Gå til innhold

Holde ut.


cathlin

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre for å holde ut. Jeg kjenner at jeg egentlig ikke klarer å holde ut, men så gjør jeg jo alltid det likevel, selv om det ikke kjennes ut som at jeg klarer å holde ut mer.

 

Føler at jeg burde ta ansvar og ta livet av meg, men får ikke til det heller siden jeg er redd for å dø. Derfor er det bare å fortsette å holde ut som vanlig.

 

Jeg er litt lei av å holde på med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre for å holde ut. Jeg kjenner at jeg egentlig ikke klarer å holde ut, men så gjør jeg jo alltid det likevel, selv om det ikke kjennes ut som at jeg klarer å holde ut mer.

 

Føler at jeg burde ta ansvar og ta livet av meg, men får ikke til det heller siden jeg er redd for å dø. Derfor er det bare å fortsette å holde ut som vanlig.

 

Jeg er litt lei av å holde på med dette.

Uff så trist at du har det så vanskelig for tiden, kanskje det hjelper å tenke på at det vil gå over? Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre for å holde ut. Jeg kjenner at jeg egentlig ikke klarer å holde ut, men så gjør jeg jo alltid det likevel, selv om det ikke kjennes ut som at jeg klarer å holde ut mer.

 

Føler at jeg burde ta ansvar og ta livet av meg, men får ikke til det heller siden jeg er redd for å dø. Derfor er det bare å fortsette å holde ut som vanlig.

 

Jeg er litt lei av å holde på med dette.

Leit å lese at du har det så vondt. Du har rett i at løsningen er å fortsette å holde ut.

 

Hva holder du på med for tiden? Går det an å gjøre noe med hverdagene dine sånn at du får det litt bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære cathlin, du må jo bare holde ut. Det er det eneste fornuftige å gjøre. Denne tida på året er ille for mange merker jeg, men det blir snart bedre, eller sånn noenlunde ok i alle fall. Og så en dag er ting plutselig ganske bra. Det er jo sånn det er, ikke sant? Man må bare holde seg flytende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei cathlin,

Jeg sender deg noen styrkene røyksignsler over eteren i håp om at du klarer å mobilisere de krefter som trengs for å komme deg over kneiken. Det som er så vanskelig, men ikke desto mindre viktig, er å tenke at slike tilstander er temporære. Jeg håper at du har noen gode støttespillere som du kan trekke litt veksler på i denne fasen.

Jeg synes virkelig det står respekt sv at du forsøker å opprettholde arbeidet med studier når du har det som nå.

Jeg tenker at stabil og god døgnrytme og rutiner kan være med på å bedre situasjonen samt atspredning (sosialt eller gjennom rekreerende aktiviteter) for å få noen oaser i en vanskelig tid.

Jeg er sikker på at du vet alt dette veldig, veldig godt, men av og til kan det være godt med en påminnelse fra andre om hva som kan være gode tiltak.

Jeg ønsker deg alt godt; god bedring, og lykke til med studiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skulle ønske jeg kunne gjort, skrevet eller medvirket til at du fikk det bedre.

Håper noe av det andre har skrevet er til støtte for deg.

Jeg har tenkt på deg og håper du får det bedre snart.

Og at du i fremtiden vil oppleve dette mindre, har du noen som kan støtte deg, , behandler?

Det står respekt av at du klarer å studere litt likevel. Viktig å opprettholde hverdagen, rutinene, det opplever i vertfall jeg til hjelp når jeg har det vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre for å holde ut. Jeg kjenner at jeg egentlig ikke klarer å holde ut, men så gjør jeg jo alltid det likevel, selv om det ikke kjennes ut som at jeg klarer å holde ut mer.

 

Føler at jeg burde ta ansvar og ta livet av meg, men får ikke til det heller siden jeg er redd for å dø. Derfor er det bare å fortsette å holde ut som vanlig.

 

Jeg er litt lei av å holde på med dette.

Noen å snakke med? Studentrådgivere kan være ok også. Skrive ned alt du tenker på? Finne en virkelig god bok som tar deg ut fra virkeligheten i perioder? En times gåtur med favorittmusikken på full guffe og pulsen opp(skal jeg gjøre nå) Sette opp en konkret plan for neste uke, med god balanse i forhold til hvile aktiviteter? Gå i svømmehallen, ta badstue? Har du bilder liggende - sorter og lag scrapbook, eller i alle fall lim inn og skriv tekst i album med papirsider. Avtal noen kaf(f)e-dater med familie eller venner?

