Gå til innhold

Kunnskapsfri sone


Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

De tlf burde iallefall ryke :-(

Kan ikke forstå hvordan det er lov.

''De tlf burde iallefall ryke :-(''

Det ville så absolutt ikke være noe samfunnsmessig tap, nei. Heldigvis går det an å sperre telefonen for teletorgtjenester.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 208
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    67

  • Madelenemie

    18

  • PieLill

    10

  • Mirabell

    9

Mest aktive i denne tråden

Okay :-)

Men det er forskjell på relgiøs og spirituell, kristendommen er redd for spiritismen. Det er Satans verk, see?

''Men det er forskjell på relgiøs og spirituell, kristendommen er redd for spiritismen. Det er Satans verk, see?''

Relegiøsitet er mer enn å bekjenne seg til en organisert religion. Sprirtisme er en form for religiøsitet. Veldig mye alternativ medisin har religiøse elementer.

Det er riktig at kristendommen anser spiritisme for å være en vei bort fra Gud, ikke til Ham.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Skal folk også få tro på spåkoner, og betale dem?''

Hvis de velger det må de få tro på det ja, men det er et sørgelig kapittel. De utnytter folk på det groveste, får vondt av å tenke på det :-(

''Hvis de velger det må de få tro på det ja, men det er et sørgelig kapittel. De utnytter folk på det groveste, får vondt av å tenke på det :-( – Zippity

''

Akkurat det samme som for all annen "alternativ behandling".

Det er, akkurat som jeg har skrevet opp og ned i denne tråden, bedrageri.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Spåkoner er ikke forskjellig fra annen alternativ behandling.''

Åjo, tro meg det er det!

''Åjo, tro meg det er det! – Zippity''

Nei, jeg tror deg ikke.

Jeg vil se dokumentasjon på at det fungerer, og det gjelder ALT. Enten det er spåkoner, healing, skolemedisin, eller annen behandling.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hei!

Ja sikkert.

Jeg fikk nytt avslag i går.

Men siden jeg kan ringe telefoner ringte jeg bare til sykehuset og forklarte saken og fikk snakke med rette vedkommende og vi hadde det man kaller en lang og hyggelig samtale.

De hadde sendt saken til Fylkesmannen, men sa jeg kunne skrive et brev jeg også, så jeg har gjort det. :-)

Nå er saken slik at jeg har delt det i 2 prosjekter:

1) Et kortidsprosjekt :Dette går ut på å skaffe den pedagogiske tilretteleggingen, den er snart klar, og PPT er ikke bare en fin samarbeidspartner som støtter oss og har god kompetanse på jenter med asperger syndrom, men de gir nå mitt barn tilrettelegging som om hun har autisme. Jeg har skrevet brev med forklaringer og hatt en rekke møter samt gått igjennom gamle rapporter med PPT. Der har vi truffet en hyggelig nevropsykolog som ser alvoret og vil hjelpe oss, men siden jobber i PPT kan ikke stille diagnose-.

2) Er langtidsprosjekt: Dette ligger lenger frem i tid, og arbeide jeg gjør her er å finne kvalifisert hjelp, det er et omfattende arbeide som ligger foran meg, men jeg har nå dedikert min tid til dette. Jeg er i gang, men det er ikke noe stress ved det, da vi godt kan vente og vil vente til vi finner den kompetansen som i dag er der, men ofte mangler på de fleste barnepsykiatriske avdelinger i Norge. Jeg har derfor god tid på dette, men jobber systematisk og går av den grunn detaljert nå gjennom gamle utredninger og rapporter. Det har vært vanskelig for meg å forstå terminologien, dette fikk jeg hjelp til av en barnevernspedagog som slik satte meg på sporet av det jeg nå skriver på, samt leter etter.

