Gå til innhold

Leve livet med bleie


Gjest kristina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • krinastin

    2

  • Siri Harket, uroterapeut

    1

  • outlaw

    1

Du mener kanskje at det er noen som ikke har fortalt om problemet sitt.

Dette her er et svært personlig problem og det er slettes ikke sikkert at alle forteller om problemet til andre i familie\slekta. Som sagt tror jeg at det finnes mange der ute som prøver å holde problemet mest mulig hemmelig.

Hvis det er en i slekta som f.eks bor i en annen by, så vil dere ikke treffes så ofte, og dermed er det ikke like lett å kanskje se at en bruker bleie.

Man må være klar over at slike problem som dette vil hemmeligholdes så langt det lar seg gjøre.

Mange opplever det som ganske pinlig å fortelle at de bruker bleier. Det å bekjentgjøre et slikt problem kan være ganske slitsomt og da vil jeg tro at det er mange som lar det være.

Når jeg bekjentgjorde at jeg har disse problemene opplevdes det for meg slitsomt. Det var selvfølgelig bedre for meg at jeg fortalte det for nå slipper jeg å leve i det skjulte, redd for hva andre kommer til å si når de ser at jeg har på meg bleie.

For å si det enkelt June: Du må ikke føle deg for sikker på at du er den eneste i slekta di som har dette problemet.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tango3050

Du sier at du tisser på deg frivillig, er det fordi du ønsker å bruke bleie?

Jeg har det på motsatt vis. Jeg bruker bleie, men vil for alt i verden slutte med det. Men problemet er bare at dette skjer ufrivillig og derfor kan jeg ikke styre dette selv . Jeg har vært hos kiropraktor og uroterapeut uten at det har hjulpet.

Det ser ut som om Tena slip er en populær bleie for det er faktisk den bleien jeg selv også bruker, enn du da?

Du er jo så heldig at du kan bestemme selv om du vil bruke bleie, men det kan jeg dessverre ikke gjøre.

Så fint da at du ville spørre meg om mitt bleiebehov. For det første vet jeg ikke hvorfor jeg liker så godt og bruke dem. tror de gir meg en følelse av trygghet,dessuten er de behaglig å ha på seg.

June! jeg kan kjenne meg mye igjen det du beskriver om skyldfølelse,skam,du skulle bare ha vist hvor mange ganger jeg har blitt paronoid om bleien er synlige utenpå buksene mine. PÅ jobben bruker jeg mest tena pants. liker dem veldig godt. Har du prøvd disse? Har du slitt med inkontines hele ditt liv. hilsen Tango..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint da at du ville spørre meg om mitt bleiebehov. For det første vet jeg ikke hvorfor jeg liker så godt og bruke dem. tror de gir meg en følelse av trygghet,dessuten er de behaglig å ha på seg.

June! jeg kan kjenne meg mye igjen det du beskriver om skyldfølelse,skam,du skulle bare ha vist hvor mange ganger jeg har blitt paronoid om bleien er synlige utenpå buksene mine. PÅ jobben bruker jeg mest tena pants. liker dem veldig godt. Har du prøvd disse? Har du slitt med inkontines hele ditt liv. hilsen Tango..

Hei tango!

Ja jeg har hatt inkontinens hele mitt liv.

Så i grunnen kan jeg si at jeg ikke har peiling på hvordan det er å leve uten bleier.

Jeg har nok forberedt meg på at jeg må bruke bleier hele livet.

Du skriver at du lett blir paranoid når du vet at bleia vises uten på buksene, slik har ikke jeg det. Jeg er så vant til det at det bryr jeg meg ikke om.

Jeg har faktisk aldri prøvd tena pants, jeg falt for Tena slip med en gang. Har du prøvd slip?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er et svært personlig problem og det er slettes ikke sikkert at alle forteller om problemet til andre i familie\slekta. Som sagt tror jeg at det finnes mange der ute som prøver å holde problemet mest mulig hemmelig.

Hvis det er en i slekta som f.eks bor i en annen by, så vil dere ikke treffes så ofte, og dermed er det ikke like lett å kanskje se at en bruker bleie.

