Gå til innhold

Irene G. ..henleggelse av saken.....en ting til.


Gjest Lill Anita

Anbefalte innlegg

Gjest Lill Anita

Takk for et greit svar.

Bare lurte på en liten ting til. På hviket grunnlag kan min saksbehandler si at jeg får avslag når jeg vet at saken ikke er blitt sendt videre? Hvilken nemd er det som avgjør slike trygdesaker?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Hvis det er en rutinert saksbehandler kan han gjerne vurdere sannsynligheten for at han kommer til å skrive en negativ innstilling - og for at fylkestrygdekontoret kommer til å være enig med ham. F.eks at du nylig har fått en mindre alvorlig sykdom og hverken behandling eller attføring er forsøkt.

Jeg har selv sagt til folk at de vil ha mye større sjanse til å få gjennom en uføresøknad hvis de først prøver attføring, det kan være han mener det på den måten.

Dersom du søker fordi du mener du skal ha uførepensjon, har du selvsagt rett på et vedtak fra fylkestrygdekontoret, så du er ikke nødt å gå med på henleggelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...