Gå til innhold

Søke om BPA


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Madelenemie

''Situasjonen er slik nå at jeg ikke bare snart stenger min mobil men isolerer meg, dvs og det er lite konstruktivt, men ikke vil ha noe med noen mer, ikke fordi det er noe galt med noen, men fordi jeg ikke forstå hva mennesker sier.''

Dette er grunnen til at jeg ikke synes det er noen god ide med BPA nå.

Du og mannen din må gå sammen om å finne ut av hva som kan være til hjelp for dere, og så be om å få den hjelpen. Det er ikke meningen at du skal ta hånd om alle problemene i din familie alene. Dere skal gjøre det sammen:-)

Hei

Ok

Da skal jeg tenke på det i natt,

se hva jeg kommer frem til.

Men jeg skal aldri mer benekte at jeg har ne funksjonshemning.

Min mann tjener penger, og de pengene trenger vi og derfor vil jeg ikke forstyrre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    36

  • stjernestøv

    11

  • frosken

    8

  • Rikke 2

    5

Madelenemie

''sliten nå at jeg tror det er en bra ting å gjøre når man er så sliten og trenger hjelp og ikke bydelen kan hjelpe.''

Kanskje du heller skal sette ned tempoet og ikke ha så mange prosjekter gående samtidig?

Hei!

Hvilke prosjekter skriver du om?

Jeg har bare fuglekassene mine som ikke kommer opp i år, og et annet prosjekt som jeg MÅ ordne opp i, uansett hvor sliten jeg blir, og om så jeg må dø av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eldre dame

Hei!

Hvilke prosjekter skriver du om?

Jeg har bare fuglekassene mine som ikke kommer opp i år, og et annet prosjekt som jeg MÅ ordne opp i, uansett hvor sliten jeg blir, og om så jeg må dø av det.

''Hvilke prosjekter skriver du om?''

Du skriver jo stadig om alt du holder på med (høner, baking, fuglekasser, div andre prosjekter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Hvilke prosjekter skriver du om?''

Du skriver jo stadig om alt du holder på med (høner, baking, fuglekasser, div andre prosjekter).

Hei!

?

Hønene mine må jo ha fuglekasser!

Skogsfuglene har jeg jo skrevet at jeg venter med.

Når man har familie, er det ikke spørsmål om orker å bake eller lage mat, man bare gjør det! Man gjør det og man gjør det om man dør over kaserollene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Kanskje du kunne fått en time med en sosionom på habiliteringen; nå vil du sannsynligvis klare å forklare dine behov på en ryddig måte?

Men dette er et tema som gjelder dere som familie, ikke bare deg. Du bør involvere din mann - og også de eldste barna - i diskusjonen om hva som vil kunne være til nytte for dere.

Helt enig i dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hei!

?

Hønene mine må jo ha fuglekasser!

Skogsfuglene har jeg jo skrevet at jeg venter med.

Når man har familie, er det ikke spørsmål om orker å bake eller lage mat, man bare gjør det! Man gjør det og man gjør det om man dør over kaserollene.

Godt sagt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Ok

Da skal jeg tenke på det i natt,

se hva jeg kommer frem til.

Men jeg skal aldri mer benekte at jeg har ne funksjonshemning.

Min mann tjener penger, og de pengene trenger vi og derfor vil jeg ikke forstyrre.

''Min mann tjener penger, og de pengene trenger vi og derfor vil jeg ikke forstyrre.''

Din mann har også ansvar for sine barn og deres velferd. Siden det delvis er barnas situasjon som stresser deg så mye, så er det en selvfølge at han er involvert i stor grad. Du har ansvar for å formidle nødvendigheten av dette til ham. Dere må gjøre dette som en familie, du kan ikke gjøre alt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

:-)

Stå på!

Hei!

Takk!

Veldig, for sånn er det, man bare går på om man stuper jeg tror jeg ville kunne gjort mye godt i mange sekunder etter død, man bare rører i gryten og smiler og kysser og sier "alt okey" men så dør man, plutselig,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hei!