Man må være klar over at slike problem som dette vil hemmeligholdes så langt det lar seg gjøre.

Mange opplever det som ganske pinlig å fortelle at de bruker bleier. Det å bekjentgjøre et slikt problem kan være ganske slitsomt og da vil jeg tro at det er mange som lar det være.

Når jeg bekjentgjorde at jeg har disse problemene opplevdes det for meg slitsomt. Det var selvfølgelig bedre for meg at jeg fortalte det for nå slipper jeg å leve i det skjulte, redd for hva andre kommer til å si når de ser at jeg har på meg bleie.

For å si det enkelt June: Du må ikke føle deg for sikker på at du er den eneste i slekta di som har dette problemet.

Lykke til videre.

Jeg synes egentlig at det ikke var flaut å fortelle at jeg bruker bleie. Dette kan ha sammenheng med at jeg har brukt bleier hele livet og derfor at det ikke har føltes pinlig.

Det er klart at noen kan holde det skjult og derfor kan jeg ikke vite om noen andre har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig at det ikke var flaut å fortelle at jeg bruker bleie. Dette kan ha sammenheng med at jeg har brukt bleier hele livet og derfor at det ikke har føltes pinlig.

Det er klart at noen kan holde det skjult og derfor kan jeg ikke vite om noen andre har det.

Du har nok mye rett i det du sier, june.

Det er nok mye lettere å prate om problemet hvis man har hatt det hele livet, som i ditt tilfelle.

Jeg fikk dette problemet etter noen år og derfor tror jeg at det for meg var og fremdeles er vanskelig å prate om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Kristina!

Jeg var dag og nattevæter til jeg var 24år og måtte rett og slett bare venne meg til å måtte bruke bleier.

Jeg var så heldig å få meg en kjæreste når jeg fortsatt brukte bleier, nå er vi gift og har to jenter. Den eldste jenta mi ser desverre ut til å ha arvet mine problemer. Hun bruker bleie bare på natten.

Jeg brukte også Tena Slip, men på den tiden var ikke Tena Flex kommet. Min datter bruker Tena Slip hun også og det er den beste bleien for henne.

Du kommer sikkert til å få deg en kjæreste en gang du også.

Du nevner at du får ulike kommentarer på problemet ditt, slik vil jeg tro at det vil forbli. Når det gjelder egne erfaringer på det kan jeg si at det var stortsett hyggelige og forståelsesfulle kommentarer jeg fikk.

Håper du snart blir kvitt problemene dine, Kristina.

Hei Maria!

Du skriver at din datter bruker Tena Slip, er det for at du brukte den bleien eller for at datteren din synes den er best?

Du nevner at etter at du offesielt ble kvitt problemene dine har hatt noen uhell. Hva har du gjort da? Begynte du å bruke bleie igjen da?

Jeg er også tidligere bleiebruker. Jeg hadde også endel uhell etter at jeg offesielt hadde sluttet, og da valgte jeg å begynne med bleie igjen og da brukte jeg dem i noen uker etter uhellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maria!

Du skriver at din datter bruker Tena Slip, er det for at du brukte den bleien eller for at datteren din synes den er best?

Du nevner at etter at du offesielt ble kvitt problemene dine har hatt noen uhell. Hva har du gjort da? Begynte du å bruke bleie igjen da?

Jeg er også tidligere bleiebruker. Jeg hadde også endel uhell etter at jeg offesielt hadde sluttet, og da valgte jeg å begynne med bleie igjen og da brukte jeg dem i noen uker etter uhellet.

Det er ikke det at jeg selv brukte Tena slip som har avgjort at min datter også skulle gjøre det. Etter å ha prøvd noen bleier fant vi ut at for henne var Slip den beste bleien å bruke.

Når det gjelder mine uhell etter at jeg egentlig var sluttet så hadde jeg ingen fast plan for hva jeg skulle gjøre.

Jeg brukte av og til og ta på meg bleie etter at jeg hadde hatt et uhell, men det var ikke på ukesvis. Men det hendte at jeg brukte bleie i et par dager etter et uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tango3050

Hei tango!

