Gå til innhold

Full tannprotese oppe.


Gjest HHP58

Anbefalte innlegg

Helt merkelig å ha ett fremmedlegeme inni munnen.Vet ikke om jeg klarer å venne meg til dette selv med pulver og tannlegens forsikring om at det går bra.Har også briller og ikke linser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tving deg selv til å bruke den hver dag, dette vil automatisk gå av seg selv om du er flink og nøye i begynnelsen. Gratulerer med å ha "ryddet opp" i noe som har plaget deg lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har det på samme måte. Problemet mitt er at jeg har delprotese, og det synes ikke om jeg ikke bruker protesen, men jeg trenger absolutt å avlaste de to jekslene jeg har igjen i munnen.

Men jeg sliter med å venne meg til å bruke disse, så siden det ikke synes når jeg snakker og ler, og det går greit å spise det meste så blir de liggende i skuffen:(

Det er virkelig vanskelig å venne seg til å ha et så stort fremmedlegeme i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tving deg selv til å bruke den hver dag, dette vil automatisk gå av seg selv om du er flink og nøye i begynnelsen. Gratulerer med å ha "ryddet opp" i noe som har plaget deg lenge.

Klarte å spise en hel brødskive med kaviar i dag,nesten litt stolt.Tannlegen la på noe "lim" fra en tube,og det fungerte fint.Jeg vil helt ikke bruke den så mye siden jeg jo alikevel har sluttet med gullerøtter og epler.Skal bruke den noe så ikke tannkjøtter "setter seg" feil.

Det som jo er litt merkelig er jo at under tannkjøttet er det jo ben,så jeg kan rive av skorpa om brødet er ferskt.Har det ligget 2-3 dager i plastposen må jeg skjere av skorpen.

Livet går videre,og druer og bananer er jo utrolig godt da.Faktisk tometer også.Man klarer seg fint med klementiner og appelsiner.Nøtter var jeg jo aldri så glad i så det vil jeg ikke savne.Fiken kan skjæres opp og stilken fjernes.

Så da blir det masse pinnekjøtt uten pinner,marsipan og gløgg med bare rosiner.Øl og kanskje en liten klunk akevitt?

Livet går videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å spise en hel brødskive med kaviar i dag,nesten litt stolt.Tannlegen la på noe "lim" fra en tube,og det fungerte fint.Jeg vil helt ikke bruke den så mye siden jeg jo alikevel har sluttet med gullerøtter og epler.Skal bruke den noe så ikke tannkjøtter "setter seg" feil.

Det som jo er litt merkelig er jo at under tannkjøttet er det jo ben,så jeg kan rive av skorpa om brødet er ferskt.Har det ligget 2-3 dager i plastposen må jeg skjere av skorpen.

Livet går videre,og druer og bananer er jo utrolig godt da.Faktisk tometer også.Man klarer seg fint med klementiner og appelsiner.Nøtter var jeg jo aldri så glad i så det vil jeg ikke savne.Fiken kan skjæres opp og stilken fjernes.

Så da blir det masse pinnekjøtt uten pinner,marsipan og gløgg med bare rosiner.Øl og kanskje en liten klunk akevitt?

Livet går videre.

Epler kan du la ligge fremme en stund, gjerne på kjøkkenbenken til de er godt modne og dermed skjære opp i båter, da er de langt enklere å tygge.

Husk å rengjøre munnen godt før du legger deg hver kveld. Dette går strålende, gratulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Madelenemie

Klarte å spise en hel brødskive med kaviar i dag,nesten litt stolt.Tannlegen la på noe "lim" fra en tube,og det fungerte fint.Jeg vil helt ikke bruke den så mye siden jeg jo alikevel har sluttet med gullerøtter og epler.Skal bruke den noe så ikke tannkjøtter "setter seg" feil.

Det som jo er litt merkelig er jo at under tannkjøttet er det jo ben,så jeg kan rive av skorpa om brødet er ferskt.Har det ligget 2-3 dager i plastposen må jeg skjere av skorpen.

Livet går videre,og druer og bananer er jo utrolig godt da.Faktisk tometer også.Man klarer seg fint med klementiner og appelsiner.Nøtter var jeg jo aldri så glad i så det vil jeg ikke savne.Fiken kan skjæres opp og stilken fjernes.

Så da blir det masse pinnekjøtt uten pinner,marsipan og gløgg med bare rosiner.Øl og kanskje en liten klunk akevitt?

Livet går videre.

Hei!

Hvorfor kan man ikke spise gullerøtter og epler med tannprotese?

Jeg tror min bestemor spiste alt også bein gnagde hun på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...