Gå til innhold

Viktig info hvis du opplever feil/bugs


Gjest Admin Doktoronline

Anbefalte innlegg

Gjest Admin Doktoronline

 

Takk!

 

 

Nå får jeg ikke til med letthet å komme til siste post, som tidligere.

Nå når jeg valgte "siste post", måtte jeg scrolle helt ned på siden for å finne siste post.

 

 

 

Anonymous poster hash: ffcfa...29a

 

 

Trykker du på prikken ved siden av? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    8

  • gullfisk

    4

  • Tusen takk for hjelp

    3

  • bibben

    2

Gjest Admin Doktoronline

  Det ble noe rart når jeg prøvde å svare på trådstarters innlegg i denne tråden: Vaske tøy i oppvaskmaskinen?

Jeg forsøkte å sende svar flere ganger, men deler av  teksten som jeg skrev forsvant under sendingene.

Det lyktes til slutt, da jeg hadde slettet trådstarters tekst fra mitt svar.

 

Jeg har Firefox.

 

 

 

Jeg opplevde det samme selv nå. Melder fra om dette.

 

PS. Hvordan ble det seende ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp

Trykker du på prikken ved siden av? ;)

 

Jeg har prøvd å trykke på prikken som befinner seg mellom navnet på tråden og

der det står antall svar og visninger (på nytt innhold),

men jeg bruker som regel å trykke på "i dag" (se under) som befinner seg til høyre for profilbildet. Det samme skjer på disse to forskjellige måtene man kan gå til siste post på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp

PS. Hvordan ble det seende ut?

 

Hos meg kom sitatet og min tekst i samme vindu , se  #8

 

og i noen tilfeller i samme vindu inni et annet vindu, se #6

 

Se mine innlegg i tråden Vaske tøy i oppvaskmaskinen?

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/391895-vaske-t%C3%B8y-i-oppvaskmaskinen/#entry3472156

 

 

 

#8 Skrevet i går, 22:27

 

"Vaskemaskinen er i stykker, og å vaske får hånd er tungvindt.

Anonymous poster hash: http://www.dagbladet...alkun/25002849/

 

Men jeg ville ikke prøvd det.

Den blir neppe sprøstekt da..."

 

 

 

Her ble sitatet fra trådstarter blandet sammen med mitt svar (det kom ikke i hver sine vindu etter at svaret var sendt, selv om det så normalt ut før jeg sendte det)

I tillegg forsvant deler av teksten som jeg hadde skrevet.

 

I disse to innleggene i går, hadde jeg skrevet nøyaktig det samme, men tekst falt bort i det øverste innlegget. I det net nederste innlegget slettet jeg sitatet før jeg sendte, pga at sitatet ble blandet sammen med mitt svar og tekst (merket med lysegrønn for anledningen) forsvant. Og da gikk det greit.  (I innlegg #9 ble

teksten slik den skulle være) Se:

 

 

 

#8

Skrevet i går, 22:27:

 

 

Vaskemaskinen er i stykker, og å vaske får hånd er tungvindt.

Anonymous poster hash: http://www.dagbladet...alkun/25002849/

 

Men jeg ville ikke prøvd det.

Den blir neppe sprøstekt da...

 

 

 

#9 Skrevet i går, 22:29:

"Nei

 

Men du kan steke (?) :)  kalkun i oppvaskmaskina i følge det som står her

 

 

http://www.dagbladet...alkun/25002849/

 

 

Men jeg ville ikke prøvd det.

Den blir neppe sprøstekt da..."

 

 

Hittil i dag, så har dette ikke hendt. Posting går helt greit i dag :)

 

Håper at det blir i orden slik at postingen går greit for alle.

 

Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

 

Hos meg kom sitatet og min tekst i samme vindu , se  #8

 

og i noen tilfeller i samme vindu inni et annet vindu, se #6

 

Se mine innlegg i tråden Vaske tøy i oppvaskmaskinen?

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/391895-vaske-t%C3%B8y-i-oppvaskmaskinen/#entry3472156

 

 

 

#8 Skrevet i går, 22:27

 

"Vaskemaskinen er i stykker, og å vaske får hånd er tungvindt.