Ja jeg har hatt inkontinens hele mitt liv.

Så i grunnen kan jeg si at jeg ikke har peiling på hvordan det er å leve uten bleier.

Jeg har nok forberedt meg på at jeg må bruke bleier hele livet.

Du skriver at du lett blir paranoid når du vet at bleia vises uten på buksene, slik har ikke jeg det. Jeg er så vant til det at det bryr jeg meg ikke om.

Jeg har faktisk aldri prøvd tena pants, jeg falt for Tena slip med en gang. Har du prøvd slip?

Hallo June!

så du har slittt med inkontines i hele ditt liv,Du har sikkert ikke ha hatt det så lett med å måtte bruke beskyttelse mot dine urrin besvær. Hvordan var din oppvekst da?

Jeg fortalte deg at jeg kan bli litt paranoid når jeg har på meg bleier på jobben. redd for å bli oppdaget at det synes.

Det har sin årsak at ved flere anledninger har jeg blitt klasket til på¨rompa av mine kvinnlige arbeids kollegaer.,ved par anledninger hadde jeg på meg bleie.De mener at det er allt for lite sexpress på avdelingen der jeg jobber.

Jo da jeg bruker mange forskjellige bleier,en av favorittene må jeg si må være tena -slip" super". bruker helst med innleggsbleie. på natten ,enn du?

Bruker du tena-slip på dagen også? Hva slags produkter bruker du til din inkontinespleie..

hilsen Tango.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo June!

så du har slittt med inkontines i hele ditt liv,Du har sikkert ikke ha hatt det så lett med å måtte bruke beskyttelse mot dine urrin besvær. Hvordan var din oppvekst da?

Jeg fortalte deg at jeg kan bli litt paranoid når jeg har på meg bleier på jobben. redd for å bli oppdaget at det synes.

Det har sin årsak at ved flere anledninger har jeg blitt klasket til på¨rompa av mine kvinnlige arbeids kollegaer.,ved par anledninger hadde jeg på meg bleie.De mener at det er allt for lite sexpress på avdelingen der jeg jobber.

Jo da jeg bruker mange forskjellige bleier,en av favorittene må jeg si må være tena -slip" super". bruker helst med innleggsbleie. på natten ,enn du?

Bruker du tena-slip på dagen også? Hva slags produkter bruker du til din inkontinespleie..

hilsen Tango.

Hei Tango!

Jeg må si at i begynnelsen var det vanskelig å bruke beskyttelse, men etter hvert ble det enklere å akseptere at jeg måtte bruke bleie. Slik situasjonen er nå har jeg akseptert at jeg nok må bruke bleie resten av livet.

Jeg skrev tidligere at jeg absolutt ikke ville bruke bleie, det var slik før men ikke nå lengre. Nå er det greit å bruke bleie.

Jeg bruker Tena slip også på natten, men noen innleggsbleie bruker jeg ikke.

Jeg synes Slip er en så god bleie at jeg bruker den hele tiden.

Den innleggsbleien du bruker er vel kanskje Tena Comfort?

Oppveksten min var bra selv om jeg brukte bleie. Som jeg sa så når man har akseptert å bruke bleie er man tilfreds med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok mye rett i det du sier, june.

Det er nok mye lettere å prate om problemet hvis man har hatt det hele livet, som i ditt tilfelle.

Jeg fikk dette problemet etter noen år og derfor tror jeg at det for meg var og fremdeles er vanskelig å prate om.

Hvor gammel var du når du fikk problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel var du når du fikk problemet?

Jeg var 6år når jeg fikk problemet.

Da begynte jeg å bruke bleie.

Jeg begynte på skole det samme året som jeg begynte med bleie.

Det kom mange spørsmål fra andre om det men de viste forståelse.

Hvordan var din skolehverdag? Kom det mange spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 6år når jeg fikk problemet.

Da begynte jeg å bruke bleie.

Jeg begynte på skole det samme året som jeg begynte med bleie.

Det kom mange spørsmål fra andre om det men de viste forståelse.

Hvordan var din skolehverdag? Kom det mange spørsmål?

