Gå til innhold

sør


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    19

  • stjernestøv

    13

  • Spenning

    5

  • tonie

    1

Mest aktive i denne tråden

Virkeligheten er det som ikke forsvinner, selv om ingen tror på det.

Spøkelser eksisterer ikke med mindre noen tror på dem.

Vet om folk som i utgangspunktet var skeptikere, men ble overbevist av åndene :-o

Tenk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om folk som i utgangspunktet var skeptikere, men ble overbevist av åndene :-o

Tenk.

De var de ikke skeptikere, men troende - for hvis ikke ville de ikke selv ha funnet på det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var de ikke skeptikere, men troende - for hvis ikke ville de ikke selv ha funnet på det.

Med vennlig hilsen

Håper du får ånder på besøk sør :-)

Hadde vært artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får ånder på besøk sør :-)

Hadde vært artig!

Det gjør jeg jo selvsagt ikke, siden jeg ikke tror på dem.

Når man ikke tror på noe, så vil ikke hjernen bruke det som forklaringsmodell på noe man ikke vet hva er.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør jeg jo selvsagt ikke, siden jeg ikke tror på dem.

Når man ikke tror på noe, så vil ikke hjernen bruke det som forklaringsmodell på noe man ikke vet hva er.

Med vennlig hilsen

Er lov å håpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, man kan håpe så mye man orker.

Jeg foretrekker virkeligheten. Den er langt mer spennende enn fantasifigurer.

Med vennlig hilsen

Ja det finnes mange virkeligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det finnes mange virkeligheter...

Nei, det finnes mange fantasier, men kun en virkelighet.

Du kan selvsagt dikte opp så mange "virkeligheter" som du ønsker (for eksempel, ved å ruse deg), men de blir ikke virkelige av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det finnes mange fantasier, men kun en virkelighet.

Du kan selvsagt dikte opp så mange "virkeligheter" som du ønsker (for eksempel, ved å ruse deg), men de blir ikke virkelige av den grunn.

Ok.

Kanskje de som tar lsd er nærmere "virkeligheten" enn vi tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Kanskje de som tar lsd er nærmere "virkeligheten" enn vi tror.

De er i sin egen virkelighet, som kun eksisterer mellom ørene deres. Sammen med spøkelser, troll, spaghettimonstre og draugen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lov å håpe ;)

Onkelen min brukte mange år på å overbevise andre i slekta om at overnaturlige ting kun var ren fantasi - helt til han selv så sin bestefar klart og tydelig ikke lang tid etter at bestefaren hadde dødd. Han så ham attpåtil ikke alene, men sammen med en annen i slekta. Gjett om det var en som skjønte han hadde tatt feil da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onkelen min brukte mange år på å overbevise andre i slekta om at overnaturlige ting kun var ren fantasi - helt til han selv så sin bestefar klart og tydelig ikke lang tid etter at bestefaren hadde dødd. Han så ham attpåtil ikke alene, men sammen med en annen i slekta. Gjett om det var en som skjønte han hadde tatt feil da ;)

Men dette er noe som skjer fordi det er en del av populærkulturen, og hjernen vår derfor kan "gjenkjenne" det.

Det er jo derfor at folk i Storbritannia "ser" den type spøkelser som vanligvis blir forespeilet i Storbritannia, mens kristne "ser" Jesus, kinesere ser sikkert "drager", og animister ser forfedrene deres i trær. Det er hjernene våre som har lært at det er "mulig", og derfor konkluderer de med at "sånn er det".

For eksempel, hvorfor ser ikke etniske folk fra Norge "kinesiske drager" (selv om kinesere i Norge kanskje "ser" det)? Man ser det som man har blitt opplært til "eksisterer".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er noe som skjer fordi det er en del av populærkulturen, og hjernen vår derfor kan "gjenkjenne" det.

Det er jo derfor at folk i Storbritannia "ser" den type spøkelser som vanligvis blir forespeilet i Storbritannia, mens kristne "ser" Jesus, kinesere ser sikkert "drager", og animister ser forfedrene deres i trær. Det er hjernene våre som har lært at det er "mulig", og derfor konkluderer de med at "sånn er det".

For eksempel, hvorfor ser ikke etniske folk fra Norge "kinesiske drager" (selv om kinesere i Norge kanskje "ser" det)? Man ser det som man har blitt opplært til "eksisterer".

Med vennlig hilsen

Blablablablablablabla - skjønner ikke at du tror på den forklaringen selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er i sin egen virkelighet, som kun eksisterer mellom ørene deres. Sammen med spøkelser, troll, spaghettimonstre og draugen.

Med vennlig hilsen

Tror du trallala ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen min brukte mange år på å overbevise andre i slekta om at overnaturlige ting kun var ren fantasi - helt til han selv så sin bestefar klart og tydelig ikke lang tid etter at bestefaren hadde dødd. Han så ham attpåtil ikke alene, men sammen med en annen i slekta. Gjett om det var en som skjønte han hadde tatt feil da ;)

Hehe, det kan jeg tenke meg ja ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blablablablablablabla - skjønner ikke at du tror på den forklaringen selv :P

''Blablablablablablabla - skjønner ikke at du tror på den forklaringen selv :P – togli

''

Sånn sier du når du ikke tror på forklaringen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blablablablablablabla - skjønner ikke at du tror på den forklaringen selv :P

Tenk deg en verden der ingen hadde noen som helst tro på, og ikke engang var nysgjerrige på ting som ikke var bevist. Den hadde stått ganske stille, tror jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg en verden der ingen hadde noen som helst tro på, og ikke engang var nysgjerrige på ting som ikke var bevist. Den hadde stått ganske stille, tror jeg:)

Det ville vært grusomt!

Det er nysgjerrigheten som får ting til å gå fremover. Det, sammen med et åpent sinn, som kan akseptere at "noe ikke eksisterer" når det ikke er noen grunn til å tro at det gjør det.

Det åpne sinnet er viktig, men det gjelder begge veier.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...