Gå til innhold

huuff has left the building


 cilie

Anbefalte innlegg

Og på hvilket grunnlag mener du det, forresten?

Vi har fulgt deg her inne i flere år altså - denne tråden er ikke den første vi leser fra din hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 250
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  •  cilie

    92

  • Elis31

    18

  • PieLill

    15

  • Lillemus

    9

Mest aktive i denne tråden

Det er jo for pokker meg bare å lese det du har skrevet det - ærlig talt, litt selvinnsikt hadde vel vært på sin plass snart?

Jeg ser ikke hva du prøver å få fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et søk på nicket ditt, finn fram popcornet og se om du klarer å oppnå ny erkjennelse.

Det spiller liten rolle hvor jeg var for 2 år siden. Jeg er her nå, og situasjonen er annerledes.

Jeg tror dere er naive hvis dere tror at det ikke eksisterer utroskap som ender i fortsatt samliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fulgt deg her inne i flere år altså - denne tråden er ikke den første vi leser fra din hånd.

Og poenget var? Jeg vet vel det? Det er nettopp derfor jeg skrev denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og poenget var? Jeg vet vel det? Det er nettopp derfor jeg skrev denne tråden!

Poenget er at du ikke har kommet en millimeter lenger siden du begynte å skrive her inne for flere år siden. Med unntak av at du med fornuften har bestemt deg for at du ikke vil ha h a n lenger, men om hjertet fikk råde så er jeg slett ikke sikker på hva du hadde valgt.

Så når Flyfly sier at du lever i fullstendig fornektelse og du ikke skjønner hvilket grunnlag hun kan si det på så er det bare å ta et tilbakeblikk på alle trådene dine de siste 3 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mary Poppins

Ja, dessverre har det gått litt i stå. Han har lyst mye mer enn meg. Det er vondt, og jeg vet ikke hvordan det kan løses. Iflg terapeuten min så fins mange slik forhold, dog bør helst begge partnerene være samstemte, ellers kan det bli vanskelig.

Jeg kan bare ikke fatte og begripe at han fortsatt vil være i et forhold med deg når du sier så åpentlyst at du ikke tenner på han? Dere er jo bare noen og tredve år! Det er for tidlig å gi opp et liv med mye god sex allerede nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Det spiller liten rolle hvor jeg var for 2 år siden. Jeg er her nå, og situasjonen er annerledes.

Jeg tror dere er naive hvis dere tror at det ikke eksisterer utroskap som ender i fortsatt samliv.

''Jeg tror dere er naive hvis dere tror at det ikke eksisterer utroskap som ender i fortsatt samliv.''

Klart det finnes, men da er ikke den ene parten stormende forelsket i en annen person og ikke lenger tenner på sin egen partner. Det er jo her dere feiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det regnet jeg da ikke med ;-)

Har du ikke hørt om par som gjennomlever en krise og som kommer seg gjennom den? Jeg har aldri hatt noen intensjon om å la dol definere mitt videre liv. Dette er kun et forum som jeg bruker for å lufte tanker og kanskje få flere perspektiv på tingenes tilstad.

Mulig jeg ikke er aktiv nok eller har skjønt kulturen her inne, men jeg undres over hvor mange som gidder å svare når det kun er for å kritisere. Det ligger vel i sakens natur at jeg har skrevet her for jeg har hatt det vanskelig.

Noen høres ut som arrogante bedrevitere, som blir sure fordi jeg ikke gjør hva noen har foreslått. Vi er alle forskjellig, og det som er riktig for noen bør ikke gjelde for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare ikke fatte og begripe at han fortsatt vil være i et forhold med deg når du sier så åpentlyst at du ikke tenner på han? Dere er jo bare noen og tredve år! Det er for tidlig å gi opp et liv med mye god sex allerede nå!

Han er kjempekjekk, og jeg vil gjerne hatt han som far til et ev barn. Det er ikke noe feil med han, men det funker bare ikke helt. Det har vel blitt et mønster. Det siste året har vi dog kommet nærmere hverandre, klemmer og koser mer, gjør hyggelige ting, så det er en slags start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at du ikke har kommet en millimeter lenger siden du begynte å skrive her inne for flere år siden. Med unntak av at du med fornuften har bestemt deg for at du ikke vil ha h a n lenger, men om hjertet fikk råde så er jeg slett ikke sikker på hva du hadde valgt.

Så når Flyfly sier at du lever i fullstendig fornektelse og du ikke skjønner hvilket grunnlag hun kan si det på så er det bare å ta et tilbakeblikk på alle trådene dine de siste 3 årene.