Hei Emilie!

Må si at det kom en hel del spørsmål og kommentarer rundt det at jeg måtte bruke bleier. Det var både positive og negative kommentarer, noen oppmuntrende og noen nedlatende.

Slik vil det sikkert alltid være at noen har stygge kommentarer om et gitt problem.

Jeg ble aldri mobbet direkte for dette, men så var dette på slutten av 70-tallet og begynnelsen av 80-tallet.

Det kan ha vært mer forståelse den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tango3050

Hei Tango!

Jeg må si at i begynnelsen var det vanskelig å bruke beskyttelse, men etter hvert ble det enklere å akseptere at jeg måtte bruke bleie. Slik situasjonen er nå har jeg akseptert at jeg nok må bruke bleie resten av livet.

Jeg skrev tidligere at jeg absolutt ikke ville bruke bleie, det var slik før men ikke nå lengre. Nå er det greit å bruke bleie.

Jeg bruker Tena slip også på natten, men noen innleggsbleie bruker jeg ikke.

Jeg synes Slip er en så god bleie at jeg bruker den hele tiden.

Den innleggsbleien du bruker er vel kanskje Tena Comfort?

Oppveksten min var bra selv om jeg brukte bleie. Som jeg sa så når man har akseptert å bruke bleie er man tilfreds med det.

Hallo igjen June! Du har kommet langt i prossensen din når du kan akseptere ditt handikapp. Nei livet er ikke enkelt iblandt.

Er problemet ditt nevrologisk eller psykologisk?

Kan være enig at tena slip er en god bleie,problemet jeg har hatt med andre typer av Alt.i ett bleier er at de lekker på siden. .Tror jeg må skafffe meg et beskyttelse laken som jeg kan ha på madrassen min

Synes du ikke at tena-slipen knittrer for mye,kanskje du kan gi meg et råd hvordan

jeg kan løse mitt problem.

hilsen Jon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen June! Du har kommet langt i prossensen din når du kan akseptere ditt handikapp. Nei livet er ikke enkelt iblandt.

Er problemet ditt nevrologisk eller psykologisk?

Kan være enig at tena slip er en god bleie,problemet jeg har hatt med andre typer av Alt.i ett bleier er at de lekker på siden. .Tror jeg må skafffe meg et beskyttelse laken som jeg kan ha på madrassen min

Synes du ikke at tena-slipen knittrer for mye,kanskje du kan gi meg et råd hvordan

jeg kan løse mitt problem.

hilsen Jon..

Heisann Tango!

Ja jeg tror man er kommet langt når man akseptert ens handicap.

Mitt problem er nok psykologisk, tror jeg. Har jo vært på utredning og der ble det ikke funnet noe nevrologisk galt.

Hovedgrunnen til at jeg bruker Slipen er at den er den mest behagelige bleien samt at den er sikker. Den lekker ikke.

Den knirker litt men man blir vant til det. Hva man skal gjøre med knirkingen vet jeg ikke, må si at jeg synes ikke det er veldig mye knirking.

Tror kanskje det kommer an på om bleia er stram og sitter tett inntil kroppen. Hvis man klarer det tror jeg knirkingen blir minimal.

Du sier at du synes Slipen lekker, det opplevde jeg med Tena Pants. Den bleien likte jeg ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tango3050

Heisann Tango!

Ja jeg tror man er kommet langt når man akseptert ens handicap.

Mitt problem er nok psykologisk, tror jeg. Har jo vært på utredning og der ble det ikke funnet noe nevrologisk galt.

Hovedgrunnen til at jeg bruker Slipen er at den er den mest behagelige bleien samt at den er sikker. Den lekker ikke.

Den knirker litt men man blir vant til det. Hva man skal gjøre med knirkingen vet jeg ikke, må si at jeg synes ikke det er veldig mye knirking.

Tror kanskje det kommer an på om bleia er stram og sitter tett inntil kroppen. Hvis man klarer det tror jeg knirkingen blir minimal.

Du sier at du synes Slipen lekker, det opplevde jeg med Tena Pants. Den bleien likte jeg ikke i det hele tatt.

