Gå til innhold

Altså..idiotdiskusjon om bukse..


laguna1

Anbefalte innlegg

Ikke sant man kan gå med svart olabukse med godt snitt i komfirmasjonsselskap?

Svigermor klikker i vinkel på mann fordi han ikke vil gå med dressbukse.

Tingen er at han ikke har råd til å kjøpe noen ny FIN dressbukse, og svigermor tilbyr å kjøpe en billig og kjip en på dressmann, men den vil han (selvfølgelig og forståelig nok!) ikke ha.

Jeg mener det er MER enn bra nok med pen skjorte og jakke, fine sko, og så et slips, for å markere at det er en høytidlig dag..;) Og da svarte olabukser, som sagt. Dette finnes nemlig allerede.

Dessuten mener jeg at dette har hu da ikke noe med å mase om, han har takka nei til den buksa med ettertrykk.

Svigermor mener at ingen går i skikkelige selskaper uten å ha dressbukse, men da husker hun sannelig dårlig, for halvparten av gjestene i bryllupet vårt for eksempel, og inkludert brudgommen, hadde olabukser og ingen (bortsett fra svigermor, men hun reagerte dessuten på at folk hadde knekorte kjoler..Hvilket også bruden hadde..;p) reagerte på det.

Dette er da INGENTING å styre seg opp for..Er det vel? :)

Regner med at konfirmanten er mer opptatt av gaver, selskap og mat enn buksene til onkelen sin uansett..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    91

  • bustebeisa

    57

  • Mrs D

    56

  • flisa

    39

Mest aktive i denne tråden

Jeg er så gammel og sær at jeg er enig med din svigermor. I konfirmasjon, dåp, bryllup og andre større feiringer kommer man ikke i dongeribukse. Selv om den er svart og forholdsvis ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hehehe*

Ikke bry dere om gamla. Be han si: "Jeg er snart 40 år, og spør fortsatt om råd. Mamma, du bestemmer: jeg kommer i svarte jeans, eller kun i boxer'n".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så gammel og sær at jeg er enig med din svigermor. I konfirmasjon, dåp, bryllup og andre større feiringer kommer man ikke i dongeribukse. Selv om den er svart og forholdsvis ny.

Men dressbukse fra dressmann er stygt! :D

Og han vil jo ikke ha den! Jeg mener at selskapet nok går veldig fint selv om mann nekter å ta i mot ei bukse han ikke vil bruke..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hehehe*

Ikke bry dere om gamla. Be han si: "Jeg er snart 40 år, og spør fortsatt om råd. Mamma, du bestemmer: jeg kommer i svarte jeans, eller kun i boxer'n".

Hahaha! Der har vi løsningen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar seg nok best ut med dressbukse i dåp i stedet for svart olabukse.

Men hva er galt med dressbukse fra Dressmann? Hvis en har dårlig råd og ikke har råd til å kjøpe dyr dressbukse, så virker det litt rart å være så kresen at dressbukse fra Dressmann er uaktuelt. De ser da helt ok ut. Og hvis buksa i tillegg blir påspandert, så burde jo alt være i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Her er jeg enig med svigermor altså. Man går bare ikke i olabukse (selv om den er svart) i konfirmasjon:-)

Heller dressbukse fra Dressmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar seg nok best ut med dressbukse i dåp i stedet for svart olabukse.

Men hva er galt med dressbukse fra Dressmann? Hvis en har dårlig råd og ikke har råd til å kjøpe dyr dressbukse, så virker det litt rart å være så kresen at dressbukse fra Dressmann er uaktuelt. De ser da helt ok ut. Og hvis buksa i tillegg blir påspandert, så burde jo alt være i orden.

Det er konfirmasjon, ikke dåp (Om det gjør noen forskjell)

Og dresmannbukser er stygge..;) Spiller inge rolle om den er spandert. Jeg går jo heller ikke med ting jeg synes er stygge, selvom noen eventuelt spanderer det på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dressbukse fra dressmann er stygt! :D

Og han vil jo ikke ha den! Jeg mener at selskapet nok går veldig fint selv om mann nekter å ta i mot ei bukse han ikke vil bruke..;)

''Men dressbukse fra dressmann er stygt! :D ''

Alle sammen..?

Jeg liker dress såpass dårlig at jeg ikke ser den enorme forskjellen på fine, dyre dresser og dem fra Dressmann....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg enig med svigermor altså. Man går bare ikke i olabukse (selv om den er svart) i konfirmasjon:-)

Heller dressbukse fra Dressmann.

Seriøst? De er jo så stygge, og han vil virkelig ikke ha.

Jeg mener at det sikkert er revnende likgyldig for konfirmanten hva slags bukser onkelen har på seg. Vil tro han er mer opptatt av gavebord og slikt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men dressbukse fra dressmann er stygt! :D ''

Alle sammen..?

