Gå til innhold

Leve livet med bleie


Gjest kristina

Anbefalte innlegg

Hei igjen June! det begynner å bli mange diskusjons innlegg,det liker vi :-)

Ja jeg tror alle har det mye bedre med seg dersom man klarer å akseptere seg på godt å vondt. Du ser på alle de stakkars Jenter- kvinner som må slanke seg unødvendig mye for å passe inn i klær som er to,tre, fire nummer for små i størrelse.Bare fordi at mote industrien vil det sån.Hvorfor gjør dere kvinner ikke noe med sånt ? June !har du tenkt noe over det det,engasjer det deg?

Før så var Attends bleiene tykke og gode ,de absorberte en god del,men desverre nå er de blitt allt for tynne,kan ikke sammenlignes med tykkelsen til Tena. forøvrig. Det som jeg liker med Attendsen er tapen,den glir ikke .

Du forteler meg at du ikke likte tena -pants mente at den lakk veldig mye. jeg var også veldig skeptisk til den,prøvde den da den kom på markedet,uff sjikkelig ille.nu etter en del Produkt forbredringer har jeg snudd i min mening. Jeg liker den,bruker den mest på dagen;diskret og behagelig,men Jeg forstår deg siden du har ikke kontroll,er kanskje ikke dette rette bleien for deg.

Kan du virkelig bruke damertruser over bleie di. eller bruker du bomulls truser som er bergenet til inkontinens bind/bleier?

Du sier at du har endel vide bukser,bruker du å ha på deg hipp hopp bukser .-)

Har du noe imot å forsette med diskusjonen over e-mail?

Hilsen Jon

Heisann Tango ( Jon )!

Det er klart dette med slanking engasjerer meg. Hvordan kroppen ser ut later i mange tilfeller til å være viktig. Jeg var jo selv også litt slik før. Man måtte ikke veie for mye, ja jeg husker godt.

Jeg ville jo ikke veie for mye og det gjorde det heller ikke. Var vel egentlig litt for tynn.

Det går ikke å ha dametruse utenpå bleia, slik at jeg bruker bomullstruser som er beregnet til å ha utenpå bleia. Som sagt så er ikke det så ofte.

Jeg har ganske mange bukser i garderoben slik at det blir litt forskjellige bukser jeg bruker. Det er også hipp hopp bukser. Man liker jo å bytte litt på hvilke bukser man bruker.

Jeg mener vi burde skrive her inne slik at også andre kan lese og kanskje dra nytte av det vi skriver.

Hilsen June.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • krinastin

    2

  • Siri Harket, uroterapeut

    1

  • outlaw

    1

Hei June

Det gleder meg å se at du skriver at man ikke skal skamme seg over at man er dag eller nattvæter, at noen er i stand til å tenke slik. Jeg vil også det, men makter ikke helt å unngå en skamfølelse allikevel. Det er noe forbudt over det liksom, og den følelsen får jeg ofte når jeg våkner og er våt selv om jeg nå er blitt en godt voksen mann.

Attends bleiene er behagelig å ha på de, er vel den bleien som er nærmest Tena i kvalitet, men den når ikke helt opp. Den er ikke like lekkasje sikker som Tena.

Tena Flex syns jeg er den mest behagelige bleien jeg har prøvd, men det er bare med en gang den er satt på. For etterhvert vil beltet krølle seg ja. Synd egentlig for ellers liker jeg den.

Tena Comfort er helt uaktuell, ihvertfall for oss som må ha bleie om natten.

Må igjen bare si at jeg syntes det er deilig å høre at det er noen som har lært seg å akseptere og klarer å leve bekymringsløst over sitt inkontinens problem.

Heisann LarsenK!

Jeg prøver ihvertfall så godt jeg kan å la det være bekymringsløst.

Det går jo stort sett greit, men av og til kan det være vanskelig.

Trenger du bleie bare på natta eller gjelder det på dagen også? Ser du også har hatt problemer med beltet på Tena Flex bleia.

Snåle greier, det skal jo ikke mye til før det krøller seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LarsenK

Heisann LarsenK!

Jeg prøver ihvertfall så godt jeg kan å la det være bekymringsløst.

Det går jo stort sett greit, men av og til kan det være vanskelig.

