Gå til innhold

Magekatarr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er henvist til gastroskopi, men det blir endel ventetid og jeg bare lurer på en ting her. 

Hvilke symptomer har man med magekatarr?

Legen min tror jeg har enten det, spiserørsbetennelse eller magesår. 

Blodprøver, urin og avføringsprøver er alle helt fine. 

 

Men jeg har plagdes med magen siden påske, det tok meg på dagen, jeg har vært uvel siden. I starten var jeg mye kvalm hele dagen, og ble ikke bedre ved matinntak heller, gått ned 15kg på denne tiden pga lite matlyst. Vanligvis har jeg en bmi på 21-22 men nå er jeg på 19.. 

 

Ca en time etter matinntak blir jeg kvalm og uvel, dette spesielt sent på dagen, kveldene er verst, og når det først kommer varer det leenge. Har hatt det alt for lenge nå. Legen min hadde vikar i et halvt år, hun sendte meg bare på dps for hun sa det var angst, så imens jeg venter på undersøkelse nå går jeg hos DPS. Skulle ikke forundre meg om jeg har utviklet angst pga dette heller, er også arbeidsløs siden dette startet, har ikke sjangs til å fungere normalt. Hele verden min har rast sammen, sosialliv og alt. 

 

Håper bare å inderlig at de finner noe med denne gastroskopien .. 



Anonymous poster hash: 06337...2aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta deg en tur på helsekost og kjøp Silicea. Anbefales virkelig. Bruk den som en kur.

Anonymous poster hash: fbdc1...14a

Ååh, jasså? Aldri hørt om!

Nå ble jeg spent, har du brukt det? Hvor lenge tok det evt før du merket forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://bringwell.no/silicea-mage-tarm-gel-ved-mage-og-tarmproblemer/

 

Jeg har brukt det ved et par anledninger og det virket begge gangene. Derfor anbefaler jeg deg å teste det ut. Merket bedring etter 4-5 dager med "kurdosering" og fortsatte kuren ut og fortsatte deretter med en daglig dosering til flasken var tom. Helt ufarlig er det også. Ingen bivirkninger :) 



Anonymous poster hash: fbdc1...14a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er henvist til gastroskopi, men det blir endel ventetid og jeg bare lurer på en ting her. 

Hvilke symptomer har man med magekatarr?

Legen min tror jeg har enten det, spiserørsbetennelse eller magesår. 

Blodprøver, urin og avføringsprøver er alle helt fine. 

 

Men jeg har plagdes med magen siden påske, det tok meg på dagen, jeg har vært uvel siden. I starten var jeg mye kvalm hele dagen, og ble ikke bedre ved matinntak heller, gått ned 15kg på denne tiden pga lite matlyst. Vanligvis har jeg en bmi på 21-22 men nå er jeg på 19.. 

 

Ca en time etter matinntak blir jeg kvalm og uvel, dette spesielt sent på dagen, kveldene er verst, og når det først kommer varer det leenge. Har hatt det alt for lenge nå. Legen min hadde vikar i et halvt år, hun sendte meg bare på dps for hun sa det var angst, så imens jeg venter på undersøkelse nå går jeg hos DPS. Skulle ikke forundre meg om jeg har utviklet angst pga dette heller, er også arbeidsløs siden dette startet, har ikke sjangs til å fungere normalt. Hele verden min har rast sammen, sosialliv og alt. 

 

Håper bare å inderlig at de finner noe med denne gastroskopien .. 

Anonymous poster hash: 06337...2aa

 

Betennelse i spiserøret og mageslimhinnen gir meg tidvis skikkelige smerter - ala en kniv som stikker, eller verking midt i magen og noen ganger opp mot skulderen/rygg. Også kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ta deg en tur på helsekost og kjøp Silicea. Anbefales virkelig. Bruk den som en kur. 

Anonymous poster hash: fbdc1...14a

 

Hvilke plager slet du mest med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke symptomer har man med magekatarr? Legen min tror jeg har enten det, spiserørsbetennelse eller magesår. 

Blodprøver, urin og avføringsprøver er alle helt fine. 

 

Men jeg har plagdes med magen siden påske, det tok meg på dagen, jeg har vært uvel siden. I starten var jeg mye kvalm hele dagen, og ble ikke bedre ved matinntak heller, gått ned 15kg på denne tiden pga lite matlyst. Vanligvis har jeg en bmi på 21-22 men nå er jeg på 19.. 

 

Ca en time etter matinntak blir jeg kvalm og uvel, dette spesielt sent på dagen, kveldene er verst, og når det først kommer varer det leenge. Har hatt det alt for lenge nå.

