Gå til innhold

Tips og anbefalinger om pulverdiett?


Tullemusa

Anbefalte innlegg

Da har jeg bestemt meg. Jeg skal prøve pulverdiett. Har ganske mange kilo for mye og trenger en rask start for å komme ned i vekt. I første omgang tenker jeg å leve på pulver i 4 uker.

Kan noen anbefale et opplegg som kanskje passer for meg?

Jeg er ikke så glad i sånn type shaker, synes det lett blir kvalmt å konsistensen er, ja rett og slett vemmelig. Supper er godt, likeså slike barer. Men det finnes sikkert flere ting.

Skulle gjerne hatt en startpakke med litt hvert, så kunne man smakt å prøvd. Slike produkter er jo ikke akkurat billige, og det er dumt å kjøpe en hel eske så viser det seg at man ikke liker den.

Får sikkert mange gode råd på apoteket eller helsekosten, men det er litt unaturlig å få slike råd fra en sylfide som åpenbart aldri har vært på diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg skulle slanke meg med noe i nærheten av pulver, måtte det bli eurodietten til Fedon Lindberg. Den tror jeg kan gi deg en bra start.

De jeg har sett som har slanket seg med pulver har gått raskt ned og raskt opp igjen, gjerne med noen kilo mere enn da de startet.

Det eneste jeg har tro på er å legge om kostholdet varig. Erstatt usunne matvarer med sunne. Jeg skal ikke holde noen moralpreken for deg, dette er bare mine erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle slanke meg med noe i nærheten av pulver, måtte det bli eurodietten til Fedon Lindberg. Den tror jeg kan gi deg en bra start.

De jeg har sett som har slanket seg med pulver har gått raskt ned og raskt opp igjen, gjerne med noen kilo mere enn da de startet.

Det eneste jeg har tro på er å legge om kostholdet varig. Erstatt usunne matvarer med sunne. Jeg skal ikke holde noen moralpreken for deg, dette er bare mine erfaringer.

''De jeg har sett som har slanket seg med pulver har gått raskt ned og raskt opp igjen, gjerne med noen kilo mere enn da de startet.''

Aldeles enig... :o) Jeg tror dessuten det krever skikkelig nazi-disiplin å gjennomføre en pulverkur på flere uker og ikke minst å klare å legge om kosten etterpå så man holder den nye vekta. For det er jo i grunnen der problemet ligger, ikke i det å gå ned i vekt, men å holde vekten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle slanke meg med noe i nærheten av pulver, måtte det bli eurodietten til Fedon Lindberg. Den tror jeg kan gi deg en bra start.

De jeg har sett som har slanket seg med pulver har gått raskt ned og raskt opp igjen, gjerne med noen kilo mere enn da de startet.

Det eneste jeg har tro på er å legge om kostholdet varig. Erstatt usunne matvarer med sunne. Jeg skal ikke holde noen moralpreken for deg, dette er bare mine erfaringer.

''Det eneste jeg har tro på er å legge om kostholdet varig. ''

Jeg kan love deg at jeg vet det meste om slanking. Jeg har tidligere gått ned 70 kg ved hjelp av lavkarbo. Og holdt vekta i mange år. Men nå er jeg så lei av det hele at jeg rett og slett ikke orker å starte på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det eneste jeg har tro på er å legge om kostholdet varig. ''

Jeg kan love deg at jeg vet det meste om slanking. Jeg har tidligere gått ned 70 kg ved hjelp av lavkarbo. Og holdt vekta i mange år. Men nå er jeg så lei av det hele at jeg rett og slett ikke orker å starte på nytt.

''Jeg kan love deg at jeg vet det meste om slanking. Jeg har tidligere gått ned 70 kg ved hjelp av lavkarbo.''

Jeg tror deg på det :-). Likevel tror jeg ikke du bør forhaste deg og prøve slike pulverkurer. Det var endel venninner her som prøvde pulverkurer her før jul, alle dem er nå tyngre enn de var da de startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke lett å gå ned i vekt

''Det eneste jeg har tro på er å legge om kostholdet varig. ''

Jeg kan love deg at jeg vet det meste om slanking. Jeg har tidligere gått ned 70 kg ved hjelp av lavkarbo. Og holdt vekta i mange år. Men nå er jeg så lei av det hele at jeg rett og slett ikke orker å starte på nytt.

Jeg har stor tro på pulverkur som en kick-start til å gå ned i vekt.

