Gå til innhold

Tung i kropp og psyke nå


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg så tung i kropp og psyke og lurer på om det kan være årstiden, vet du om noe som kan hjelpe på dette? Finnes det urter som kan hjelpe? Lurer også på om det finnes urter som hjelper mot forstoppelse? Har bestilt fjernhealing i håp om at jeg skal få mer energi av det, har du tro på dette? Hva med akupunktur, kan man bli mer balansert av det og få mer energi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ingen kur mot høsten, annet enn rødvin, peis, appelsiner, fotbad og en god dvd-serie. Ellers går den alltid over av seg selv, og blir til vinter og jul.

Fjernhealing har jeg absolutt ingen tro på, og forresten er ikke "å føle seg tung" og "høst" en diagnose som bør heales og helbredes. Mot forstoppelse hjelper svisker, sviskegrøt, rosiner, plommer (sesong nå!)  og druer + drikk masse vann (og for min del: kaffe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen kur mot høsten, annet enn rødvin, peis, appelsiner, fotbad og en god dvd-serie. Ellers går den alltid over av seg selv, og blir til vinter og jul.

Fjernhealing har jeg absolutt ingen tro på, og forresten er ikke "å føle seg tung" og "høst" en diagnose som bør heales og helbredes. Mot forstoppelse hjelper svisker, sviskegrøt, rosiner, plommer (sesong nå!)  og druer + drikk masse vann (og for min del: kaffe).

Men jeg vil jo klare min hverdag uten at alt er et slit, jeg trenger mer energi. Så du mener jeg bare skal ha det sånn til det går over? Jeg vet ikke om det er årstiden som gjør det, men så mange andre og er jo slitne. Normalt sett liker jeg høsten og alle de vakre fargene, tenne lys og kose seg inne om kvelden. Men kan jo håpe at det går over av seg selv, men hvis jeg kan gjøre noe med det vil jeg det. Det hjelper ikke med svisker og slike ting hos meg, har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil jo klare min hverdag uten at alt er et slit, jeg trenger mer energi. Så du mener jeg bare skal ha det sånn til det går over? Jeg vet ikke om det er årstiden som gjør det, men så mange andre og er jo slitne. Normalt sett liker jeg høsten og alle de vakre fargene, tenne lys og kose seg inne om kvelden. Men kan jo håpe at det går over av seg selv, men hvis jeg kan gjøre noe med det vil jeg det. Det hjelper ikke med svisker og slike ting hos meg, har prøvd.

Har du sjonglert litt med medisinen dine i det siste? Dette kan sikkert slå to veier. Du blir i bedre form, eller du blir verre. Kanskje bør du ha litt mere tålmodighet? La det gå en uke eller to, se hvordan ting utvikler seg.

 

Jeg brukte neste 3000 kr på healer, har også hatt kontakt med et par stykker til. Det er slike desperate ting man gjør når man ikke ser annen utvei. Nå er jeg så livredd sånne ting at jeg ikke kan tenke på det engang. Jeg er redd det kommer etter meg.

 

Dette kan slå begge veier. Du blir bedre , eller hvis du er psyk, du blir sykere.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjonglert litt med medisinen dine i det siste? Dette kan sikkert slå to veier. Du blir i bedre form, eller du blir verre. Kanskje bør du ha litt mere tålmodighet? La det gå en uke eller to, se hvordan ting utvikler seg.

 

Jeg brukte neste 3000 kr på healer, har også hatt kontakt med et par stykker til. Det er slike desperate ting man gjør når man ikke ser annen utvei. Nå er jeg så livredd sånne ting at jeg ikke kan tenke på det engang. Jeg er redd det kommer etter meg.

 

Dette kan slå begge veier. Du blir bedre , eller hvis du er psyk, du blir sykere.  

Jeg prøvde jo å slutte med medisiner men tar nå en lav dose, det får holde. Ja jeg må nok ha litt tålmodighet å se hvordan det utvikler seg .

 

Jeg regner med å merke det veldig når jeg får healing, er litt spent på hvordan jeg reagerer på det. Men nå er det bestilt og betalt, får håpe at det gir meg noe positivt. Hvorfor er du redd sånne ting? Ble du dårlig? De pleier jo å si at det er en renselse, det må jeg tåle før jeg blir bedre. Men forstår at du tar avstand, det er ikke artig å bli dårlig hvis du ble det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde jo å slutte med medisiner men tar nå en lav dose, det får holde. Ja jeg må nok ha litt tålmodighet å se hvordan det utvikler seg .