Det hjelper på vår alles fortvilelse, det å ha to prosjekter som har med samme sak å gjøre, men der den ene delen er innenfor rekkevidde, samt del 2 er et komplisert men ikke umulig puslespill å legge (om du forstår) Jeg trenger å arbeide hardt nå og målrettet med denne saken slik at vi ikke setter oss ned og fortviler. Mitt barn var spent i går på svaret og jeg åpnet det og sa "avslag" så sa barnet mitt "å nei, det går ikke" da sa jeg "Jo det gjør det, det tar bare lenger tid". Mitt barn lurer på hvorfor jeg alltid er positiv mitt i motgangen, ja det er jeg nå ikke alltid... men fint barn tror det, jeg jobber ofte hardt med å løse problemene, inni meg hjelper det på fortvilelsen og følelsene av å være sliten. Det håper jeg barna tar lærdom av og følger da det gjør livet lettere.

Jeg har et spørsmål jeg lurer på:

I bilen satt min yngste og gråt, jeg snudde meg og spurte "hvorfor gråter du?" så svarte "Jeg vet ikke" da sa jeg "javel, tenk da ut hvorfor du gråter og er lei deg og si det så til meg", så kjørte jeg til skolen. Er dette greit eller er man en kald mor når man ikke setter seg i baksete og trøster?

Synes det er flott du engasjerer deg i barna dine, så stå på og få den hjelpen de har krav på!

Ang. det siste du spør om, så tenker jeg du reagerte greit. Jeg er ikke for at man skal dulle altfor mye med barn dersom de gråter. Du kunne evt snakka litt mer med henne om dette når dere kjørte videre, og sagt at hun kan fortelle deg alt hun tenker på -at hun ikke må være redd for det osv. Så kunne du f.eks. sagt at hvis hun trengte en god mammaklem, så skulle hun få den når dere kom fram osv. Uansett synes jeg den måten du gjorde det på virker ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Synes det er flott du engasjerer deg i barna dine, så stå på og få den hjelpen de har krav på!

Ang. det siste du spør om, så tenker jeg du reagerte greit. Jeg er ikke for at man skal dulle altfor mye med barn dersom de gråter. Du kunne evt snakka litt mer med henne om dette når dere kjørte videre, og sagt at hun kan fortelle deg alt hun tenker på -at hun ikke må være redd for det osv. Så kunne du f.eks. sagt at hvis hun trengte en god mammaklem, så skulle hun få den når dere kom fram osv. Uansett synes jeg den måten du gjorde det på virker ok :)

Hei!

Takk :-)

Det gikk dårlig på skolen og jeg måtte bare sende avgårde for skulle rekke et møte, og jeg prøvde bare gi slipp litt fort, det gikk så dårlig at hadde ligget sammenrullet på gulvet, men siden lærerne ikke har sagt noe så tenker vel de at dette har med asperger syndrom å gjøre, og jeg lurer på det. Nå er det fint at både klarer å bli trøstet, samt er glad i andre, spesielt voksne liker. Håper dette gir seg snart, for når dette gir seg skal jeg ut i jobb/studier igjen.

Jeg har nok å gjøre hjemme, men... det er kjedelig, når alle går på jobb også skal hele min jobb være en endeløs vaskemaskin, jeg bærer klær, og bretter klær og lager middag og gjør så mye husarbeide ved siden av alt annet for tiden, og det var en dag nå jeg kjente på hvor kjedelig det er.

Siden jeg er hjemme for tiden har jeg laget nye systemer, jeg har skrevet nye lapper og beskjeder, feks "ikke sett kopper her" osv osv... Samt hengt opp lapper med forklaringer rundt omkring :-) Jeg orker ikke bruke de første 3 timene av dagen på å rydde!

De kan si vi vender tilbake til militærdisiplinen, men jeg må jo få litt tid til mine ting også, jeg syns husarbeide er en nødvendighet, men kjempekjedelig. Man får ingen mental utfordring eller hvordan jeg skal få forklart det. Jeg går fordi rommet mitt som er kaos, fordi jeg ikke får tid å begynne å rydde der inne, det er blitt et lager for andre..

