Gå til innhold

Hvor dum går det an å bli??????


Kitina

Anbefalte innlegg

Jeg har vært plaget med halsbrann i flere år. Endelig tok jeg mot til meg og spurte fastlegen om gastrosopi i narkose. Fikk brev fra sykehuset i dag: "Vi kan tilby PH måling av spiserøret i 24 timer. En slange vil føres inn i nesen din og ned i halsen der den vil måle PH det neste døgnet"

 

Jeg skal altså gå med en slange i halsen i 24 timer????? Jeg som ikke engang klare pusse tennene?

 

Jeg ringte å avlyste timen. Dette klarer jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært plaget med halsbrann i flere år. Endelig tok jeg mot til meg og spurte fastlegen om gastrosopi i narkose. Fikk brev fra sykehuset i dag: "Vi kan tilby PH måling av spiserøret i 24 timer. En slange vil føres inn i nesen din og ned i halsen der den vil måle PH det neste døgnet"

 

Jeg skal altså gå med en slange i halsen i 24 timer????? Jeg som ikke engang klare pusse tennene?

 

Jeg ringte å avlyste timen. Dette klarer jeg ikke.

Jeg synes ikke du skal avlyse timen, men ta en ny samtale med fastlegen din om reaksjonen din, og få h*n til å ta kontakt med sykehuset for å utdype hva som er nødvendig for at du skal å gjennomført en undersøkelse.

Anonymous poster hash: 8726c...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært plaget med halsbrann i flere år. Endelig tok jeg mot til meg og spurte fastlegen om gastrosopi i narkose. Fikk brev fra sykehuset i dag: "Vi kan tilby PH måling av spiserøret i 24 timer. En slange vil føres inn i nesen din og ned i halsen der den vil måle PH det neste døgnet"

 

Jeg skal altså gå med en slange i halsen i 24 timer????? Jeg som ikke engang klare pusse tennene?

 

Jeg ringte å avlyste timen. Dette klarer jeg ikke.

Dette er for meg et typisk eksempel på ikke å bli hørt. Man tar ikke kontakt etter flere år med angst for en gastroslopi for så å bli tilbudt en 24 timers måling. Jeg har selv vurdert etter å ha vært plaget i årevis å snakke med legen om muligheten for å få gjennomført en gastro i narkose. 

Synes det er trist at det ikke finnes muligheter for oss som ikke klarer å gjennomføre dette på normal måte, og at vi skal måtte gå og plages i årevis fordi vi er redde for selve undersøkelsen. jeg hat tatt gastro før, hele to ganger. Siste gangen ble jeg lovet at det skulle gå så mye bedre, noe det ikke gjorde.

Jeg har også tatt en kolonskopi, jeg forklarte på forhånd at jeg trengte god til for å klare undersøkelsen. Jeg snakket med undersøkende sykehus og lege på forhånd, og vi ble enige om at det måtte settes av lenger tid, og at jeg trengte litt mer enn vanlig prosedyre. Når dagen kom fikk jeg ingen ting, det var satt av 15 min, og det ble kjørt på. jeg klarte ikke undersøkelsen, og den ble avbrutt. Glemmer aldri følelsen når jeg lå der alene etter at legen hadde gått, og slengt ut av seg at de umulig kunne få noen prøvesvar når jeg avbrøt på den måten. Det er skuffende, og jeg føler meg ikke trygg på det som blir lovet.

Det er mulig å få gjennomført en gastro i narkose, og jeg synes vi skal bli hørt når vi sier at vi ikke klarer å gjennomføre dette i våken tilstand. Når det er sagt, tror jeg at en måling av syren er en helt annen undersøkelse, og slangen er nok veldig tynn. Jeg har en gang hatt en slik slange, og når den først er nede merker du ikke så veldig mye til den.

Men snakk med legen, det er viktig å bli sett og hørt for angsten du føler.

Anonymous poster hash: 1f20a...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kjenner jeg blir provosert ja. Husker jeg fikk kjeft med tannlegen fordi jeg brakk meg da jeg skulle ta bilder. Kjerringa sa "Det der klarer selv 12 åringene"!!! Akkurat som jeg sitter å brekker meg med vilje.... F.... kjerring!  Snakk med fastlegen din igjen du....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kjenner jeg blir provosert ja. Husker jeg fikk kjeft med tannlegen fordi jeg brakk meg da jeg skulle ta bilder. Kjerringa sa "Det der klarer selv 12 åringene"!!! Akkurat som jeg sitter å brekker meg med vilje.... F.... kjerring!  Snakk med fastlegen din igjen du....

 Er nettopp sånt som ødelegger ALT!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...