Takk!

Veldig, for sånn er det, man bare går på om man stuper jeg tror jeg ville kunne gjort mye godt i mange sekunder etter død, man bare rører i gryten og smiler og kysser og sier "alt okey" men så dør man, plutselig,

Nei, ikke si det da...ikke dø plutselig!

Men man gjør alt for ungene, har stått "halvdød" over grytene jeg og. Men på utsiden ser ingen det, det som skjer til slutt er at du kolappser. Du skal ikke dø :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eldre dame

Hei!

?

Hønene mine må jo ha fuglekasser!

Skogsfuglene har jeg jo skrevet at jeg venter med.

Når man har familie, er det ikke spørsmål om orker å bake eller lage mat, man bare gjør det! Man gjør det og man gjør det om man dør over kaserollene.

''Når man har familie, er det ikke spørsmål om orker å bake eller lage mat, man bare gjør det! ''

Neida, man kan steke opp en Grandiosa;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Min mann tjener penger, og de pengene trenger vi og derfor vil jeg ikke forstyrre.''

Din mann har også ansvar for sine barn og deres velferd. Siden det delvis er barnas situasjon som stresser deg så mye, så er det en selvfølge at han er involvert i stor grad. Du har ansvar for å formidle nødvendigheten av dette til ham. Dere må gjøre dette som en familie, du kan ikke gjøre alt alene.

Hei!

Takk for at du forstår det!

Jeg er glad og takknemlig for støtten, selv om jeg skulle ønsket at du var min mor eller tante, eller noe forpliktende.

Min psykiater fikk vondt av noe jeg skrev om veggen... jeg har ikke forstått den enda, bare vagt og diffust, ikke helt, jeg skal tenke på det i morgen.

Jeg er glad for deg og dere her inne, men jeg skulle ønske jeg ikke mistet dere, jeg tror alle mine skruer består av forpliktelse :-) jeg skriver jeg mangler empati... men jeg mangler ikke følelser eller forpliktelse eller takknemlighet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Nei, ikke si det da...ikke dø plutselig!

Men man gjør alt for ungene, har stått "halvdød" over grytene jeg og. Men på utsiden ser ingen det, det som skjer til slutt er at du kolappser. Du skal ikke dø :-)

Hei!

Hm jeg vil ikke kollapse, gjorde du det?

Jeg er bare sliten, men selv når jeg er sliten, når jeg gråter når jeg legger meg, når jeg trekker en kald dyne over meg, selv om jeg har lest vaffelhjerte og laget toast, så kan det litt for ofte kjennes som om jeg ikke våkner mer. Men jeg våkner uthvilt og til en ny dag, jeg er en blanding av sterk og svak, jeg klarer, men jeg har ingen fasit på hvor lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Når man har familie, er det ikke spørsmål om orker å bake eller lage mat, man bare gjør det! ''

Neida, man kan steke opp en Grandiosa;)

Hei!

Ja det er jeg enig i :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hei!

Hm jeg vil ikke kollapse, gjorde du det?

Jeg er bare sliten, men selv når jeg er sliten, når jeg gråter når jeg legger meg, når jeg trekker en kald dyne over meg, selv om jeg har lest vaffelhjerte og laget toast, så kan det litt for ofte kjennes som om jeg ikke våkner mer. Men jeg våkner uthvilt og til en ny dag, jeg er en blanding av sterk og svak, jeg klarer, men jeg har ingen fasit på hvor lenge.

Jeg kollapset til slutt og ble da innlagt, har ikke tenkt å la det skje igjen. Vil være sterk, men er sliten jeg og. Kanskje det hjelper å hvile? Bare la seg få lov til å ta pauser, kanskje det er det du trenger?

Du formulerer deg så bra synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg kollapset til slutt og ble da innlagt, har ikke tenkt å la det skje igjen. Vil være sterk, men er sliten jeg og. Kanskje det hjelper å hvile? Bare la seg få lov til å ta pauser, kanskje det er det du trenger?