 

Tenk at det er dumt å bare holde ut - når du skal holde ut, kan du jo like gjerne prøve å ha det bra(sier jeg liksom....) Men når du skriver hvordan du har det, så tenker jeg; grip livet, lev, gjør noe. Samtidig som jeg ikke greier det selv. Vel, jeg håper uansett du snart får det bedre. Nå skal jeg ut å gå - "Bli med" da vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dagen i dag er litt bedre for deg.

 

Synes cilie skriver mye bra over her, men som kjent er det lettere å tenke enn å gjennomføre. Tror allikevel at det er lurt å prøve å ha en plan for hvordan dagene skal se ut; en plan med mange pauser og tilstrekkelig antall kaffekopper.

 

Husk å spise rimelig ok mat og komme deg ut en liten tur hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ganske aktiv fritid og har roller og overlevelsesstrategier mer eller mindre konstruktive, mer eller mindre kjipe, vanskelige, greie, vanlige-jeg, kjipe-meg, ansvarsfulle og pliktoppfyllende, avvisende-meg. Det er meg selv der inne det ikke går bra med og som ikke holder ut som jeg ikke kjenner, ingen kjenner som mest er redd, fortvilet, fastlåst, holder ikke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ganske aktiv fritid og har roller og overlevelsesstrategier mer eller mindre konstruktive, mer eller mindre kjipe, vanskelige, greie, vanlige-jeg, kjipe-meg, ansvarsfulle og pliktoppfyllende, avvisende-meg. Det er meg selv der inne det ikke går bra med og som ikke holder ut som jeg ikke kjenner, ingen kjenner som mest er redd, fortvilet, fastlåst, holder ikke ut.

Hva tror du skal til for at det skal kunne endres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Synes cilie skriver mye bra over her, men som kjent er det lettere å tenke enn å gjennomføre. Tror allikevel at det er lurt å prøve å ha en plan for hvordan dagene skal se ut; en plan med mange pauser og tilstrekkelig antall kaffekopper.

 

Hvis jeg hadde vært veldig forvirra eller lettere tilbakestående er jeg enig i at en del av løsningen er å skrive planer for hvordan dagene skal se ut inkludert pauser. Ellers er jeg klar over at enkelte steder i psykiatrien er det påkrevet at man har fylt ut et plandokument underskrevet av behandlende lege for å overhodet bli vurdert for eksempel for krisehjelp. Jeg har klart meg bra så langt med filofaksen når det kommer til å organisere hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært veldig forvirra eller lettere tilbakestående er jeg enig i at en del av løsningen er å skrive planer for hvordan dagene skal se ut inkludert pauser. Ellers er jeg klar over at enkelte steder i psykiatrien er det påkrevet at man har fylt ut et plandokument underskrevet av behandlende lege for å overhodet bli vurdert for eksempel for krisehjelp. Jeg har klart meg bra så langt med filofaksen når det kommer til å organisere hverdagen.

Jeg tror å ha planlagt en slags struktur for dagene kan være til stor hjelp også for de som ikke er forvirra eller tilbakestående. Hvorvidt det derimot er til hjelp for deg, er det jo selvfølgelig bare du som kan vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre for å holde ut. Jeg kjenner at jeg egentlig ikke klarer å holde ut, men så gjør jeg jo alltid det likevel, selv om det ikke kjennes ut som at jeg klarer å holde ut mer.

 

Føler at jeg burde ta ansvar og ta livet av meg, men får ikke til det heller siden jeg er redd for å dø. Derfor er det bare å fortsette å holde ut som vanlig.

 

Jeg er litt lei av å holde på med dette.

Åhh.. kjære deg.. vet ikke hva jeg skal si. Det er forferdelig at du har det slik. Du tar ikke ansvar vis du tar livet av deg. Mange trenger deg her i denne verden. Mange er glad i deg. Går du til psykolog? Vis ikke ta kontakt med legen din. Så du får hjelp. Ingen burde ha det slik. Klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...