Anonymous poster hash: http://www.dagbladet...alkun/25002849/

 

Men jeg ville ikke prøvd det.

Den blir neppe sprøstekt da..."

 

 

 

Her ble sitatet fra trådstarter blandet sammen med mitt svar (det kom ikke i hver sine vindu etter at svaret var sendt, selv om det så normalt ut før jeg sendte det)

I tillegg forsvant deler av teksten som jeg hadde skrevet.

 

I disse to innleggene i går, hadde jeg skrevet nøyaktig det samme, men tekst falt bort i det øverste innlegget. I det net nederste innlegget slettet jeg sitatet før jeg sendte, pga at sitatet ble blandet sammen med mitt svar og tekst (merket med lysegrønn for anledningen) forsvant. Og da gikk det greit.  (I innlegg #9 ble

teksten slik den skulle være) Se:

 

 

 

#8

Skrevet i går, 22:27:

 

 

Vaskemaskinen er i stykker, og å vaske får hånd er tungvindt.

Anonymous poster hash: http://www.dagbladet...alkun/25002849/

 

Men jeg ville ikke prøvd det.

Den blir neppe sprøstekt da...

 

 

 

#9 Skrevet i går, 22:29:

"Nei

 

Men du kan steke (?) :)  kalkun i oppvaskmaskina i følge det som står her

 

 

http://www.dagbladet...alkun/25002849/

 

 

Men jeg ville ikke prøvd det.

Den blir neppe sprøstekt da..."

 

 

Hittil i dag, så har dette ikke hendt. Posting går helt greit i dag :)

 

Håper at det blir i orden slik at postingen går greit for alle.

 

Tusen takk for hjelp!

 

 

Takk for fyldig info. Har vært i kontakt med tekniker angående dette i dag, han er på saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Det fungerte en stund. Jeg har Mozilla Firefox.

Hilsen hidi

 

I den opprinnelige tråden vi diskuterte i, før jeg flyttet samtalen hit, nevner du mystiske koder. Tenker du da på koder som &nbsp; og <p> ol.? Dette kan f.eks bli utløst hvis man besøker forumet i mer enn en nettleser. Dette er meldt fra om og feilen skal være fikset i neste miniversjon av IPB (forumløsningen vår).

 

(Vi oppdaterer og forbedrer fortløpende.)

 

Inntil da vil jeg anbefale å ikke være innlogget forumet i to nettlesere samtidig mens du skriver eller redigerer et innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir automatisk utlogget når jeg bruker pc. Jeg logger inn på forum og ikke på forsiden. Bruker Chrome. Dette skjer ikke på mobilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg går inn på "vis nytt innhold", og trykker på den lille pilen til høyre, så får jeg fram forhåndsvisning av første post og siste innlegg. Man kan da trykke direkte på "første post" eller "siste innlegg" (hvorfor denne ulogiske forskjellen i benevnelser?) og kommer direkte dit i tråden. Men hvis den også viser  "siste uleste innlegg", og jeg trykker på den, kommer jeg direkte til første post, ikke til det innlegget som forhåndsvises. Irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Når jeg går inn på "vis nytt innhold", og trykker på den lille pilen til høyre, så får jeg fram forhåndsvisning av første post og siste innlegg. Man kan da trykke direkte på "første post" eller "siste innlegg" (hvorfor denne ulogiske forskjellen i benevnelser?) og kommer direkte dit i tråden. Men hvis den også viser  "siste uleste innlegg", og jeg trykker på den, kommer jeg direkte til første post, ikke til det innlegget som forhåndsvises. Irriterende.

 

Hei, jeg er enig med deg i at det er en litt uologisk forskjell i benevnelser så dette skal jeg nevne for utviklerne av forumløsningen vår. Takk for at du er så oppmerksom. ;)

Er det Les siste uleste nederst i forhåndsvisningen du mener? Selv kommer jeg rett til både første post, første uleste innlegg og siste innlegg samt siste uleste innlegg. Skal få forumansvarlig til å teste også. Det hender av og til at en bruker opplever noe "rart" som viser seg å ha en veldig logisk forklaring, uten at det trenger å foreligge en generell feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Jeg blir automatisk utlogget når jeg bruker pc. Jeg logger inn på forum og ikke på forsiden. Bruker Chrome. Dette skjer ikke på mobilen..