Jeg liker dress såpass dårlig at jeg ikke ser den enorme forskjellen på fine, dyre dresser og dem fra Dressmann....

Synes ikke dress generelt er fint jeg heller, men sånne halvbillige bukser fra for eksempel dressmann, uten form og snitt, er verre enn verst. Da er vanlige bukser mye, mye finere, synes jeg.

I tillegg synes jeg dette er opp til mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at folk flest synes man skal ha dress... Men, hva skal kunne skje om fyren din kommer i svarte olabukser,- jeg tviler på at konfirmanten har noe imot det (eller, han blir sannsynligvis dritmisunnlig og starter en diskusjon med moren: "Ser du - jeg _kunne_ sluppet dress!!" ) - og det blir nok heller ikke jordskjelv eller andre naturkatastrofer ut av det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok også enig med svigermor; en voksen mann har dressbukse. Svart dongeri kan til nød en ung tenåring i verste opprørsalder gå med, som et kompromiss...

(Og Dressmann-dresser er slett ikke stygge i utgangspunktet, men de er jo mer standardsydd og passer nok best på standardkropper.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med at folk flest synes man skal ha dress... Men, hva skal kunne skje om fyren din kommer i svarte olabukser,- jeg tviler på at konfirmanten har noe imot det (eller, han blir sannsynligvis dritmisunnlig og starter en diskusjon med moren: "Ser du - jeg _kunne_ sluppet dress!!" ) - og det blir nok heller ikke jordskjelv eller andre naturkatastrofer ut av det ;-)

Det tror ikke jeg heller..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Seriøst? De er jo så stygge, og han vil virkelig ikke ha.

Jeg mener at det sikkert er revnende likgyldig for konfirmanten hva slags bukser onkelen har på seg. Vil tro han er mer opptatt av gavebord og slikt ;)

''Seriøst? De er jo så stygge, og han vil virkelig ikke ha''

Jeg vet ikke hvordan de ser ut, men sikkert mye bedre enn å gå med olabukse. Olabukse og dressjakke er litt Harry da. Siden du spør, får du et ærlig svar ;o)

Men han gjør jo som han vil selvsagt og jeg er enig i at konfirmanten bryr seg helt sikkert ikke nei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dress generelt er fint jeg heller, men sånne halvbillige bukser fra for eksempel dressmann, uten form og snitt, er verre enn verst. Da er vanlige bukser mye, mye finere, synes jeg.

I tillegg synes jeg dette er opp til mann :)

Jeg er igrunnen forholdsvis enig med deg (men noe mindre kravstor til evt. dress-merke) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er konfirmasjon, ikke dåp (Om det gjør noen forskjell)

Og dresmannbukser er stygge..;) Spiller inge rolle om den er spandert. Jeg går jo heller ikke med ting jeg synes er stygge, selvom noen eventuelt spanderer det på meg.

Gå på Fretex da, der finner dere sikkert noe som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jeg må nok innrømme at jeg er enig med din svigermor. Mulig jeg er gammeldags.

Men jeg synes ikke man går i bryllyp, dåp, konfirmasjon eller fine selskaper i dongeribukse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok også enig med svigermor; en voksen mann har dressbukse. Svart dongeri kan til nød en ung tenåring i verste opprørsalder gå med, som et kompromiss...

(Og Dressmann-dresser er slett ikke stygge i utgangspunktet, men de er jo mer standardsydd og passer nok best på standardkropper.)

Men dressbukse er jo stygt! :D SÆRLIG hvis den ikke er dyr og spesialsydd, og det utgår av åpenbare grunner..;)

Også synes jeg mann bestemmer sjøl hvorvidt han vil ta i mot ei bukse han ikke liker eller ei. Konfirmanten bryr seg neppe særlig om onkelen sine bukser den dagen, tror jeg da..;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg er nok også en av de som mener at menn er kjekkest i dress i selskap av det mer formelle slaget (bryllup, dåp, konfirmasjon, tom julaften;-), mens sorte jeans med dressjakke passer best i type 40-årsdag eller middag med jobben. Jeg drar det faktisk så langt at jeg syns det er litt harry med jeans i konfirmasjon... ;-)

Men jeg er også av den oppfattning at menn på 40 er kjekkest når de ikke lar mamma diktere ;-) Enig med deg i at dette har hun INGENTING med, og dersom hun virkelig vil hjelpe legger hun ut for en bukse han syns det er ok å bruke (langtidslån evt jule- el bursdagsgave på forhånd?). Tiden for at mamma bestemmer podens klær var forbi for omlag 32 år siden for hennes del ;-)

Ps. Vært på Zara? Der finner dere fine dresser med italiensk snitt til en rimelig penge.

Hvordan endte du opp på matfronten forresten? Gjetter at du gleder deg masse til dette selskapet hehe ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...