Heisann June ! det er nok mange som sliter på en eller annen måte med å klare å akseptere sitt handikapp,om det handler om at man er missfornøyd med utseende,kropp,eller andre skavanker.

June ?hvem tror du er med på å skaper disse forventningene til oss selv. hvor går grensen hva er normalt og hva er ikke.?

Er det lenge siden du var til en utredning,måtte du også gå¨til en psykolog ?

Jeg er veldig enig med deg at Tena slipen er en meget behaglig bleie å ha på seg, den lekker skjelden i forhold til konkurentene sine. et eksempel er Attends.a.i.e Har du prøvd den? den er sååå tynn

.

bruker du å ha truse over bleiene dine? eller bruker du ingenting ?

så du har ikke opplevet at Tena-flexi lekker, synes at det båndet som du fester rundt livet smuldrer bort,bretter seg på en måte..Jeg måtte ha på meg plastikk-bukse får ikke å lekke.Har du opplevet noe lignende.

Hvilket plagg foretrekker du jeans eller kjole.

Jeg har valgt å kjøpe litt større størrelser i jeans så ikke bleiebaken blir så flat. hva gjør du da? Hilsen Jon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann June ! det er nok mange som sliter på en eller annen måte med å klare å akseptere sitt handikapp,om det handler om at man er missfornøyd med utseende,kropp,eller andre skavanker.

June ?hvem tror du er med på å skaper disse forventningene til oss selv. hvor går grensen hva er normalt og hva er ikke.?

Er det lenge siden du var til en utredning,måtte du også gå¨til en psykolog ?

Jeg er veldig enig med deg at Tena slipen er en meget behaglig bleie å ha på seg, den lekker skjelden i forhold til konkurentene sine. et eksempel er Attends.a.i.e Har du prøvd den? den er sååå tynn

.

bruker du å ha truse over bleiene dine? eller bruker du ingenting ?

så du har ikke opplevet at Tena-flexi lekker, synes at det båndet som du fester rundt livet smuldrer bort,bretter seg på en måte..Jeg måtte ha på meg plastikk-bukse får ikke å lekke.Har du opplevet noe lignende.

Hvilket plagg foretrekker du jeans eller kjole.

Jeg har valgt å kjøpe litt større størrelser i jeans så ikke bleiebaken blir så flat. hva gjør du da? Hilsen Jon.

Heisann Tango!

Det er vel sånn at vi skaper et bilde av oss selv der alt skal være normalt. Når det ikke blir slik må vi skape et nytt bilde.

Alle vil vel ha forventninger om at alt skal være i orden. Jeg synes nå at det ikke er noe å skamme seg over, at man har dag og nattevæting.

Jeg har aldri prøvd Attends bleiene. Skulle gjøre det men de var fri for dem slik at det ble ikke noe av. De er vel gjerne tynnere enn Tena bleiene og kanskje mindre også.

Tena Flex har jeg prøvd men det beltet var helt rart. Det krøllet seg sammen og ble liggende som en klump på magen. Dette var ikke noe særlig morsomt. Det skulle ikke mange bevegelsene til før beltet begynte å røre på seg.

Jeg bruker å variere på om jeg har truse utenpå bleia, kommer an på hva jeg foretar meg. Vanligvis går jeg uten truse men i endel sammenhenger gjør jeg det.

Jeg bruker både jeans og kjole. Jeg foretrekker helst bukse men under litt finere omstendigheter blir kjole valgt.

Jeg bruker ikke å bevist kjøpe buksene for store for at baken ikke skal bli flat.

Har endel vide bukser og det hjelper bra på.

Men som sagt det er helt situasjonsavhengig.

Har du prøvd Comfort bleiene? De må man ha truse til.

Den hadde jeg problem med, den lak som ei sil, helt håpløst.

Hilsen June.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tango3050

Heisann Tango!

Det er vel sånn at vi skaper et bilde av oss selv der alt skal være normalt. Når det ikke blir slik må vi skape et nytt bilde.

Alle vil vel ha forventninger om at alt skal være i orden. Jeg synes nå at det ikke er noe å skamme seg over, at man har dag og nattevæting.

