Gå til innhold

Mista neglen...vokser den ut igjen? :/


Togli

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste par årene hatt "kjøpenegler" av "geletypen"(?) Dvs at jeg har gelelag oppå mine egne negler slik at de blir harde og ikke knekker.

 

For noen uker siden greide jeg å kjøre lillefingerneglen så hardt i veggen at den rett og slett delvis løsna. Dvs. at jeg kunne se at det var "luftboble" under neglen. Neglen ble ikke blå (antagelig fordi den ikke fikk slag oppå, men rett og slett ble delvis revet av fingeren?). Igår løsna neglen helt fra fingeren og nå har jeg ingen negl der... det er bare en slags hudfarga skorpe *hyyyyl*  Det gjør ikke vondt....

 

Det vil vel vokse ut en ny negl der? Eller har jeg ødelagt den? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*blåsepå*

Ja, det vokser ut en ny negl. Det tar bare litt tid. :)

Takk! *puster lettet ut*  Det ser liksom så cårny ut med DE lekre neglene jeg har på de andre fingrene, og så denne stubben av en negleløs finger i tillegg... Dessuten er det så ekkelt at jeg ikke orker å se på fingeren engang :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest russian

Det ser ikke særlig lekkert ut, nei. Jeg har en tånegl som har ramlet av mange ganger, men den vokser alltid ut igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke særlig lekkert ut, nei. Jeg har en tånegl som har ramlet av mange ganger, men den vokser alltid ut igjen. :)

HVorfor faller den av? Har tenkt på om det kan ha med geleneglene mine å gjøre? At neglene da blir mer sårbare? En ting virker jo logisk, og det er at neglene blir så harde at de ikke bøyer seg om man kjører dem hardt inn i en vegg :P  -med vanlige negler ville de sikkert knukket......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest russian

MIn falt av fordi jeg hadde sopp under den ene neglen. Når jeg brukte neglelakk om sommeren ble det for lite luft og den løsnet under. Det tok noen år før jeg skjønte det var det siden jeg ikke hadde misfaringer før lakkeringen, men nå er det behandlet og jeg satser på at neglen holder seg der den skal denne sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MIn falt av fordi jeg hadde sopp under den ene neglen. Når jeg brukte neglelakk om sommeren ble det for lite luft og den løsnet under. Det tok noen år før jeg skjønte det var det siden jeg ikke hadde misfaringer før lakkeringen, men nå er det behandlet og jeg satser på at neglen holder seg der den skal denne sommeren. 

Ok! Hvordan ser man at det er sopp? Og hvordan behandler man evt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest russian

Jeg så ikke selv at det var sopp. Den var jo fin helt til den ble ødelagt og datt av pga neglelakken. Men etter den ramlet av, forandret den vel litt farge og en gang jeg var til legen, sa hun det sannsynligvis var sopp.Du kan kjøpe Nalox reseptfritt på apoteket som du stryker på neglen en gang om dagen til neglen har vokst helt ut igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke selv at det var sopp. Den var jo fin helt til den ble ødelagt og datt av pga neglelakken. Men etter den ramlet av, forandret den vel litt farge og en gang jeg var til legen, sa hun det sannsynligvis var sopp.Du kan kjøpe Nalox reseptfritt på apoteket som du stryker på neglen en gang om dagen til neglen har vokst helt ut igjen. :)

Takk for svar:) Kanskje jeg burde kjøpt dette middelet uansett, i tilfelle det er sopp..... kan neppe skade å ta det på uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk! *puster lettet ut*  Det ser liksom så cårny ut med DE lekre neglene jeg har på de andre fingrene, og så denne stubben av en negleløs finger i tillegg... Dessuten er det så ekkelt at jeg ikke orker å se på fingeren engang :wacko:

Sett på et fargerikt morsomt plaster, så blir det fint å se på den fingeren igjen :)

Anonymous poster hash: e0eb7...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen uker siden greide jeg å kjøre lillefingerneglen så hardt i veggen at den rett og slett delvis løsna. Dvs. at jeg kunne se at det var "luftboble" under neglen. Neglen ble ikke blå (antagelig fordi den ikke fikk slag oppå, men rett og slett ble delvis revet av fingeren?). Igår løsna neglen helt fra fingeren og nå har jeg ingen negl der... det er bare en slags hudfarga skorpe *hyyyyl*  Det gjør ikke vondt....