 

Jeg regner med å merke det veldig når jeg får healing, er litt spent på hvordan jeg reagerer på det. Men nå er det bestilt og betalt, får håpe at det gir meg noe positivt. Hvorfor er du redd sånne ting? Ble du dårlig? De pleier jo å si at det er en renselse, det må jeg tåle før jeg blir bedre. Men forstår at du tar avstand, det er ikke artig å bli dårlig hvis du ble det.

Ja, jeg tåler dårlig sånne ting nå. Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stig Bruset - Alt. medisin

Hvis din sinnstemning skyldes årstiden har du kanskje opplevd det samme i andre år?. Det finnes en tilstand som kalles vinterdepresjon eller seasonal affective disorder (SAD) på engelsk. Tilstanden rammer en del av befolkningen på høsten når vi oppholder oss mye innendørs. Bruk av dagslyslampe en halv time om morgenen kan være en effektiv for mange med vinterdepresjon. Vi klarer ikke lenger å produsere vitamin D fra sola lenger og mange utvikler vitamin D mangel på høsten som også kan føre til depressive symptomer. Blant urter er Johannesurt best dokumentert og den selges reseptfritt på apotek. Vær forsiktig med å kombinere Johannesurt med andre legemidler da dette kan være uheldig. Den mest brukte urt mot forstoppelse er senneste, men den bør ikke brukes for mye. Da er det bedre med 1 ss linfrø blandet med yoghurt hver dag. Fjernhealing har jeg liten erfaring med, men så vidt jeg vet finnes det noen få studier som indikerer at fjernhealing ved smerter etter tanntrekking og forbønn ved hjertesykdom kan ha en effekt, selv om vi ikke kan forklare hvordan det virker. Mange pasienter rapporterer at akupunktur hjelper på energinivået og at det hjelper til å balansere det psykiske. I Kina brukes akupunktur hyppig også mot psykiske lidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
AnonymBruker

Jeg føler meg så tung i kropp og psyke og lurer på om det kan være årstiden, vet du om noe som kan hjelpe på dette? Finnes det urter som kan hjelpe? Lurer også på om det finnes urter som hjelper mot forstoppelse? Har bestilt fjernhealing i håp om at jeg skal få mer energi av det, har du tro på dette? Hva med akupunktur, kan man bli mer balansert av det og få mer energi?

 

Hei, mulig dette er sent nå, men jeg ville bare undersøke om du fant noe løsning på dette?

Noen i nær familie sliter litt med det samme nå.

 

Mvh

Anonymous poster hash: 9a151...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Hei, mulig dette er sent nå, men jeg ville bare undersøke om du fant noe løsning på dette?

Noen i nær familie sliter litt med det samme nå.

 

Mvh

Anonymous poster hash: 9a151...4b7

 

Tror det er medisinene som gjør meg sånn jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg føler meg så tung i kropp og psyke og lurer på om det kan være årstiden, vet du om noe som kan hjelpe på dette? Finnes det urter som kan hjelpe? Lurer også på om det finnes urter som hjelper mot forstoppelse? Har bestilt fjernhealing i håp om at jeg skal få mer energi av det, har du tro på dette? Hva med akupunktur, kan man bli mer balansert av det og få mer energi?

 

Man får mer energi av å bruke energi. Vær i aktivitet!

 

Fjernhealing er bare tull og bortkastede penger.

Anonymous poster hash: 64113...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Man får mer energi av å bruke energi. Vær i aktivitet!

 

Fjernhealing er bare tull og bortkastede penger.

Anonymous poster hash: 64113...c13

 

Ja det var det da. Vurderer faktisk fjernhealing nå igjen, jeg har tro på det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Oppløftende at jeg har like lite energi nå, not. 

 

Hva har du gjort for å få mer energi? Har du lagt om livsstilen: Sluttet å røyke, spist sunnere og begynt å gå turer?

Anonymous poster hash: 70f02...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Hva har du gjort for å få mer energi? Har du lagt om livsstilen: Sluttet å røyke, spist sunnere og begynt å gå turer?

Anonymous poster hash: 70f02...2cb

 

Nei jeg har ikke gjort stort dessverre, må ta meg sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...