Gå til innhold

Kosthold kontra trening - slankeeffekt


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Gjest sangsol

Svaret mitt var til Tonette som syntes det var vanskelig å endre kostholdet :)

Det virker jo som du har et sunt kosthold:)

:-)

Leser 100 nyeste, og ikke alltid greit å vite hva som er svar til hvem.

Ja, jeg synes selv også at jeg har sunt kosthold. Jeg kunne gjerne spist MYE mer. Men slik forbrenning som jeg har, så går det bare ikke. Jeg må _alltid_ regulere matinntak. Ikke sulte- men unngå spise for mye.

Men jeg er så enormt glad mat. Så for å kunne unne meg utskeielser i blant uten at det skal påvirke vekta, så mosjonerer jeg så mye jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:-)

Leser 100 nyeste, og ikke alltid greit å vite hva som er svar til hvem.

Ja, jeg synes selv også at jeg har sunt kosthold. Jeg kunne gjerne spist MYE mer. Men slik forbrenning som jeg har, så går det bare ikke. Jeg må _alltid_ regulere matinntak. Ikke sulte- men unngå spise for mye.

Men jeg er så enormt glad mat. Så for å kunne unne meg utskeielser i blant uten at det skal påvirke vekta, så mosjonerer jeg så mye jeg kan.

Pleier å surre litt med 100 nyeste jeg også ;)

Det fine er jo når man finner en metode som funker - og den trenger ikke være lik for alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant!

Hva er vanskelig med å endre kosten? Jeg ser at jeg har en fordel ved at jeg bor alene annenhver uke... så den uka jeg er alene, så lager jeg denne maten jeg liker så godt og som er sunn (jeg elsker den!). Ungene er mer eller mindre kresne, så de ukene de er hjemme, så spiser vi f.eks. pannekaker (grove), taco med endel salat/grønnsaker etc. Idag har jeg laga ei svær gryte med hjemmelaga brennsnut (kjøttsuppe) av fenalåret fra jula - så ungene gleder seg vilt til å komme hjem til meg imorgen :) Vi skal ha grove rundstykker til. For min del handler det ikke om å spise sunt hele tiden, men om å finne en balanse jeg trives med i kostholdet. "Slanking" er et ord jeg egentlig ikke kan fordra... Jeg tror den beste oppskriften på å legge på seg på sikt, er å slanke seg.... Man er nødt å finne en vei man trives med selv - der man f.eks. kombinerer sunt med usunt... Jeg spiser alt jeg får når jeg er på besøk osv, men jeg har såpass lite magemål at jeg ikke greier masse kaker f.eks.... Er jeg invitert til store kjøttmiddager, så sørger jeg for å spise f.eks. bare en liten potet sammen med masse grønnsaker og normal mengde kjøtt.

Alt dette er grunnen til at jeg fortsatt kan spise tre svære stratosplater i uka uten å legge på meg *host host* :P

Det er mange fordeler med den uka man er aleine, ja. I matveien i det minste... ;-)

Jeg spiser annerledes, og kanskje også mindre den uka jeg er aleine. Når man ser bort fra at jeg reiser mye da, og spiser mye god mat på hotell... men prøver å tenke sunt da også. Jeg spiser lite usunn mat, jeg bevilger meg heller tre dyre eksklusive sjokoladebiter enn en sjokoplate.

Men jeg må trene for å gå ned i vekt/ ikke øke. I de periodene jeg ikke får trent, legger jeg på meg selv om kostholdet er det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange fordeler med den uka man er aleine, ja. I matveien i det minste... ;-)

Jeg spiser annerledes, og kanskje også mindre den uka jeg er aleine. Når man ser bort fra at jeg reiser mye da, og spiser mye god mat på hotell... men prøver å tenke sunt da også. Jeg spiser lite usunn mat, jeg bevilger meg heller tre dyre eksklusive sjokoladebiter enn en sjokoplate.

Men jeg må trene for å gå ned i vekt/ ikke øke. I de periodene jeg ikke får trent, legger jeg på meg selv om kostholdet er det samme.

Ok! Ser jo at folk er forskjellige her... For min del merkes matinntaket så utrolig fort på kroppen. Jeg går veldig raskt ned dersom jeg ikke passer på å spise nok mat. Dette kan sikkert raskt endres når jeg kommer i overgangsalderen, så blir spennende å se om jeg fortsatt kan unne meg de svære sjokoladeplatene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...