 

Utlogging "i utide".

Dette kan skje dersom du er aktiv i mer enn en nettleser eller mer enn en enhet. Dette vil bli løst ved neste minioppdatering av IPB (forumløsningen vi bruker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utlogging "i utide".

Dette kan skje dersom du er aktiv i mer enn en nettleser eller mer enn en enhet. Dette vil bli løst ved neste minioppdatering av IPB (forumløsningen vi bruker).

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er enig med deg i at det er en litt uologisk forskjell i benevnelser så dette skal jeg nevne for utviklerne av forumløsningen vår. Takk for at du er så oppmerksom. ;)

Er det Les siste uleste nederst i forhåndsvisningen du mener? Selv kommer jeg rett til både første post, første uleste innlegg og siste innlegg samt siste uleste innlegg. Skal få forumansvarlig til å teste også. Det hender av og til at en bruker opplever noe "rart" som viser seg å ha en veldig logisk forklaring, uten at det trenger å foreligge en generell feil.

Det er også litt ulogisk med enkelte engelske betegnelser, "made in" står det noen steder. Ikke at det så viktig, men det er slikt småplukk dere bør luke vekk for å fremstå mest mulig "proffe".

 

Nei, det er når jeg trykker på lenker til høyre for selve innlegget i forhåndsvisning, det ser ut til at man kan trykke der for å komme direkte til innlegget, så kommer man øverst i stedet. Av og til kommer jeg til første innlegg når jeg trykker på linken ved siden av siste innlegg også, men ikke alltid. Det er derfor vanskelig å orientere seg, man vet aldri helt hvor man havner i en tråd, og det blir mye scrolling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye inkonsekvens når det gjelder språkbruk, som dere bør rette opp etterhvert. Under forhåndsvisningspilen kommer det opp forhåndsvisning av (mulige) tre innlegg. På den øveste står det X made the Første post (stor bokstav), neste står det Y made the første uleste innlegg, så kommer Z made the Siste uleste innlegg. Under der står en boks/knapp som heter "gå til dette emnet", og da kommer man til første innlegg. Ved siden av der står det to linker, der heter det "siste uleste innlegg" (som altså er det samme som "første uleste innlegg?). 

 

Under vis nytt innhold og søk har dere valgt litt engelsk: forums, members, help files, explore new contents; og under visningen til mitt eget innhold er det bare kaos: medlemmets's osv. Der kaller dere forøvrig et emne for en tråd (under "søk" tror jeg det var, kaller dere det faktisk for "elementer"!). Før hadde vi tråder, jeg savner dem. Nå kan man aldri se en tråd, dvs alle innlegg i et emne. Det er f.eks. interessant å se om NHD har svart i en tråd, uten å måtte åpne og scrolle igjennom hele tråden. Finns det en måte man kan få opp en liste over de som har svart i en tråd (undskyld, emne)? Kan man følge andre brukere? Savner også muligheten for å lage en egen overskrift på eget innlegg, det skjer jo ganske ofte man har avsporinger. Mulig den funksjonen ikke er så hensiktsmessig her som man ikke kan se en tråd, men men. I dette emnet f.eks., så er det jo veldig mange forskjellige temaer som tas opp i en og samme tråd. 

Endret av gullfisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Det er mye inkonsekvens når det gjelder språkbruk, som dere bør rette opp etterhvert. Under forhåndsvisningspilen kommer det opp forhåndsvisning av (mulige) tre innlegg. På den øveste står det X made the Første post (stor bokstav), neste står det Y made the første uleste innlegg, så kommer Z made the Siste uleste innlegg. Under der står en boks/knapp som heter "gå til dette emnet", og da kommer man til første innlegg. Ved siden av der står det to linker, der heter det "siste uleste innlegg" (som altså er det samme som "første uleste innlegg?). 

