Gå til innhold

Med.rehab. og gift vs. samboer


Gjest Samboeren

Anbefalte innlegg

Gjest Samboeren

Jeg er samboer og går på medisinsk rehabilitering. Jeg lurer på hvor mye mindre trygd jeg vil få dersom jeg gifter meg. Er det 1/4 av grunnbeløpet, altså ca. 10 000 i året??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mirjam

Den reglen du refererer til gjelder ikke rehabiliteringspenger og attføringspenger.

Se http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-007.html#3-2 (§3-2)

J

Dette kan jeg ikke forstå. Da jeg fylte ut med. rehab. søknaden måtte jeg krysse av for om jeg var gift. Jeg skulle krysse av på enslig dersom jeg var samboer men ikke hadde vært gift med vedkommende før, og vi ikke hadde felles barn. Jeg forsto det derfor slik at det ville ha betyding dersom jeg måtte ha krysse av på noe annet enn enslig. Jeg mener også at jeg har lest et sted at med.rehab. stønaden blir mindre dersom man er gift.

Ikke for å være mistenksom altså, men er du sikker på dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneG

Dette kan jeg ikke forstå. Da jeg fylte ut med. rehab. søknaden måtte jeg krysse av for om jeg var gift. Jeg skulle krysse av på enslig dersom jeg var samboer men ikke hadde vært gift med vedkommende før, og vi ikke hadde felles barn. Jeg forsto det derfor slik at det ville ha betyding dersom jeg måtte ha krysse av på noe annet enn enslig. Jeg mener også at jeg har lest et sted at med.rehab. stønaden blir mindre dersom man er gift.

Ikke for å være mistenksom altså, men er du sikker på dette??

http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-007.html

Det du nevner har betydning for beregning av barnetillegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...