Jeg har aldri prøvd Attends bleiene. Skulle gjøre det men de var fri for dem slik at det ble ikke noe av. De er vel gjerne tynnere enn Tena bleiene og kanskje mindre også.

Tena Flex har jeg prøvd men det beltet var helt rart. Det krøllet seg sammen og ble liggende som en klump på magen. Dette var ikke noe særlig morsomt. Det skulle ikke mange bevegelsene til før beltet begynte å røre på seg.

Jeg bruker å variere på om jeg har truse utenpå bleia, kommer an på hva jeg foretar meg. Vanligvis går jeg uten truse men i endel sammenhenger gjør jeg det.

Jeg bruker både jeans og kjole. Jeg foretrekker helst bukse men under litt finere omstendigheter blir kjole valgt.

Jeg bruker ikke å bevist kjøpe buksene for store for at baken ikke skal bli flat.

Har endel vide bukser og det hjelper bra på.

Men som sagt det er helt situasjonsavhengig.

Har du prøvd Comfort bleiene? De må man ha truse til.

Den hadde jeg problem med, den lak som ei sil, helt håpløst.

Hilsen June.

Hei igjen June! det begynner å bli mange diskusjons innlegg,det liker vi :-)

Ja jeg tror alle har det mye bedre med seg dersom man klarer å akseptere seg på godt å vondt. Du ser på alle de stakkars Jenter- kvinner som må slanke seg unødvendig mye for å passe inn i klær som er to,tre, fire nummer for små i størrelse.Bare fordi at mote industrien vil det sån.Hvorfor gjør dere kvinner ikke noe med sånt ? June !har du tenkt noe over det det,engasjer det deg?

Før så var Attends bleiene tykke og gode ,de absorberte en god del,men desverre nå er de blitt allt for tynne,kan ikke sammenlignes med tykkelsen til Tena. forøvrig. Det som jeg liker med Attendsen er tapen,den glir ikke .

Du forteler meg at du ikke likte tena -pants mente at den lakk veldig mye. jeg var også veldig skeptisk til den,prøvde den da den kom på markedet,uff sjikkelig ille.nu etter en del Produkt forbredringer har jeg snudd i min mening. Jeg liker den,bruker den mest på dagen;diskret og behagelig,men Jeg forstår deg siden du har ikke kontroll,er kanskje ikke dette rette bleien for deg.

Kan du virkelig bruke damertruser over bleie di. eller bruker du bomulls truser som er bergenet til inkontinens bind/bleier?

Du sier at du har endel vide bukser,bruker du å ha på deg hipp hopp bukser .-)

Har du noe imot å forsette med diskusjonen over e-mail?

Hilsen Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tango3050

Heisann Tango!

Det er vel sånn at vi skaper et bilde av oss selv der alt skal være normalt. Når det ikke blir slik må vi skape et nytt bilde.

Alle vil vel ha forventninger om at alt skal være i orden. Jeg synes nå at det ikke er noe å skamme seg over, at man har dag og nattevæting.

Jeg har aldri prøvd Attends bleiene. Skulle gjøre det men de var fri for dem slik at det ble ikke noe av. De er vel gjerne tynnere enn Tena bleiene og kanskje mindre også.

Tena Flex har jeg prøvd men det beltet var helt rart. Det krøllet seg sammen og ble liggende som en klump på magen. Dette var ikke noe særlig morsomt. Det skulle ikke mange bevegelsene til før beltet begynte å røre på seg.

Jeg bruker å variere på om jeg har truse utenpå bleia, kommer an på hva jeg foretar meg. Vanligvis går jeg uten truse men i endel sammenhenger gjør jeg det.

Jeg bruker både jeans og kjole. Jeg foretrekker helst bukse men under litt finere omstendigheter blir kjole valgt.

Jeg bruker ikke å bevist kjøpe buksene for store for at baken ikke skal bli flat.

Har endel vide bukser og det hjelper bra på.

Men som sagt det er helt situasjonsavhengig.

Har du prøvd Comfort bleiene? De må man ha truse til.