Men de fleste av disse pulverkurene smaker rett og slett vondt. Gikk selv på en pulverkur i 6 uker, gikk da på easy life pulver. Noen av de smakene var helt greie. Blant annet havregrøten (må lages i micro), og også sjokoladeshaken syntes jeg var grei.

Ellers har de ganske bredt utvalg på smak på cambridge. Der tror jeg også du får kjøpt løse pakker, så du ikke må kjøpe en eske med hver smak, så du får smakt de forskjellige og sett hva du liker.

Nutrilett smaker bare helt for jævlig, det gjør også go123 har jeg hørt. Men så klart, smaken er som baken.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På slankeren

Cambridge tror jeg man holder seg ganske mett av. Husker en som sa at hun gikk ned 11 kg på tre uker, husker ikke om hun gikk det opp igjen, men hun er slank i dag i alle fall. Jeg har lett etter et pulver med lite karbohydrater. Allevo sin fra apoteket den som ikke skal blandes ut med melk synes jeg er god på smak. Jeg har kjøpt sjokolade og bringebær/banan. Men jeg tenker å ta to poser og spise to måltider lunjs og middag med lite karbohydrater i tillegg. Jeg har ikke viljestyrke nok til en dag på pulver:) Jeg synes de søte pulverkurene gjør at man ikke blir så lei av lavkarbo:) Og husk at lavkarbo er alt mellom 20 karbo og 150 så du bestemmer jo selv hva du vil ligge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk allevo som selges på Apotek1. Billigst, enklest (dosert i poser, blandes kun med vann), smaker best, funker best, godkjent som fullverdig kostholdserstatning (det er bare tre merker som er det, men jeg kjenner ikke til hvilke de andre er), 30% rabatt på det meste nå etter jul. Jeg gikk ned 10kg på en måned med å erstatte alle unntatt to måltider med allevo. Jeg spiste frokost og middag, resten var pulver. Jeg spiste også frukt som mellommåltider. Det tok meg to år med usunn livsstill å legge på meg de 10 kiloene igjen. Nå har jeg kjøpt inn nytt lager og skal ned 10 kg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk allevo som selges på Apotek1. Billigst, enklest (dosert i poser, blandes kun med vann), smaker best, funker best, godkjent som fullverdig kostholdserstatning (det er bare tre merker som er det, men jeg kjenner ikke til hvilke de andre er), 30% rabatt på det meste nå etter jul. Jeg gikk ned 10kg på en måned med å erstatte alle unntatt to måltider med allevo. Jeg spiste frokost og middag, resten var pulver. Jeg spiste også frukt som mellommåltider. Det tok meg to år med usunn livsstill å legge på meg de 10 kiloene igjen. Nå har jeg kjøpt inn nytt lager og skal ned 10 kg igjen :)

Takk for tips, jeg tror jeg prøver dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, jeg tror jeg prøver dette :-)

Det viktigste prinsippet for at dette skulle funke for meg, var å HUSKE å spise senest hver tredje time. Da måtte jeg også planlegge å alltid ha en shake tilgjengelig. Går det mer enn tre timer, går jeg berserk i godtehyllene.. Hvis jeg ble sulten etter to timer, tok jeg også en shake.

Du får holde oss oppdatert om hvordan det går - lykke til :-)

Jeg anbefalte dette nettopp til ei venninne, og hun har gått ned mye. Men vi liker ikke de samme smakene, så du får prøve deg frem selv. Jeg tror det finnes en pakke som har litt forskjellige oppi. Mine favoritter er bringebær/banan og exotic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På slankeren

Det viktigste prinsippet for at dette skulle funke for meg, var å HUSKE å spise senest hver tredje time. Da måtte jeg også planlegge å alltid ha en shake tilgjengelig. Går det mer enn tre timer, går jeg berserk i godtehyllene.. Hvis jeg ble sulten etter to timer, tok jeg også en shake.

Du får holde oss oppdatert om hvordan det går - lykke til :-)

Jeg anbefalte dette nettopp til ei venninne, og hun har gått ned mye. Men vi liker ikke de samme smakene, så du får prøve deg frem selv. Jeg tror det finnes en pakke som har litt forskjellige oppi. Mine favoritter er bringebær/banan og exotic.

Hva spiste du til frokost og middag når du gikk på det? Hvor mange poser tok du i tillegg? Spiste du frukt i tillegg til posene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På slankeren?

