Gå til innhold

Rask og effektivt slankekur?


Gjest tjukke meg

Anbefalte innlegg

Gjest tjukke meg

Jeg trenger å gå ned ganske mange kilo, og ønsker å gjøre dette raskt og effektivt. Noen som har en effektiv kur å anbefale? Eller smarte tips forøvrig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hoho good luck

Unngå alt med sukker, og begrens hvite karbohydrater og, en lavkarbokur er veldig effektiv. I tillegg bør du trene kondisjon og styrke 3-4 ganger i uka.

Drikk masse vann. Kaffe og grønn te sies å øke forbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en ekstremkur på 14 dager for tre år siden. Den skulle "forandre stoffskiftet" slik at en ikke gikk opp igjen etterpå. En kunne forvente vektnedgang på opptil 20 kilo på disse to ukene.

Det var knallhardt, men jeg gjorde alt etter oppskriften. Gikk ned 4 kilo.

2 av kiloene kom tilbake igjen etter få uker på normalt, men sunnere kosthold enn tidligere, De siste 2 kom tilbake etter noen måneder.

Vel - det jeg har tro på er først og fremst mosjon + trening, deretter kutte ut brus/alkohol/godterier i uka. I tillegg litt mindre porsjoner av normalt variert kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg tok en ekstremkur på 14 dager for tre år siden. Den skulle "forandre stoffskiftet" slik at en ikke gikk opp igjen etterpå. En kunne forvente vektnedgang på opptil 20 kilo på disse to ukene.

Det var knallhardt, men jeg gjorde alt etter oppskriften. Gikk ned 4 kilo.

2 av kiloene kom tilbake igjen etter få uker på normalt, men sunnere kosthold enn tidligere, De siste 2 kom tilbake etter noen måneder.

Vel - det jeg har tro på er først og fremst mosjon + trening, deretter kutte ut brus/alkohol/godterier i uka. I tillegg litt mindre porsjoner av normalt variert kosthold.

''Jeg tok en ekstremkur på 14 dager for tre år siden. Den skulle "forandre stoffskiftet" slik at en ikke gikk opp igjen etterpå. En kunne forvente vektnedgang på opptil 20 kilo på disse to ukene.

Det var knallhardt, men jeg gjorde alt etter oppskriften. Gikk ned 4 kilo.

2 av kiloene kom tilbake igjen etter få uker på normalt, men sunnere kosthold enn tidligere, De siste 2 kom tilbake etter noen måneder.''

Klassisk!

''

Vel - det jeg har tro på er først og fremst mosjon + trening, deretter kutte ut brus/alkohol/godterier i uka. I tillegg litt mindre porsjoner av normalt variert kosthold.''

Ja, en må rett og slett endre vaner over tid - quick-fix funker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker varig vektreduksjon er det mest effektive å ikke gå ned for fort i vekt. Det som forsvinner kjapt, kommer ofte enda kjappere tilbake.

Endringer som du klarer å 'stå ved' over tid er best. Reduksjon av den minst fornuftige maten. Større innslag av det mer fornuftige pluss noe økt fysisk aktivitet.

Man kan også ha utbytte av å se på hva som trigger sultfølelse samt hva som gir størst metthetsfølelse per kalori.

Så enkelt og så forbasket vanskelig.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

www.lavkarbo.no ?

Evt. gjør som jeg - finn ut hvor mange kalorier du trenger pr. dag, bruk denne f.eks.:

http://www.kostplanlegger.no/pages/kalkulatorer/

Den er ikke så hakkanes gale tror jeg. Legg deg så på et daglig inntak ca. 3-500 kcal under det inntaket du trenger for å holde vekta og tren. Jeg trener minst 3 dager i uka, gjerne litt mer og da regner jeg med styrketrening (på matte hjemme med vekter), trimsykkel, gå- og joggeturer, minst 2 av disse er styrke, så det blir som regel mer enn 3 økter i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikke mye vann, grønn te, spise grønnsaker og magert kjøtt og fisk. Trene masse eller være aktiv. Små og hyppige måltider. Spis mye fiber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkalori og lavkarbo.

Vei alt du spiser og skriv dagbok i en 3-4 ukers tid så du får en oversikt over næringinnholdsinnholdet av det du spiser, og antall kalorier. Spis mat som har høyt innhold av proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...