Gå til innhold

Slutte med lettbrus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest denne tråden så går jeg over til å drikke rødvin i steden.  Vann i uka og rødvin i helga ser ut til å passe bra.

Lurt, som meg det, bortsett fra at jeg bytter rød med hvit og rosé når det er plussgrader :D

 

Jeg er en av disse som reagerer på lettbrus, og merket dette faktisk i forbindelse med ferie. Lenge trodde jeg det var noe galt med vannet hjemme hos oss, for jeg var alltid bedre når jeg var borte hjemmefra over litt tid. Men forskjellen var jo at brus så og si alltid er byttet med vin/ øl når jeg er lenge hjemmefra... :P

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    25

  • Sør

    11

  • frosken

    5

  • Dorthe

    4

Mest aktive i denne tråden

Ja, sommer er hvitvin og øl.  

 

Jeg tåler aspartam, men jeg tåler ikke sucralose, får skikkelig vondt i magen av det.  Men jeg drikker mye, vann altså, 2-3 liter om dagen og tåler heller ikke vannet i springen fordi det er fullt av humus pga gamle vannledninger.  Og jeg drikker nesten aldri lettbrus uansett så det blir til at jeg kjøper vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sommer er hvitvin og øl.  

 

Jeg tåler aspartam, men jeg tåler ikke sucralose, får skikkelig vondt i magen av det.  Men jeg drikker mye, vann altså, 2-3 liter om dagen og tåler heller ikke vannet i springen fordi det er fullt av humus pga gamle vannledninger.  Og jeg drikker nesten aldri lettbrus uansett så det blir til at jeg kjøper vann.

Usikker på hva som er i hva jeg, så usikker på om det er noen av de kunstige søtningsmidlene jeg tåler bedre. Er det noe annet i cola light/ cola Zero/ pepsi max enn i TAB Extra forrsten? Har ikke merket forskjell på de egentlig. Merker heller ikke noe på små mengder, kun når jeg drikker jevnt over tid. Drikker vann og te istedefor nå.

 

Der jeg bodde før var det gamle og tette kommunale rør inn til huset vårt, ikke mye vits i å skifte røropplegg i hele huset for å si det sånn grmf. Metallisk vannsmak og variasjon i vanntrykket når man tappet i flere kraner - du kjenner sikkert til det :P Helt greit å flytte fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er samme søtningsstoff i Cola light og Cola Zero.  I starten var det sucralose i Cola light og aspartam i Cola Zero, men nå tror jeg det er det samme i dem og jeg vet ikke forskjellen.

 

Gården her er ikke gammel, men vannledningen fra Maridalsvannet og ned hit er fra 1912.  De driver og lager ny nå, Midtgardsormen, men den er så forsinket at det kommer til å ta flere år før den er ferdig.  De har gravd utenfor hos meg på andre sommeren. Vannet har grått slim her og tetter batteriene rundt om i huset.  Og det smaker blæh  :huh:

Endret av Dorthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en stordrikker av pepsi-max, men prøver å kutte det helt ut nå, men med litt nedtrapping da  

 

Egentlig burde det ikke være så vanskelig å kutte ut pepsi-maxen, for jeg merker at jeg blir svært kvalm av å drikke den. Altså, kvalm dagen etter. 

 

Merker at jeg ikke er kvalm om jeg ikke drikker pepsi-max, og kvalm igjen om jeg drikker det. Ennå så sliter jeg med å kutte den helt ut.... svake menneske  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært storforbruker av Coca Cola så jeg skjønner det godt  Det som hjalp meg var å drikke kaffe isteden så jeg fikk i meg nok koffein :)

 

Ja, kanskje jeg skulle øke kaffeinntaket en periode, kan jo være mulig det hjelper. 

Jeg har kun kjøpt inn 1/2 l pepsi max til meg i helga, og det er lite til meg å være. Ellers har jeg ofte drukket 2-3 halvannen liters flaske pr dag i helga, og sikkert halvannen liter hver dag ellers i uka. 

 

Nå i kveld har jeg en flaske rødvin jeg koser meg med   :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt, som meg det, bortsett fra at jeg bytter rød med hvit og rosé når det er plussgrader :D

 

Jeg er en av disse som reagerer på lettbrus, og merket dette faktisk i forbindelse med ferie. Lenge trodde jeg det var noe galt med vannet hjemme hos oss, for jeg var alltid bedre når jeg var borte hjemmefra over litt tid. Men forskjellen var jo at brus så og si alltid er byttet med vin/ øl når jeg er lenge hjemmefra... :P

Høres ut som meg jo! Bare at jeg trodde det var melk jeg reagerte på. Får gjøre en innsats-SKAL - gjøre en innsats m å kutte ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som meg jo! Bare at jeg trodde det var melk jeg reagerte på. Får gjøre en innsats-SKAL - gjøre en innsats m å kutte ut nå.

Jeg reagerer på melk også, og ble diagnostisert som laktoseintolerent i voksen alder. Jeg er fremdeles slank, men var radmager på dette tidspunktet siden slimhinnene i magen var så betente at jeg knapt tok til meg næring. Ta en test (ikke blodprøve men "drikketest") hos legen om du tror du kan ha det samme- nytt liv etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på melk også, og ble diagnostisert som laktoseintolerent i voksen alder. Jeg er fremdeles slank, men var radmager på dette tidspunktet siden slimhinnene i magen var så betente at jeg knapt tok til meg næring. Ta en test (ikke blodprøve men "drikketest") hos legen om du tror du kan ha det samme- nytt liv etterpå :)

Ja, jeg har tidvis kronisk betente slimhinner i magen, men det har ikke noe med melk å gjøre - og er dessverre! langt fra mager om dagen:( Men i dag har jeg startet et nytt og bedre liv:) og nå skal formen opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Var totalt avhengig av lettbrus, drakk hver dag! Jeg slutta brått, gikk over til vann, og søtbehovet mitt forsvant og, så jeg har slutta med sjokolade og smågodt. Smaker 1 liten bit en gang i blant.

 Når jeg nå smaker på brus, smaker det ikke godt, vann er bedre. Har bare positive erfaringer med å kutte lettbrus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 10 måneder senere...

 

Jeg drikker lettbrus fordi jeg ikke vil ha kalorier og liker smaken. Kan derfor ikke erstatte med juice.

 

Det er så mange som hevder at det ikke er farlig å drikke lettbrus, derfor jeg lurer påp om noen faktisk har kjent noen effekt av å slutte å drikke det.

Anonymous poster hash: 60060...dd4

 

Nå har det jo kommet flasker med en blanding av Farris og jus. Det kan kanskje være en god ide. Ellers så er det alltid lurt å ha en flaske med vann i vesken eller sekken når du går ut. Da slipper du å kjøpe drikke ute. Imsdal kan også være et alternativ eller Farris med smak. Du kan også ha vann i kjøleskapet med sitronskiver i som du fyller på flaske eller putte en sitronskive i drikkeflasken med vann. Det smaker ofte bedre enn bare vann.

Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...