Det viktigste prinsippet for at dette skulle funke for meg, var å HUSKE å spise senest hver tredje time. Da måtte jeg også planlegge å alltid ha en shake tilgjengelig. Går det mer enn tre timer, går jeg berserk i godtehyllene.. Hvis jeg ble sulten etter to timer, tok jeg også en shake.

Du får holde oss oppdatert om hvordan det går - lykke til :-)

Jeg anbefalte dette nettopp til ei venninne, og hun har gått ned mye. Men vi liker ikke de samme smakene, så du får prøve deg frem selv. Jeg tror det finnes en pakke som har litt forskjellige oppi. Mine favoritter er bringebær/banan og exotic.

Og trente du mye i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''De jeg har sett som har slanket seg med pulver har gått raskt ned og raskt opp igjen, gjerne med noen kilo mere enn da de startet.''

Aldeles enig... :o) Jeg tror dessuten det krever skikkelig nazi-disiplin å gjennomføre en pulverkur på flere uker og ikke minst å klare å legge om kosten etterpå så man holder den nye vekta. For det er jo i grunnen der problemet ligger, ikke i det å gå ned i vekt, men å holde vekten...

Ja, jeg også tror man må ha en god oppskrift på hvordan holde vekten etter en slik pulverkur (dette gjelder jo forresten alle kurer). Etter mitt syn må man finne et kosthold man kan leve meg og som ikke gir vektoppgang. Der ligger nok den største utfordringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På slankeren

''De jeg har sett som har slanket seg med pulver har gått raskt ned og raskt opp igjen, gjerne med noen kilo mere enn da de startet.''

Aldeles enig... :o) Jeg tror dessuten det krever skikkelig nazi-disiplin å gjennomføre en pulverkur på flere uker og ikke minst å klare å legge om kosten etterpå så man holder den nye vekta. For det er jo i grunnen der problemet ligger, ikke i det å gå ned i vekt, men å holde vekten...

Jeg har store problemer med å gå ned i vekt så jeg kjenner meg ikke igjen at det er lett å gå ned og jobben kommer når man har gått ned og skal holde vekta. Da kommer jeg aldri til jobben iallefall. Jeg tror at man må være mer bevist når man har gått ned. Kanskje være med i en vektklubb på nett. Begynne å trene om man ikke har gjort det før. Mindre stress. Og bare passe utskeielser;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store problemer med å gå ned i vekt så jeg kjenner meg ikke igjen at det er lett å gå ned og jobben kommer når man har gått ned og skal holde vekta. Da kommer jeg aldri til jobben iallefall. Jeg tror at man må være mer bevist når man har gått ned. Kanskje være med i en vektklubb på nett. Begynne å trene om man ikke har gjort det før. Mindre stress. Og bare passe utskeielser;)

''Og bare passe utskeielser;)''

Nå har jeg aldri vært veldig overvektig, men jøss som jeg kjenner igjen den der! Noen kjeks her, litt sjokolade der og vips! så har jeg spist på meg 5 kg... Null problem. Men når jeg holder meg sjøl i ørene så går det bra. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiste du til frokost og middag når du gikk på det? Hvor mange poser tok du i tillegg? Spiste du frukt i tillegg til posene?

Jeg prøvde en stund å spise alt jeg ville og trene enormt og se om det var nok, men erfaringen var at vektreduksjon gjøres først og fremst med mat. Treningen var ellers bra og sunn den :)

Jeg startet dagen med frokost eller en shake. Min frokost var to knekkebrød med makrell i tomat. Viktig for meg å "dosere" så ikke sulten og matlysten gjør at jeg tar fire knekkebrød til.. Da blir jeg sløv og slapp også. Hvis klokka da var 8, planla jeg å spise neste gang senest klokka 11. Jeg byttet litt på når jeg spiste knekkebrød, om det var til frokost eller lunsj, gjerne litt bestemt av hvor god eller dårlig tid jeg hadde. Spiste jeg igjen klokka 11, ble neste måltid klokka 14. Måltidet etterpå var middag, og også her måtte jeg bestemme på forhånd hvor mye jeg skulle spise. Jeg la ingen begrensninger på mengden salat. Dette regimet fulgte jeg nesten helt fast, uansett ukedag, og jeg spiste aldri senere enn tre timer etter forrige måltid selv om jeg kanskje ikke hadde lyst på shake i det hele tatt! Ja, spiste en del frukt og grønt imellom måltidene. Ja, jeg trente hver dag. Det vil jeg selvsagt anbefale, men det var nok ikke der vektnedgangen stammet fra. Etter hvert som man blir lettere (og sunnere) blir det lettere å komme seg opp fra stolen også. Bare å gå en tur er mye morsommere når man har mindre fett å drasse på og ikke er dopet ned på usunt kosthold.