Kanskje jeg omsider har skjønt at jeg var forelsket i en fantasi, et luftslott og at jeg nå er mer realistisk ifht hvordan h a n er.

Hva slags liv jeg ville fått med h a n /kontra eks. Det er dessuten begrenset hvor lenge en forelskelse kan vare uten kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Kanskje jeg omsider har skjønt at jeg var forelsket i en fantasi, et luftslott og at jeg nå er mer realistisk ifht hvordan h a n er.

Hva slags liv jeg ville fått med h a n /kontra eks. Det er dessuten begrenset hvor lenge en forelskelse kan vare uten kontakt.

Jeg vet ikke hvorfor jeg gidder, men jeg gir det et forsøk:

Hvorfor står det mellom en som ikke vil ha deg og en du ikke vil ha? Joda, du og eks får det sikkert veldig behagelig sammen - helt til han innser at det finnes kvinner der ute som elsker hele han, med lidenskap og lyst og troskap.

Forhold burde dannes på en andel fornuft og tre andeler kjærlighet og lidenskap.

Barn kan jeg ikke forstå at du en gang vurderer med dine og eksens emosjonelle problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Han er kjempekjekk, og jeg vil gjerne hatt han som far til et ev barn. Det er ikke noe feil med han, men det funker bare ikke helt. Det har vel blitt et mønster. Det siste året har vi dog kommet nærmere hverandre, klemmer og koser mer, gjør hyggelige ting, så det er en slags start.

''Han er kjempekjekk'' Er vært veldig i tvil om jeg burde si dette, men dette mistenker jeg deg for å skrive fordi eksen muligens leser denne tråden ;-) Tidligere har du sagt at eksen ser helt greit ut, at andre ser på han, men at han ikke tenner _deg_, til tross for at det ikke er noe feil på han. Du har presisert at han er som en bror for deg - men at du til tross for dét har hatt tro på at han kunne blitt en god far. Du har sagt at hovedmotivasjonen for å fortsette forholdet er at du ikke er sikker på at du finner noen bedre, og at du har det travelt fordi dine venner har begynt å etablere seg. Du har vært bekymret for å bli hengende etter, evt bli for sen.

Det er h a n du har kalt kjempekjekk, vakker, dyrisk tiltrekkende og den som tenner deg bare du tenker på han....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk revnende likegyldig for meg også hva du kaller meg. Det er dog både usaklig og feil å kalle noen psyk på den måten. Jeg går til en anerkjent psykiater som slett ikke betegner meg som psyk!

Noe som kun forteller meg at den anerkjente psykiateren får halve sannheter og at også han utsettes for din manipulative væremåte.

Men nok om det. Lykke til videre i livet ønskes inderlig herfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som kun forteller meg at den anerkjente psykiateren får halve sannheter og at også han utsettes for din manipulative væremåte.

Men nok om det. Lykke til videre i livet ønskes inderlig herfra :)

Ja, særlig det er mye vits i å bruke tid og penger og energi på terapi da?

Jeg vet ikke hva du ønsker å få fram med dine påstatte sannheter - basert på svært lite empiri? Kan ikke huske du har vært delaktig i mine tråder tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han er kjempekjekk'' Er vært veldig i tvil om jeg burde si dette, men dette mistenker jeg deg for å skrive fordi eksen muligens leser denne tråden ;-) Tidligere har du sagt at eksen ser helt greit ut, at andre ser på han, men at han ikke tenner _deg_, til tross for at det ikke er noe feil på han. Du har presisert at han er som en bror for deg - men at du til tross for dét har hatt tro på at han kunne blitt en god far. Du har sagt at hovedmotivasjonen for å fortsette forholdet er at du ikke er sikker på at du finner noen bedre, og at du har det travelt fordi dine venner har begynt å etablere seg. Du har vært bekymret for å bli hengende etter, evt bli for sen.

Det er h a n du har kalt kjempekjekk, vakker, dyrisk tiltrekkende og den som tenner deg bare du tenker på han....

I tillegg til at jeg har dype følelser for han!

Ja, jeg synes faktisk han har blitt penere i det siste. Han er mer i bevegelse og har gått ned noen kg.

Jeg er enig i at jeg har forguded han andre på alle måter.

Hva jeg enn skriver her nå har ingenting å si egentlig, fordi han vet godt premissene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

I tillegg til at jeg har dype følelser for han!

Ja, jeg synes faktisk han har blitt penere i det siste. Han er mer i bevegelse og har gått ned noen kg.

Jeg er enig i at jeg har forguded han andre på alle måter.

