pga av hyppig neseblødning?

Har selv gått over til P-stav etter å ha sluttet med P-sprøyte. Nå er jeg plaget med hyppige blødninger, dvs ikke friskt blod, men såkalt spotting. Ila av de siste 3 mnd har jeg vel hatt 1 blødningsfri uke, nokså frustrerende!!

Satt og leste i pakningsvedlegget på disse tablettene, og tanken slo meg om jeg skulle prøve et par av disse og se om blødningene stanset opp, men tenkte det var lurt å snakke med legen.

Ser jo at det står at man kan bruke mot menstrusasjonsblødnigner også... Hva jeg forstår så er det samme virkestoff i Cerazette som i P-stav, altså gestagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EnolaGay; var det legen din som anbefalte dette? Har nettopp fått foreskrevet tabletter av dette merket til min sønn, pga av hyppig neseblødning?

Har selv gått over til P-stav etter å ha sluttet med P-sprøyte. Nå er jeg plaget med hyppige blødninger, dvs ikke friskt blod, men såkalt spotting. Ila av de siste 3 mnd har jeg vel hatt 1 blødningsfri uke, nokså frustrerende!!

Satt og leste i pakningsvedlegget på disse tablettene, og tanken slo meg om jeg skulle prøve et par av disse og se om blødningene stanset opp, men tenkte det var lurt å snakke med legen.

Ser jo at det står at man kan bruke mot menstrusasjonsblødnigner også... Hva jeg forstår så er det samme virkestoff i Cerazette som i P-stav, altså gestagen..

Ja det var legen som foreslo å prøve ja. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

  • 1 år senere...

Jeg har småblødd eller hatt "spotting" mer eller mindre siden jeg startet på Cerazette for ca. 6 måneder siden. Veldig frustrerende må jeg si...

I januar bestemte jeg meg for å kutte ut å ta kosttilskudd, og da særlig jern, som jeg hadde fått beskjed om å ta under svangerskapet (var lettere anemisk i den perioden, hB under 11), og fortsatte å ta etter svangerskapet.

Etter en måned uten ekstra kosttilskudd forsvant blødningene helt, og jeg har vært blødningsfri i snart to måneder!

Lurer på om ekstra jerninntakk i form av kosttilskudd kan ha en sammenheng med blødningene.

(tested negativ på graviditet, men ikke sjekket hB verdier etter at jeg sluttet med jern).



Anonymous poster hash: 06e5e...52d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...