Du formulerer deg så bra synes jeg :)

Hei

Er du blitt innlagt en gang?

Jeg forstår at man kan kollapse, håper det ikke skjer meg.

Det trenger ikke skje, jeg sier i fra nå, hva jeg trenger, men jeg vet ikke om noen hører.....kanskje sier jeg ordene feil, jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hei

Er du blitt innlagt en gang?

Jeg forstår at man kan kollapse, håper det ikke skjer meg.

Det trenger ikke skje, jeg sier i fra nå, hva jeg trenger, men jeg vet ikke om noen hører.....kanskje sier jeg ordene feil, jeg vet ikke.

Prøvde å si ifra jeg og, men ingen hørte. Har vært innlagt flere ganger, men husker best den ene gangen jeg sluttet helt å fungere. Kanskje det var et sammenbrudd? Så tror ikke det er lurt å strekke strikken for langt, man må ta vare på seg selv. Ingen andre gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Hei

Er du blitt innlagt en gang?

Jeg forstår at man kan kollapse, håper det ikke skjer meg.

Det trenger ikke skje, jeg sier i fra nå, hva jeg trenger, men jeg vet ikke om noen hører.....kanskje sier jeg ordene feil, jeg vet ikke.

Eh... du har jo kollapset... mange ganger. Og du får ikke blitt innlagt engang, fordi det ikke finnes noe sted som passer for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Eh... du har jo kollapset... mange ganger. Og du får ikke blitt innlagt engang, fordi det ikke finnes noe sted som passer for deg!

Hei!

Ja stemmer :-)

Og det fins ikke noe sted for mennesker med bare autisme som saklig gjør rede for sin fortvilelse skriftlig/ muntlig.

Av den grunn bestemte jeg meg for å lage en plan, den har jeg gjennomført og den medfører flere tabeller, lister og oversikter, da har jeg ikke kollapset inni meg. Jeg ser på listen.

Selvsagt er det en grense for hvor lenge listene kan holde, men de har holdt bra :-) Mya fordi jeg tar meg bare enda hardere sammen. Når jeg blir lei meg, mister oversikt, tenker jeg meg fort ut av det, eller lener meg til veggen, puster og tenker på at dette går over. Jeg tillater meg å savne min psykiater, savne en sterk mor, men den kalde veggen får meg i det minste til å føle at jeg har fasthet og det konkrete rundt meg, men vondt det har jeg.

Likevel må jeg ordne alt selv, da jeg jo nå har gjort erfaring, samt blitt fortalt at når man "bare har asperger syndrom" passer man ikke inn på feks et psykiatrisk sykehus, heller ikke på avdelingen for autister for den er forbeholdt de med også PU.

Jeg syns det er et tomrom i behandlingstilbudet til mennesker med asperger syndrom/ høytfungerende autisme, det hadde vært langt rimeligere og gitt litt hjelp tidlig, enn å vente til menneskene blir virkelig dårlige.

Vi får MYE hjelp, mye mer enn vanlig er ved asperger syndrom, de fleste trenger samtaler og veiledning men må klare seg helt selv, det er ikke lett for mennesker med autisme og kommunikasjonsvansker og ofte ensomhet og isolasjon inni seg.

Jeg har vært flink nå :-) Jeg var på legevakten, jeg har virus infeksjon, jeg bruker paralgin forte pga av brystsmerter, da har jeg ikke vondt, også klarer jeg likevel jobbe, jeg er bare susete i hodet. En hyggelig lege sa jeg ikke kunne få AB, noe jeg var enig i, da min crp var på kun 8. Fordi jeg var der kl 06.30 ca var det bare en før meg, det gikk fort, og så har jeg fått svar.

Jeg har hatt feber i hele natt, ikke høy, smerter i lungene og vondt i halsen, legen forstod meg han hadde det på samme måte selv for tiden. Jeg er så fornøyd med at paralgin forte virker på smertene i brystet, og at jeg nå klarer jobbe. Jeg har mye å gjøre for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...