Hva jeg enn skriver her nå har ingenting å si egentlig, fordi han vet godt premissene:)

''Hva jeg enn skriver her nå har ingenting å si egentlig, fordi han vet godt premissene:)'' *Kremt* Denne tråden eksisterer strengt tatt fordi han *ikke* visste premissene inntil nylig, da han leste det du hadde skrevet her inne. Fra før har han fått en meget sminket versjon... Ps. Husk at når livet blir litt mindre kaotisk går han opp de samme kiloene som han har tatt av nå, så om det er dette som har bidratt til "penere" er det vel ikke helt bra... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

''Han er kjempekjekk'' Er vært veldig i tvil om jeg burde si dette, men dette mistenker jeg deg for å skrive fordi eksen muligens leser denne tråden ;-) Tidligere har du sagt at eksen ser helt greit ut, at andre ser på han, men at han ikke tenner _deg_, til tross for at det ikke er noe feil på han. Du har presisert at han er som en bror for deg - men at du til tross for dét har hatt tro på at han kunne blitt en god far. Du har sagt at hovedmotivasjonen for å fortsette forholdet er at du ikke er sikker på at du finner noen bedre, og at du har det travelt fordi dine venner har begynt å etablere seg. Du har vært bekymret for å bli hengende etter, evt bli for sen.

Det er h a n du har kalt kjempekjekk, vakker, dyrisk tiltrekkende og den som tenner deg bare du tenker på han....

Helt enig i det du skriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

I tillegg til at jeg har dype følelser for han!

Ja, jeg synes faktisk han har blitt penere i det siste. Han er mer i bevegelse og har gått ned noen kg.

Jeg er enig i at jeg har forguded han andre på alle måter.

Hva jeg enn skriver her nå har ingenting å si egentlig, fordi han vet godt premissene:)

''Ja, jeg synes faktisk han har blitt penere i det siste. Han er mer i bevegelse og har gått ned noen kg''

Hva skjer hvis han går opp de kiloene igjen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, særlig det er mye vits i å bruke tid og penger og energi på terapi da?

Jeg vet ikke hva du ønsker å få fram med dine påstatte sannheter - basert på svært lite empiri? Kan ikke huske du har vært delaktig i mine tråder tidligere?

''Ja, særlig det er mye vits i å bruke tid og penger og energi på terapi da?''

Det er nok like stor vits som å skrive her inne og du får hundrevis av råd og velmenende ord over år. Ikke ett eneste av dem når frem til deg. Du er sikkert overbevist om at er både åpen og at du forteller sannheten i timene ;) Du er ikke manipulativ heller, slik du ser det. Det er ikke noe rart med det.

Min eks, av mange definert som psykopat (ikke av meg, jeg elsket ham og ønsket ikke det ordet nevnt i forbindelse med ham), gikk også til psykolog etter ønske fra meg om vi skulle fortsette forholdet. Psykologen mente han var overarbeidet og at med fokus på mindre arbeid ville alt løse seg på hjemmefronten. Mindre arbeid førte ikke til mindre blåmerker på meg. Noe sier meg at den hele fulle sannheten om hva som plaget ham og ødela forholdet vårt ikke ble lagt frem i timene. Eller at "sannheten" i stor grad ble pyntet på. Jeg er sikker på at han både betalte for timene og selv var overbevist om at fortalte alt og at "sannheten" ble lagt frem.

Jeg sier ikke med dette at du er psykopat. Jeg bare forteller deg at du har din sannhet og det er den som legges frem. Det er slik det fungerer. Sannheten til min eks var trolig at jeg provoserte fram galskapen i ham ;)

''Jeg vet ikke hva du ønsker å få fram med dine påstatte sannheter - basert på svært lite empiri?''

Jeg ønsket i grunnen ikke å få frem noe annet enn at det er noe psykt over ditt oppmerksomhetsbehov her inne, din manipulative væremåte, din besatthet av ham du ikke klarer å manipulere, din manglende forståelse for hva du har påført din eks, din opptatthet av kun deg selv i dette og ikke minst din manglende evne til å føle for den du har herjet med. At du mitt oppe i dette sitter og argumenterer for barn med din eks på tross av manglende lyst på ham (han er som en bror): Han er kjekk da. Noe som i ditt hode kanskje betyr mulighet for et vakkert barn? Snakk om umodenhet. Psykiateren synes tydelig at dette er helt normal oppførsel og normalt tankesett :)

''Kan ikke huske du har vært delaktig i mine tråder tidligere?''

Det har jeg heller ikke vært, i noen annen grad enn at jeg har lest dem.

Peace out!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...