Gå til innhold

veldig forkjøla.. Hvordan få sove?


Gjest trenger gjerne tips

Anbefalte innlegg

Gjest trenger gjerne tips

Er blitt veldig forkjøla.. Tett og rennende nese og vond hals. Gruer meg til natta.. Vil ikke snyte meg hvert 10 min..

Noen tips til hvordan jeg skal få sove?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    25

  • XbellaX

    22

  • frosken

    8

  • tonie

    6

Mest aktive i denne tråden

Jeg ville startet med et dampbad av ansiktet med eukalyptusolje.(Kokende vann i vasken, litt olje i vannet og et håndkle over hodet for å kunne trekke inn all dampen). Dette vil kunne åpne opp luftveiene. Dernest ville jeg laget meg en varm toddy/te/kakao med litt ekstra i. Jeg ville sørget for å spraye nesen godt før jeg la meg ned på, og hatt en ekstra pute under hodet.

Håper du blir bedre og får en god natts søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest et par tips

Jeg bruker alltid nese-strips (såkalt snorkeplaster) over nesa når jeg er tett, men det får du neppe tak i sånn om kvelden midt i helgen.

Jeg pleier også å nærmest sitte i sengen (flere puter under hodet) når jeg er forkjølet, selv om det å sitte gjør det vanskeligere å sovne fordi det er uvant. Men da våkner jeg i alle fall langt mindre tett enn hvis jeg ligger. Bihulene blir heller ikke så tette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ikke verre ting og grue deg til, så er du heldig:-) Dette er en av livets aller vanligste bagateller.

HERREGUD du er frekk!! Det må da være lov til å spørre om litt av hvert her inne uten slike stygge kommentarer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bærebjelke

Har du ikke verre ting og grue deg til, så er du heldig:-) Dette er en av livets aller vanligste bagateller.

Den var unødvendig. Viktig nok for den som spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var unødvendig. Viktig nok for den som spør.

Mulig det. Men jeg mener det allikevel. Folk lider av de utroligste plager og sykdommer. Jeg er så lei av syting om bagateller her inne. Sånn er det bare, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det. Men jeg mener det allikevel. Folk lider av de utroligste plager og sykdommer. Jeg er så lei av syting om bagateller her inne. Sånn er det bare, dessverre.

Akkurat det du skriver der høres på godt norskt veldig snørrhovent ut. Det får da være lov å spørre om helt trivelle og plagsomme ting og, eller skal alt være dramatikk og livskriser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne vinduet så du får frisk luft, ta på en løshals om du har det, evt. en buff, for å holde halsen varm og det siste du gjør før du kryper under dyna er å ta et par spruter nesespray i hvert nesebor. Da er sjansen stor for å få sove noen timer i alle fall før du tetner på nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det du skriver der høres på godt norskt veldig snørrhovent ut. Det får da være lov å spørre om helt trivelle og plagsomme ting og, eller skal alt være dramatikk og livskriser?

Jada, jada....Det er så lett og forstå så. Jeg er ikke snørrhoven, bare realistisk. Og den dagen jeg skriver inn på et forum for og overleve en forkjølelse.....kan jeg rett og slett ikke se for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Jada, jada....Det er så lett og forstå så. Jeg er ikke snørrhoven, bare realistisk. Og den dagen jeg skriver inn på et forum for og overleve en forkjølelse.....kan jeg rett og slett ikke se for meg.

En forkjølelse kan være så mangt fra en lett neseforkjølelse til skikkelig bronkitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jada....Det er så lett og forstå så. Jeg er ikke snørrhoven, bare realistisk. Og den dagen jeg skriver inn på et forum for og overleve en forkjølelse.....kan jeg rett og slett ikke se for meg.

Det er jo litt intr. hvordan du sitter å avgjør hva som er viktig og ikke, for avsender er dette viktig selv om du mener det ikke er det. Har man ikke noe konstruktivt å komme med kan du jo kanskje heller finne deg en annen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt intr. hvordan du sitter å avgjør hva som er viktig og ikke, for avsender er dette viktig selv om du mener det ikke er det. Har man ikke noe konstruktivt å komme med kan du jo kanskje heller finne deg en annen tråd.

Beklager. Mn hvis ikke sunt folkevett er nok til og

diskutere en allminnelig forkjølelse her inne, så melder jeg meg ut av diskusjonen.

Det var ikke viktigere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Beklager. Mn hvis ikke sunt folkevett er nok til og

diskutere en allminnelig forkjølelse her inne, så melder jeg meg ut av diskusjonen.

Det var ikke viktigere enn det.

Ikke meld deg ut da. Nå ble det enedelig en litt frisk diskusjon her ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er kanskje ikke det. Jeg får ofte bronkitt etter en forkjølelse.

Jeg gidder ikke diskutere mer. Forkjølelse er forkjølelse Og skal man ikke tåle såpass ubehag her i livet, så sliter man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...