Jeg har hatt magekatarr (som førte til et par tre små magesår som ikke ble særskilt behandlet), og hos meg utløste dette en slags iintens og brennende følelse spesielt etter matinntak. Gjennom hele dagen gikk jeg også og følte meg "hul" og sulten uten å være påtrengende kvalm, men etter matinntak var det så kvalmende og vondt at jeg måtte sette meg for meg selv. Jeg gikk ikke ned i vekt av katarren, men jeg var radmager fra før siden jeg hadde en inntil da uoppdaget laktoseintoleranse. Mine slimhinner var derfor så og si kronisk betent.

 

Hos meg var magekatarren utløst av stress og feil kost, og jeg fikk en tablettkur som skulle virke styrkende på slimhinnene. Jobben med tilheling måtte jeg imidlertid gjøre selv, dvs tilpasse kost og si nei til masse artige ting jeg tidligere hadde sagt ja til i jobbsammenheng og på fritid. Det tar litt tid før slimhinner er i orden, husker det som et par-tre måneder. Kanskje du skal teste deg for intoleranser det er mulig å teste enkelt på labben (gluten, laktose etc)? Hos meg endret livet seg betydelig etter at jeg fikk påvist laktoseintoleranse og kuttet melkeprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

http://bringwell.no/silicea-mage-tarm-gel-ved-mage-og-tarmproblemer/

 

Jeg har brukt det ved et par anledninger og det virket begge gangene. Derfor anbefaler jeg deg å teste det ut. Merket bedring etter 4-5 dager med "kurdosering" og fortsatte kuren ut og fortsatte deretter med en daglig dosering til flasken var tom. Helt ufarlig er det også. Ingen bivirkninger :)

Anonymous poster hash: fbdc1...14a

 

 

Dette må jeg bare prøve i mellomtiden! Tusen takk for tipset!! Håper det hjelper meg som det gjorde hos deg  :D

 

 

Jeg har hatt magekatarr (som førte til et par tre små magesår som ikke ble særskilt behandlet), og hos meg utløste dette en slags iintens og brennende følelse spesielt etter matinntak. Gjennom hele dagen gikk jeg også og følte meg "hul" og sulten uten å være påtrengende kvalm, men etter matinntak var det så kvalmende og vondt at jeg måtte sette meg for meg selv. Jeg gikk ikke ned i vekt av katarren, men jeg var radmager fra før siden jeg hadde en inntil da uoppdaget laktoseintoleranse. Mine slimhinner var derfor så og si kronisk betent.

 

Hos meg var magekatarren utløst av stress og feil kost, og jeg fikk en tablettkur som skulle virke styrkende på slimhinnene. Jobben med tilheling måtte jeg imidlertid gjøre selv, dvs tilpasse kost og si nei til masse artige ting jeg tidligere hadde sagt ja til i jobbsammenheng og på fritid. Det tar litt tid før slimhinner er i orden, husker det som et par-tre måneder. Kanskje du skal teste deg for intoleranser det er mulig å teste enkelt på labben (gluten, laktose etc)? Hos meg endret livet seg betydelig etter at jeg fikk påvist laktoseintoleranse og kuttet melkeprodukter.

 

Ja, nettopp! Dette med "hul" og sulten skjønner jeg akkurat hva du mener, kommer alltid etter matinntak, uansett hvor mye jeg har fått i meg. Men prøver jeg å spise litt mer etter måltid så blir jeg kjempekvalm!

Ser du hadde det likens også. :)

 

Ah, stress og intoleranse ja. Det kan fort bli for mye skjønner jeg.. Har blitt testet for alt av intoleranse, men har irritabel tarm itillegg jeg da. Så flott at det hoper seg opp kan man si :unsure:

Godt å høre at du omtrent fikk et nytt liv etter at du ble frisk da, herlig!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er henvist til gastroskopi, men det blir endel ventetid og jeg bare lurer på en ting her. 

Hvilke symptomer har man med magekatarr?

Legen min tror jeg har enten det, spiserørsbetennelse eller magesår. 

Blodprøver, urin og avføringsprøver er alle helt fine. 

 

Men jeg har plagdes med magen siden påske, det tok meg på dagen, jeg har vært uvel siden. I starten var jeg mye kvalm hele dagen, og ble ikke bedre ved matinntak heller, gått ned 15kg på denne tiden pga lite matlyst. Vanligvis har jeg en bmi på 21-22 men nå er jeg på 19.. 

 

Ca en time etter matinntak blir jeg kvalm og uvel, dette spesielt sent på dagen, kveldene er verst, og når det først kommer varer det leenge. Har hatt det alt for lenge nå. Legen min hadde vikar i et halvt år, hun sendte meg bare på dps for hun sa det var angst, så imens jeg venter på undersøkelse nå går jeg hos DPS. Skulle ikke forundre meg om jeg har utviklet angst pga dette heller, er også arbeidsløs siden dette startet, har ikke sjangs til å fungere normalt. Hele verden min har rast sammen, sosialliv og alt. 