Trenger du bleie bare på natta eller gjelder det på dagen også? Ser du også har hatt problemer med beltet på Tena Flex bleia.

Snåle greier, det skal jo ikke mye til før det krøller seg.

Heisan June

Syntes du har en herlig holdning til bleiebruken din jeg da, selv om det også for deg kan være vanskelig i enkelte situasjoner. På hvilke områder opplever du det som mest vanskelig?

Selv sliter jeg kun med problemer på natten. Tisser ikke på meg hver natt, men nok ganger i uken til at jeg ikke tørr å la bleia ligge, vet jo aldri hvilken natt som vil være tørr.

Jeg er 30 år og singel, tørr ikke involver meg med noen jente på gunn av dette prolemet..... redd for hvordan hun vil reagere.

Tena må gjøre noe med Flex modellen sin, det er helt sikkert. Synd at den er så dårlig med belte for passformen syntes jeg er god, og bleia er behagelig å ha på. Ville nok ha valgt å bruke Slip uansett jeg tror jeg, for den er nok sikkrere som nattbleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest ensom gutt

Hei Emilie!

Må si at det kom en hel del spørsmål og kommentarer rundt det at jeg måtte bruke bleier. Det var både positive og negative kommentarer, noen oppmuntrende og noen nedlatende.

Slik vil det sikkert alltid være at noen har stygge kommentarer om et gitt problem.

Jeg ble aldri mobbet direkte for dette, men så var dette på slutten av 70-tallet og begynnelsen av 80-tallet.

Det kan ha vært mer forståelse den gang.

Ja jeg er en gutt på 26år og jeg har brukt bleier siden jeg var 11år. jeg bled utsat for en ulykke da jeg var 11år. og jeg kan si dere at di første åra etter den ulyka har vert et sant helvete. å enda vere er det å ikke ha ei jente som også har det på same måte. ja ret og slet så føler man seg veldig isolert.

Jeg kom meg veldig etter jeg fikk meg pc for på nettet har jeg fini menesker som ret og slet liker å bruke bleier. Men jeg trur at vis vi menesker tar det som er vont og tabu og snur det på hodet og tenker positivt på det hele.

ja jeg håper jeg finer meg ei jente en gang som oså har same problem. som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huff a meg

Ja jeg er en gutt på 26år og jeg har brukt bleier siden jeg var 11år. jeg bled utsat for en ulykke da jeg var 11år. og jeg kan si dere at di første åra etter den ulyka har vert et sant helvete. å enda vere er det å ikke ha ei jente som også har det på same måte. ja ret og slet så føler man seg veldig isolert.

Jeg kom meg veldig etter jeg fikk meg pc for på nettet har jeg fini menesker som ret og slet liker å bruke bleier. Men jeg trur at vis vi menesker tar det som er vont og tabu og snur det på hodet og tenker positivt på det hele.

ja jeg håper jeg finer meg ei jente en gang som oså har same problem. som meg.

Du enom gutt, dette er et forum for foreldre som har barn med dag- eller nattvætingsproblemer.

Jeg foreslår at du går et annet sted og leker voksen baby og legger inn kontakt annonse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest anonym

Hei igjen June! det begynner å bli mange diskusjons innlegg,det liker vi :-)

Ja jeg tror alle har det mye bedre med seg dersom man klarer å akseptere seg på godt å vondt. Du ser på alle de stakkars Jenter- kvinner som må slanke seg unødvendig mye for å passe inn i klær som er to,tre, fire nummer for små i størrelse.Bare fordi at mote industrien vil det sån.Hvorfor gjør dere kvinner ikke noe med sånt ? June !har du tenkt noe over det det,engasjer det deg?

Før så var Attends bleiene tykke og gode ,de absorberte en god del,men desverre nå er de blitt allt for tynne,kan ikke sammenlignes med tykkelsen til Tena. forøvrig. Det som jeg liker med Attendsen er tapen,den glir ikke .

Du forteler meg at du ikke likte tena -pants mente at den lakk veldig mye. jeg var også veldig skeptisk til den,prøvde den da den kom på markedet,uff sjikkelig ille.nu etter en del Produkt forbredringer har jeg snudd i min mening. Jeg liker den,bruker den mest på dagen;diskret og behagelig,men Jeg forstår deg siden du har ikke kontroll,er kanskje ikke dette rette bleien for deg.

