Gå til innhold

Har svelget en midlertidig fylling.


cathlin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke for fordøyelsen din. Den vil bare gå rett gjennom. Men om det er lenge til du skal få den pemanente fyllingen, bør du kontakte tannlegen.

Da får jeg bare la det gå sin gang. En måned til neste tannlegetime, men jeg tror ikke den har særlig godt feste, siden den løsnet ved første måltidet jeg spiste. Får se hva jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Gjør det noe, mon tro?''

Sannsyneligvis ikke! Kommer nok ut den vanligste veien;)

ER du veldig urolig, så ring tannlegen.

Klem

Er i grunn ikke urolig i det hele tatt, det var bare uvant å svelge en fylling, så lurte på om jeg burde foreta meg noe. Skal ringe tannlegen og høre om det bør få en ny fylling eller ikke.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg bare la det gå sin gang. En måned til neste tannlegetime, men jeg tror ikke den har særlig godt feste, siden den løsnet ved første måltidet jeg spiste. Får se hva jeg gjør.

Jeg hadde ringt tannlegen. En fylling dekker jo vanligvis et hull (?) og med ett åpent hull i en måned ser jeg sannsynligheten for en betennelse som ganske stor. Selve fyllingen ser du nok ikke noe mer til, den går bare gjennom systemet og kommer ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt tannlegen. En fylling dekker jo vanligvis et hull (?) og med ett åpent hull i en måned ser jeg sannsynligheten for en betennelse som ganske stor. Selve fyllingen ser du nok ikke noe mer til, den går bare gjennom systemet og kommer ut igjen.

Ja. Takk. Skal høre med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet en stor bit av en tann eller en fylling for en time siden, og lurte veldig på hvor den kom fra. Når jeg leste innlegget ditt nå, kjente jeg ekstra etter på trøbbeltanna mi, og jammen er det den midlertidige fyllingen på den som har løsnet.

Jeg har faktisk tannlegetime i morgen og skal få satt inn permanent fylling. Flaks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet en stor bit av en tann eller en fylling for en time siden, og lurte veldig på hvor den kom fra. Når jeg leste innlegget ditt nå, kjente jeg ekstra etter på trøbbeltanna mi, og jammen er det den midlertidige fyllingen på den som har løsnet.

Jeg har faktisk tannlegetime i morgen og skal få satt inn permanent fylling. Flaks :-)

Blir sikkert godt å få det gjort:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert godt å få det gjort:-)

Den biten som løsnet i går var ikke fra den rotfylte tanna. Jeg la biten pent på det lille bordet foran meg, og så startet han den endelige rotfyllingen. Det tok vel ca tre kvarter, var ikke vondt, men han tok himla mange røntgenbilder for å få alt helt riktig.

Så ba jeg ham kike rundt i munnen og se hvor det manglet en bit. Og han fant en fylli ng som manlget. Måtte bedøve og bore den på nytt og fylle den på nytt.

Så jeg brukte en hel time hos tannlegen, og var klissblaut på lårene og i rompa... Selv om han er forsiktig, så spenner jeg meg og venter liksom på at det kommer til å gjøre vondt....

Vel - nå har jeg ferdig behandlet tann og ny fylling i gammelt hull, og kan forhåpentligvis være uten tannlegebeøsk til etter jul. Får innkalling tre ganger i året....

Hvordan går det med deg da? Fikk du time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den biten som løsnet i går var ikke fra den rotfylte tanna. Jeg la biten pent på det lille bordet foran meg, og så startet han den endelige rotfyllingen. Det tok vel ca tre kvarter, var ikke vondt, men han tok himla mange røntgenbilder for å få alt helt riktig.

Så ba jeg ham kike rundt i munnen og se hvor det manglet en bit. Og han fant en fylli ng som manlget. Måtte bedøve og bore den på nytt og fylle den på nytt.

Så jeg brukte en hel time hos tannlegen, og var klissblaut på lårene og i rompa... Selv om han er forsiktig, så spenner jeg meg og venter liksom på at det kommer til å gjøre vondt....

Vel - nå har jeg ferdig behandlet tann og ny fylling i gammelt hull, og kan forhåpentligvis være uten tannlegebeøsk til etter jul. Får innkalling tre ganger i året....

Hvordan går det med deg da? Fikk du time?

Jeg må sannsynligvis rotfylle to tenner, er nesten ferdig med den ene. Ny time om en måned. Gleder meg til å bli ferdig for nå har jeg hatt disse tannproblemene siden juli. Heldigvis ikke så vondt lenger. Men så får jeg det også gratis, så jeg har i grunn lite å klage på. (Det er derfor jeg må vente en del for hver time).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må sannsynligvis rotfylle to tenner, er nesten ferdig med den ene. Ny time om en måned. Gleder meg til å bli ferdig for nå har jeg hatt disse tannproblemene siden juli. Heldigvis ikke så vondt lenger. Men så får jeg det også gratis, så jeg har i grunn lite å klage på. (Det er derfor jeg må vente en del for hver time).

Er spent på hvor mye herligheten min kommer til å koste. Er jeg heldig, blir det ikke så mye. Den nye fyllingen i går skulle jeg ikke betale for, siden det ikke var lenge siden han hadde lagt den. Selve rotfyllingen nå var jo egentlig klage på arbeidet fra i vinter, og da betale jeg vel bare ca 2000 kr.

Så muligens blir det ikke så mye mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på hvor mye herligheten min kommer til å koste. Er jeg heldig, blir det ikke så mye. Den nye fyllingen i går skulle jeg ikke betale for, siden det ikke var lenge siden han hadde lagt den. Selve rotfyllingen nå var jo egentlig klage på arbeidet fra i vinter, og da betale jeg vel bare ca 2000 kr.

Så muligens blir det ikke så mye mer enn det.

Det verste med å være hos tannlegen er for meg å sitte og gape. Jeg får veldig vondt i kjeven og klarer ikke å gape høyt. Må ha mange pauser. Husker jeg var hos en kjeveortoped der man fikk en bøyle som var festet rundt nakken og i munnvikene, slik at man fikk støtte/hjelp til å holde munnen åpen, og kunne hvile på den, på en måte. Skulle ønske det fantes noe slikt hos vanlige tannleger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...