Gå til innhold

Stjernestøv


Togli

Anbefalte innlegg

Stjernestøv: Neste gang du lager en tråd som handler om Gudstro, men som IKKE handler om hvorvidt Gud finnes eller ikke, så kan det være ok å skrive at du kun ønsker at man diskuterer akkurat det temaet tråden omhandler.

 

Her la du inn en link om at Gudstro kunne hjelpe psykisk syke, og da er det egentlig klinkende likegyldig om Gud finnes eller ikke ;)

 

Jeg synes det kunne vært interessant å diskutere _hvorfor_ Gudstro kan hjelpe, men nå ble tråden dessverre ødelagt av avsporingen :/

 

 

For å komme inn på sporet igjen, så tenker jeg at for mange er nok Gudstroen viktig for å slippe å føle seg så ensom. Man kan kjenne seg veldig alene, men hvis man har en sterk tro på Gud, så kanskje man føler seg som en liten del av en større helhet? Og man kan ha en følelse av "trygghet" i det at man tror på noe håndfast?

Jeg husker jeg selv var ganske husredd som liten... Da pleide jeg å be til Gud ved leggetid, og følte meg straks mye tryggere ;) Jeg tror nok ikke det handla om annet enn "falsk" trygghet, men det funka som bare det ;) Selv om jeg ikke er spesielt troende idag, så må jeg innrømme at jeg ofte ber en liten bønn når flyet skal lette fra rullebanen :P Føler meg litt tryggere da ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Haha, ja det ble totalt avsporing der gitt, helt latterlig spør du meg :D

 

Var nettopp det du skriver om her den skulle handle om, å tro på Gud kan gi en trygghet og man kan føle seg styrket når man ber. Det kan være en trygghet at noen passer på en, og man kan snakke og be om alt mulig til "noen" som hører. Jeg har bedt hele livet hver kvald og gjør det fremdeles, føler meg hørt og ikke så alene. Har slitt masse psykisk men Gud/universet er med meg gjennom alt, og mine hjelpere passer på meg.

 

JA jeg tror, og ja det hjelper meg. Uten denne kjærligheten/lyset ville livet blitt tomt, tror jeg hadde vært konstandt deprimert da. Fylt med et mørke, nå er det iallefall lys, nå er det iallefall håp. Og jeg er aldri alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her la du inn en link om at Gudstro kunne hjelpe psykisk syke, og da er det egentlig klinkende likegyldig om Gud finnes eller ikke ;)

 

Takk. :)

 

My point exactly.

 

Og ironisk nok det jeg ble kritisert for å skrive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...