Kan du virkelig bruke damertruser over bleie di. eller bruker du bomulls truser som er bergenet til inkontinens bind/bleier?

Du sier at du har endel vide bukser,bruker du å ha på deg hipp hopp bukser .-)

Har du noe imot å forsette med diskusjonen over e-mail?

Hilsen Jon

Hei jeg er en jente som gjerne vil komme i kontakt med deg for jeg tror vi har en del felles og snakke om. Bare om du kunne tenke deg det selv kanskje vi kan gjøre det via mail håper på svar fra deg

hilsen en jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonym

Ja jeg er en gutt på 26år og jeg har brukt bleier siden jeg var 11år. jeg bled utsat for en ulykke da jeg var 11år. og jeg kan si dere at di første åra etter den ulyka har vert et sant helvete. å enda vere er det å ikke ha ei jente som også har det på same måte. ja ret og slet så føler man seg veldig isolert.

Jeg kom meg veldig etter jeg fikk meg pc for på nettet har jeg fini menesker som ret og slet liker å bruke bleier. Men jeg trur at vis vi menesker tar det som er vont og tabu og snur det på hodet og tenker positivt på det hele.

ja jeg håper jeg finer meg ei jente en gang som oså har same problem. som meg.

Jeg er her jeg en jente som kjenner det på samme måte som deg . jeg er også singel og ensom HÅPER du tar kontakt med meg.

Jeg godtar deg i alle fall for jeg vet hva det er og ha ett slikt problem.

Mange hilsen en ensom jente som savner en og dele livet med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søker også kontakt

Jeg er her jeg en jente som kjenner det på samme måte som deg . jeg er også singel og ensom HÅPER du tar kontakt med meg.

Jeg godtar deg i alle fall for jeg vet hva det er og ha ett slikt problem.

Mange hilsen en ensom jente som savner en og dele livet med

Hei, ser du forsøker å komme i kontakt med noen i forbindelse med bruk av bleier.

Jeg som er singel mann på 31 år vil veldig gjerne komme i kontakt med deg. Hvis du er interresert kan du sende meg en mail: [email protected].

Håper å høre fra deg :o)

Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Hei, ser du forsøker å komme i kontakt med noen i forbindelse med bruk av bleier.

Jeg som er singel mann på 31 år vil veldig gjerne komme i kontakt med deg. Hvis du er interresert kan du sende meg en mail: [email protected].

Håper å høre fra deg :o)

Kristian

hei takk for att du ville ta kontakt med deg jeg har sendt en mail til deg.

håper du tar kontakt med meg jeg er spendt og venter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hei jeg er en jente som gjerne vil komme i kontakt med deg for jeg tror vi har en del felles og snakke om. Bare om du kunne tenke deg det selv kanskje vi kan gjøre det via mail håper på svar fra deg

hilsen en jente

Hei på deg! jeg vil svært gjerne ha kontakt med deg,men gjerne veksle erfaringer gjennom privat mail! Høres det bra ut kjære anonym!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tango3050

Hei jeg er en jente som gjerne vil komme i kontakt med deg for jeg tror vi har en del felles og snakke om. Bare om du kunne tenke deg det selv kanskje vi kan gjøre det via mail håper på svar fra deg

hilsen en jente

Hei på deg! Det gleder mitt hjerte å høre slike ord. Forsatt interessert. Min mailadresse er [email protected] Skriv til meg så får du vite mer om meg. Inntil da ha det fint hilsen tango.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tango3050

Hei jeg er en jente som gjerne vil komme i kontakt med deg for jeg tror vi har en del felles og snakke om. Bare om du kunne tenke deg det selv kanskje vi kan gjøre det via mail håper på svar fra deg

hilsen en jente

Hei på deg! Det gleder mitt hjerte å høre slike ord. Forsatt interessert. Min mailadresse er [email protected] Skriv til meg så får du vite mer om meg. Inntil da ha det fint hilsen tango.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei Kristina.Jeg er en gutt på 24 som sliter med nattevæting og må bruke bleier om natten.Ser ikke på det å bruke bleier om natten som noe stort problem da det er bedre enn å våkne i en våt seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...