Nå skal det sies at jeg har en hvileforbrenning på over 2500 kcal så det er godt mulig andre må spise mindre enn det jeg gjorde. Men jeg tror ikke det er så mange som må kutte ut like mye søppelmat om meg heller, så det går kanskje opp i opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På slankeren

Jeg prøvde en stund å spise alt jeg ville og trene enormt og se om det var nok, men erfaringen var at vektreduksjon gjøres først og fremst med mat. Treningen var ellers bra og sunn den :)

Jeg startet dagen med frokost eller en shake. Min frokost var to knekkebrød med makrell i tomat. Viktig for meg å "dosere" så ikke sulten og matlysten gjør at jeg tar fire knekkebrød til.. Da blir jeg sløv og slapp også. Hvis klokka da var 8, planla jeg å spise neste gang senest klokka 11. Jeg byttet litt på når jeg spiste knekkebrød, om det var til frokost eller lunsj, gjerne litt bestemt av hvor god eller dårlig tid jeg hadde. Spiste jeg igjen klokka 11, ble neste måltid klokka 14. Måltidet etterpå var middag, og også her måtte jeg bestemme på forhånd hvor mye jeg skulle spise. Jeg la ingen begrensninger på mengden salat. Dette regimet fulgte jeg nesten helt fast, uansett ukedag, og jeg spiste aldri senere enn tre timer etter forrige måltid selv om jeg kanskje ikke hadde lyst på shake i det hele tatt! Ja, spiste en del frukt og grønt imellom måltidene. Ja, jeg trente hver dag. Det vil jeg selvsagt anbefale, men det var nok ikke der vektnedgangen stammet fra. Etter hvert som man blir lettere (og sunnere) blir det lettere å komme seg opp fra stolen også. Bare å gå en tur er mye morsommere når man har mindre fett å drasse på og ikke er dopet ned på usunt kosthold.

Nå skal det sies at jeg har en hvileforbrenning på over 2500 kcal så det er godt mulig andre må spise mindre enn det jeg gjorde. Men jeg tror ikke det er så mange som må kutte ut like mye søppelmat om meg heller, så det går kanskje opp i opp :)

Hvordan har du så høy hvileforbrenning? Er du veldig overvektig? Jeg har en BMI på 33. Jeg synes du gikk ned veldig mye på kort tid, så jeg lurte egentlig på det i sted om du hadde høy BMI for da tenker jeg at man går ned mye når man starter?

På en måte tenker jeg å følge samme opplegg som deg, men vet ikke om du tenkte på lavkarbo da. Jeg tenker at de måltidene jeg spiser skal være lavkarbo. Og jeg tilsetter noen få bær og evt Cocosa i Avello shaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du så høy hvileforbrenning? Er du veldig overvektig? Jeg har en BMI på 33. Jeg synes du gikk ned veldig mye på kort tid, så jeg lurte egentlig på det i sted om du hadde høy BMI for da tenker jeg at man går ned mye når man starter?

På en måte tenker jeg å følge samme opplegg som deg, men vet ikke om du tenkte på lavkarbo da. Jeg tenker at de måltidene jeg spiser skal være lavkarbo. Og jeg tilsetter noen få bær og evt Cocosa i Avello shaken.

Fordi jeg er stor og sterk :P

Min bmi til å begynne med var på rett under 31. Men det er nok lettere å gå ned i vekt når man har en god del muskelmasse. Det viktigste med kostholdet, uansett hvilken diett man følger, er å forbruke mer enn man inntar. Da kommer resultatene av seg selv etter hvert. Jeg har anbefalt samme opplegg til ei venninne, som naturlig nok har mye lavere hvileforbrenning enn meg, og hun har også hatt veldig gode resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jippi-da er jeg ferdig med 4 ukers suppe og pulverdiett og vekta viser en nedgang på hele ti kilo.

Så dette fungerte for meg. Å så lettvint å slippe å måle og veie, koke, planlegge og handle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...