 

Under vis nytt innhold og søk har dere valgt litt engelsk: forums, members, help files, explore new contents; og under visningen til mitt eget innhold er det bare kaos: medlemmets's osv. Der kaller dere forøvrig et emne for en tråd (under "søk" tror jeg det var, kaller dere det faktisk for "elementer"!). Før hadde vi tråder, jeg savner dem. Nå kan man aldri se en tråd, dvs alle innlegg i et emne. Det er f.eks. interessant å se om NHD har svart i en tråd, uten å måtte åpne og scrolle igjennom hele tråden. Finns det en måte man kan få opp en liste over de som har svart i en tråd (undskyld, emne)? Kan man følge andre brukere? Savner også muligheten for å lage en egen overskrift på eget innlegg, det skjer jo ganske ofte man har avsporinger. Mulig den funksjonen ikke er så hensiktsmessig her som man ikke kan se en tråd, men men. I dette emnet f.eks., så er det jo veldig mange forskjellige temaer som tas opp i en og samme tråd. 

 

Jeg kan ikke se noen problemer med å komme til de rette innlegg fra forhåndsvisningen, men jeg er enig i at benevnelsene er ulogiske. Og hva gjelder "Les siste uleste innlegg", så forvirrer akkurat dette valget også meg. Tar det videre. ;)

 

At det er litt engelsk her og der er vi klar over, dette har bare ikke vært første prioritet i de første miniversjonene av IPB. Denne typen ting vil imidlertid bli prioritert i neste miniversjon. Vi har notert oss en del språklige ting, også hva gjelder de feilmeldinger som kommer opp, som også per nå er på engelsk.

Når det gjelder å se om NHD har svart i en tråd, så er tråden allerede i listen merket med en grønn klistrelapp som heter Ekspertsvar som viser at tråden inneholder svar fra ekspert, men jeg har merket meg at denne ikke blir med over når man filterer etter innhold. Takk som sier i fra, skal be om at dette blir fikset! :)

Når det gjelder de andre tingene du nevner så skal jeg ta dem videre til utviklerne, men siden dette, som du selv også påpeker, er en helt annen forumløsning så er det av den grunn også en del gammel funksjonalitet som må vike. Et eksempel på dette er tidligere "Svar til meg" som i denne løsningen er "erstattet" av siteringsfunksjonen + varslingsinnstillinger.

(Når det gjelder å følge andre brukere forresten er det bevisst lagt opp til at man ikke skal kunne det. Dette fordi vi av erfaring vet at dette er noe som lett kan misbrukes, at brukere "jager" etter andre brukere så og si. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg kommer fortsatt ofte til første innlegg når jeg trykker på siste innlegg eller første uleste innlegg i forhåndsvisningen.

 

Under "Vis nytt innhold" er ikke emnene med ekspertsvar merket. Kanskje de kunne få en grønn prikk eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Takk for svar. Jeg kommer fortsatt ofte til første innlegg når jeg trykker på siste innlegg eller første uleste innlegg i forhåndsvisningen.

 

Under "Vis nytt innhold" er ikke emnene med ekspertsvar merket. Kanskje de kunne få en grønn prikk eller noe?

 

Jeg sjekker opp forhåndsvisningen med de tekniske utviklerne, men dette fungerer som sagt fint hos meg/oss, så derfor kan vi ikke se noen generell feil og det er litt vanskelig å vite hva dette skyldes da. Kan få en av teknikerne til å kontakte deg direkte! 

 

Beklager, mente at emnene er merket når man f.eks. klikker seg inn på psykiatri-forumet, men ikke når man filtrerer etter søk ("Vis nytt innhold"). Dette melder jeg fra om. :o  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et forslag; i en tråd med mange svar (sider) hadde det vært en ide å få en knapp som fører oss til siste side? Ser den står noen plasser. Den ser omtrent slik ut; >>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Jeg har et forslag; i en tråd med mange svar (sider) hadde det vært en ide å få en knapp som fører oss til siste side? Ser den står noen plasser. Den ser omtrent slik ut; >>

 

Notert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...