Gå til innhold

For mye søppel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leier leilighet i et hus der det bor en familie og vi deler på en søppelboks til restavfall. Denne blir alltid helt full 1 til 2 uker før søppelet blir hentet. Slik har det vært flere steder jeg har bodd. Er det noen som har samme "problem"? Er det ikke mulig å ha to søppelbokser når det er utleie av leilighet? Som leietaker så har jeg to ganger ved innflytting fått høre at de håper jeg ikke kaster så mye søppel. Som om det bare er mitt ansvar at søppelkassen blir full. Hilsen en som er lei av etterslep på søppel.

Anonymous poster hash: 5e50f...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som om utleieren/familien ikke har bestilt stor nok avtale når det gjelder renovasjon. Det koster dem mer å ha to søppelbokser enn en. Likevel høres det ut som om de trenger en til, både i forhold til sin egen familie, og i forhold til det å ha en leieboer.

 

Jeg syns du skal ta det opp med dem, hvis du klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leier leilighet i et hus der det bor en familie og vi deler på en søppelboks til restavfall. Denne blir alltid helt full 1 til 2 uker før søppelet blir hentet. Slik har det vært flere steder jeg har bodd. Er det noen som har samme "problem"? Er det ikke mulig å ha to søppelbokser når det er utleie av leilighet? Som leietaker så har jeg to ganger ved innflytting fått høre at de håper jeg ikke kaster så mye søppel. Som om det bare er mitt ansvar at søppelkassen blir full. Hilsen en som er lei av etterslep på søppel.

Anonymous poster hash: 5e50f...8dc

 

Dette er huseiers ansvar. Klag!

Anonymous poster hash: 4bd2a...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det finnes noen regler rundt dette også (antall personer i en husstand og antall søppelsekker). Du kan ta en telefon til kommunen (spør etter avd for renovasjon) og legg fram problemstilingen for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er huseiers ansvar at det er stor nok beholder for avfallet, til både de som eier huset og for de som leier. Bor huseier i samme hus som deg? Det er klart at du også skal få noe av plassen til avfallet ditt!.

 

Når det er sagt, så er det viktig å kildesortere, slik at det blir minst mulig i restavfallsbeholderen. Gjør i stand et system inne hos deg, slik at du kan sortere bort papp, papir, glass, metall og gjerne plast - da blir det lite restavfall igjen.

 

Du kan gjerne ringe renovasjonsselskapet i kommunen din (eller kikke på nettsiden deres) og se om du finner mer informasjon der. Men som sagt, er det huseiers ansvar å ha store nok beholdere til alle husstander i huset. Det koster litt mer å gå opp i volum på beholder. Noen ganger er det tilstrekkelig at alle bare skjerper seg ift kildesortering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...