 

Det vil vel vokse ut en ny negl der? Eller har jeg ødelagt den? :/

Sønnen min har tidligere mistet begge stortåneglene pga. harde "støtspark" i fotballsammenheng.  Han har ingenting (verken lakk, gele eller noe annet) utenpå, og det tok forskjellig tid på hver av føttene fra skaden oppsto og til neglen falt helt av, men jeg tror begge ble blåfarget. 

 

Begge har vokst ut igjen, og det gjør nok din også.  Neglen "vet" jo ikke at den har blitt skadet, så den slutter ikke å vokse av den grunn.  Men du bør beskytte fingeren i mellomtiden, slik at du ikke får rifter - og ta en titt iblant om den ser ut til å vokse riktig vei.   

 

Jeg tror nå det hadde mest med slaget å gjøre, det trenger ikke være sopp.  Det er i hvert fall en velkjent fotballskade, og det er ikke spesielt gunstig at en skadet negl som kanskje har blodansamling under, gror delvis fast igjen.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mistet negler på både fingre og tær flere ganger som følge av klemskade og lignende, de har alltid vokst ut igjen like fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Sett på et fargerikt morsomt plaster, så blir det fint å se på den fingeren igjen :)

Anonymous poster hash: e0eb7...ef3

 

Tror jeg har Hello Kitty-plaster i medisinskapet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har tidligere mistet begge stortåneglene pga. harde "støtspark" i fotballsammenheng.  Han har ingenting (verken lakk, gele eller noe annet) utenpå, og det tok forskjellig tid på hver av føttene fra skaden oppsto og til neglen falt helt av, men jeg tror begge ble blåfarget. 

 

Begge har vokst ut igjen, og det gjør nok din også.  Neglen "vet" jo ikke at den har blitt skadet, så den slutter ikke å vokse av den grunn.  Men du bør beskytte fingeren i mellomtiden, slik at du ikke får rifter - og ta en titt iblant om den ser ut til å vokse riktig vei.   

 

Jeg tror nå det hadde mest med slaget å gjøre, det trenger ikke være sopp.  Det er i hvert fall en velkjent fotballskade, og det er ikke spesielt gunstig at en skadet negl som kanskje har blodansamling under, gror delvis fast igjen.   

Jeg mener også at det skjedde pga slaget, da det var ganske hardt.... Tenker mer på om det kan ha danna seg sopp under neglen i den perioden det var luftlomme der (før neglen falt av). Det ser klumpete og rart ut nå, men satser på det går seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mistet negler på både fingre og tær flere ganger som følge av klemskade og lignende, de har alltid vokst ut igjen like fine.

Godt å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xtra

 

Det vil vel vokse ut en ny negl der? Eller har jeg ødelagt den? :/

 

 

Togli da, hvor tror du neglen vokser, egentlig? Fra spissen? 

 

 

Nei, den vokser nok fra roten uansett hva som skjer med den synlige delen av neglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Togli da, hvor tror du neglen vokser, egentlig? Fra spissen? 

 

 

Nei, den vokser nok fra roten uansett hva som skjer med den synlige delen av neglen.

Haha, det er bare det at det virker som noe er "ødelagt" fra roten..... derfor jeg spør... Har jo mista negl før (blånegl) og da vokser det ut en ny under før den ødelagte neglen faller av... Denne gangen har det tatt ukristelig lang tid og det ser jo nesten ut som det ikke vil komme en ny negl...bare en slags hard hud der neglen skulle vært.... Vel, jeg skal prøve å være tålmodig her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
AnonymBruker
På 19.5.2013 den 19.37, Togli skrev:

Haha, det er bare det at det virker som noe er "ødelagt" fra roten..... derfor jeg spør... Har jo mista negl før (blånegl) og da vokser det ut en ny under før den ødelagte neglen faller av... Denne gangen har det tatt ukristelig lang tid og det ser jo nesten ut som det ikke vil komme en ny negl...bare en slags hard hud der neglen skulle vært.... Vel, jeg skal prøve å være tålmodig her ;)

Hei! Har akkurat samme problem nå med en tå. Hvordan ble neglen din? Tok det lang tid? 

Anonymkode: 4768c...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Har akkurat samme problem nå med en tå. Hvordan ble neglen din? Tok det lang tid? 

Anonymkode: 4768c...5c6

Vil bare si at negler på tærne vokser betydelig saktere enn negler på fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...