De nye systemene tar tid å få på plass, men jeg har laget en del og det hjelper :-) Det er vår og jeg savner å ha eksamen, det er også et fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er helt på trynet at du NHD skal bruke DOL som en helsepolitisk kamparena. Noen får hjelp av "Gud", noen av "medisiner", noen av "visdomsord", andre av psykologer eller venner. Samme hvilken vei en velger, så lenge det funker, tenker jeg

Hei,

Støtter denne 100%.

En kan se programmet "Aktuelt" med Ole Torp på nett tv, med Gundersen som gjest. Utarta seg som "forventa" med Cato Schøtz som motdebattant.

Det er tydelig at dette var ei bok endel av den "konservative" fagekspertisen i dette landet har "etterspurt". Det som egentlig både er konservativt og velprøvd er akupunktur, da det har røtter langt tilbake i kinesisk medisin.

Får om ikke annet håpe at et og annet legemiddelfirma for en liten opptur av denne boka- så kan muligens aksjonærene juble.

Så folkens ikke kjøp boka- kjøp heller aksjer i et legemiddelfirma- og bruk pengene til noe "fornuftig og kjekt" etterpå.

Penger styrer dessverre det meste i dag.....

Vil også anbefale den danske depresjons-komedie serien Lykke, også på nrk- meget morsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hei!

Takk :-)

Det gikk dårlig på skolen og jeg måtte bare sende avgårde for skulle rekke et møte, og jeg prøvde bare gi slipp litt fort, det gikk så dårlig at hadde ligget sammenrullet på gulvet, men siden lærerne ikke har sagt noe så tenker vel de at dette har med asperger syndrom å gjøre, og jeg lurer på det. Nå er det fint at både klarer å bli trøstet, samt er glad i andre, spesielt voksne liker. Håper dette gir seg snart, for når dette gir seg skal jeg ut i jobb/studier igjen.

Jeg har nok å gjøre hjemme, men... det er kjedelig, når alle går på jobb også skal hele min jobb være en endeløs vaskemaskin, jeg bærer klær, og bretter klær og lager middag og gjør så mye husarbeide ved siden av alt annet for tiden, og det var en dag nå jeg kjente på hvor kjedelig det er.

Siden jeg er hjemme for tiden har jeg laget nye systemer, jeg har skrevet nye lapper og beskjeder, feks "ikke sett kopper her" osv osv... Samt hengt opp lapper med forklaringer rundt omkring :-) Jeg orker ikke bruke de første 3 timene av dagen på å rydde!

De kan si vi vender tilbake til militærdisiplinen, men jeg må jo få litt tid til mine ting også, jeg syns husarbeide er en nødvendighet, men kjempekjedelig. Man får ingen mental utfordring eller hvordan jeg skal få forklart det. Jeg går fordi rommet mitt som er kaos, fordi jeg ikke får tid å begynne å rydde der inne, det er blitt et lager for andre..

De nye systemene tar tid å få på plass, men jeg har laget en del og det hjelper :-) Det er vår og jeg savner å ha eksamen, det er også et fakta.

Mentale utfordringer er bra, så jeg skjønner hva du mener ;) Da jeg var hjemmeværende med babyer, så savna jeg dette.... Rakk jo ikke å kjede meg hjemme da det var rikelig nok å gjøre, men jeg savna de mentale utfordringene ;)

Snart er det VÅR!! Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Mentale utfordringer er bra, så jeg skjønner hva du mener ;) Da jeg var hjemmeværende med babyer, så savna jeg dette.... Rakk jo ikke å kjede meg hjemme da det var rikelig nok å gjøre, men jeg savna de mentale utfordringene ;)

Snart er det VÅR!! Klem:)

Hei!

Det er vår nesten og jeg som misliker eksamen, savner det veldig nå.

Eller mest savner jeg å studere, selv om jeg leser litt, men andre ting nå. Jeg leser "haikerens guide til galaksen".

Leenge siden jeg har lest skjønnlitteratur.

Jeg liker bedre faktabøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...