Den hadde jeg problem med, den lak som ei sil, helt håpløst.

Hilsen June.

Hei igjen June! det begynner å bli mange diskusjons innlegg,det liker vi :-)

Ja jeg tror alle har det mye bedre med seg dersom man klarer å akseptere seg på godt å vondt. Du ser på alle de stakkars Jenter- kvinner som må slanke seg unødvendig mye for å passe inn i klær som er to,tre, fire nummer for små i størrelse.Bare fordi at mote industrien vil det sån.Hvorfor gjør dere kvinner ikke noe med sånt ? June !har du tenkt noe over det det,engasjer det deg?

Før så var Attends bleiene tykke og gode ,de absorberte en god del,men desverre nå er de blitt allt for tynne,kan ikke sammenlignes med tykkelsen til Tena. forøvrig. Det som jeg liker med Attendsen er tapen,den glir ikke .

Du forteler meg at du ikke likte tena -pants mente at den lakk veldig mye. jeg var også veldig skeptisk til den,prøvde den da den kom på markedet,uff sjikkelig ille.nu etter en del Produkt forbredringer har jeg snudd i min mening. Jeg liker den,bruker den mest på dagen;diskret og behagelig,men Jeg forstår deg siden du har ikke kontroll,er kanskje ikke dette rette bleien for deg.

Kan du virkelig bruke damertruser over bleie di. eller bruker du bomulls truser som er bergenet til inkontinens bind/bleier?

Du sier at du har endel vide bukser,bruker du å ha på deg hipp hopp bukser .-)

Har du noe imot å forsette med diskusjonen over e-mail?

Hilsen Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LarsenK

Heisann Tango!

Det er vel sånn at vi skaper et bilde av oss selv der alt skal være normalt. Når det ikke blir slik må vi skape et nytt bilde.

Alle vil vel ha forventninger om at alt skal være i orden. Jeg synes nå at det ikke er noe å skamme seg over, at man har dag og nattevæting.

Jeg har aldri prøvd Attends bleiene. Skulle gjøre det men de var fri for dem slik at det ble ikke noe av. De er vel gjerne tynnere enn Tena bleiene og kanskje mindre også.

Tena Flex har jeg prøvd men det beltet var helt rart. Det krøllet seg sammen og ble liggende som en klump på magen. Dette var ikke noe særlig morsomt. Det skulle ikke mange bevegelsene til før beltet begynte å røre på seg.

Jeg bruker å variere på om jeg har truse utenpå bleia, kommer an på hva jeg foretar meg. Vanligvis går jeg uten truse men i endel sammenhenger gjør jeg det.

Jeg bruker både jeans og kjole. Jeg foretrekker helst bukse men under litt finere omstendigheter blir kjole valgt.

Jeg bruker ikke å bevist kjøpe buksene for store for at baken ikke skal bli flat.

Har endel vide bukser og det hjelper bra på.

Men som sagt det er helt situasjonsavhengig.

Har du prøvd Comfort bleiene? De må man ha truse til.

Den hadde jeg problem med, den lak som ei sil, helt håpløst.

Hilsen June.

Hei June

Det gleder meg å se at du skriver at man ikke skal skamme seg over at man er dag eller nattvæter, at noen er i stand til å tenke slik. Jeg vil også det, men makter ikke helt å unngå en skamfølelse allikevel. Det er noe forbudt over det liksom, og den følelsen får jeg ofte når jeg våkner og er våt selv om jeg nå er blitt en godt voksen mann.

Attends bleiene er behagelig å ha på de, er vel den bleien som er nærmest Tena i kvalitet, men den når ikke helt opp. Den er ikke like lekkasje sikker som Tena.

Tena Flex syns jeg er den mest behagelige bleien jeg har prøvd, men det er bare med en gang den er satt på. For etterhvert vil beltet krølle seg ja. Synd egentlig for ellers liker jeg den.

Tena Comfort er helt uaktuell, ihvertfall for oss som må ha bleie om natten.

Må igjen bare si at jeg syntes det er deilig å høre at det er noen som har lært seg å akseptere og klarer å leve bekymringsløst over sitt inkontinens problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...