 

Håper bare å inderlig at de finner noe med denne gastroskopien .. 

Anonymous poster hash: 06337...2aa

 

 

Rart at legen din ikke har skrevet ut Zantac eller Somac til deg. Uansett disse preparatene får du også kjøpt reseptfritt på apotek, men da i halv styrke.

Da jeg hadde de samme symptomene som deg fikk jeg resept på disse pluss en 7 dagers kur med medikamentet Nexium. Disse er veldig dyre, men om det blir påvist noe etter gastroskopien får du Nexium på blå resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke plager slet du mest med da?

Jeg hadde smerter/ubehag/knipe- og brennefølelse høyt oppe i magen. I tillegg følte jeg meg alltid stinn/oppblåst selv om jeg ikke hadde spist rett før og etter matinntak ble jeg også kvalm/uvel. Jeg kjenner meg også godt igjen i beskrivelsen enkelte gjør her om å føle seg "hul". Plagsomme greier som takk og lov forsvant ved bruk av kiselsyren. Derfor anbefaler jeg den varmt.

 

Men jeg vil samtidig skrive at vedvarende mageproblematikk selvfølgelig skal undersøkes hos lege. Men er det ikke funnet noe spesielt og ved typiske plager som er ufarlige, men plagsomme så kan faktisk dette produktet være til god hjelp. At det er et naturlig stoff og helt ufarlig gjør at jeg ikke er redd for å komme med anbefalingen. 

Anonymous poster hash: fbdc1...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dette må jeg bare prøve i mellomtiden! Tusen takk for tipset!! Håper det hjelper meg som det gjorde hos deg   :D"

 

Det håper jeg også *krysse fingre*. Vær tålmodig og husk å kjøre "kurdosering" i starten og deretter en lavere dosering til flasken er tom :)

Anonymous poster hash: fbdc1...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg hadde smerter/ubehag/knipe- og brennefølelse høyt oppe i magen. I tillegg følte jeg meg alltid stinn/oppblåst selv om jeg ikke hadde spist rett før og etter matinntak ble jeg også kvalm/uvel. Jeg kjenner meg også godt igjen i beskrivelsen enkelte gjør her om å føle seg "hul". Plagsomme greier som takk og lov forsvant ved bruk av kiselsyren. Derfor anbefaler jeg den varmt.

 

Men jeg vil samtidig skrive at vedvarende mageproblematikk selvfølgelig skal undersøkes hos lege. Men er det ikke funnet noe spesielt og ved typiske plager som er ufarlige, men plagsomme så kan faktisk dette produktet være til god hjelp. At det er et naturlig stoff og helt ufarlig gjør at jeg ikke er redd for å komme med anbefalingen. 

Anonymous poster hash: fbdc1...14a

 

Da vurderer jeg også å prøve det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at legen din ikke har skrevet ut Zantac eller Somac til deg. Uansett disse preparatene får du også kjøpt reseptfritt på apotek, men da i halv styrke.

Da jeg hadde de samme symptomene som deg fikk jeg resept på disse pluss en 7 dagers kur med medikamentet Nexium. Disse er veldig dyre, men om det blir påvist noe etter gastroskopien får du Nexium på blå resept.

Jeg har tatt Somac i et halvt år, det hjelper, men jeg plages enda.

Men uten Somac er det ille da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke egenmedisinert dette uten å konsultere med lege først. Dette med mage er ikke enkelt å diagnostisere, og jeg ville sørget for å stille med "rette" symptom forut undersøkelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ta deg en tur på helsekost og kjøp Silicea. Anbefales virkelig. Bruk den som en kur. 

Anonymous poster hash: fbdc1...14a

 

 

Hei!

Da har jeg kjøpt meg Silicea gel. 

Så siden du har gjort dette før lurer jeg på hvordan du tok den som kur? :)

Hva er en "kurdosering"  :D

 

Står her at ved "akutte symptomer", jeg er jo ikke akkurat i en akutt sitiasjon, men isåfall 30ml 3-5 ganger daglig, og når de har avtatt er det bare 15ml 3 ganger daglig. 

Så.. Hvordan gjør jeg dette?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da har jeg kjøpt meg Silicea gel. 

Så siden du har gjort dette før lurer jeg på hvordan du tok den som kur? :)

Hva er en "kurdosering"  :D

 

Står her at ved "akutte symptomer", jeg er jo ikke akkurat i en akutt sitiasjon, men isåfall 30ml 3-5 ganger daglig, og når de har avtatt er det bare 15ml 3 ganger daglig. 

Så.. Hvordan gjør jeg dette?  :)

Jeg antar at du har kjøpt Silicea fordi du har plager fra mage tarm og da ville jeg kjørt på "kurdosering". 30ml 3-5 ganger daglig i en uke feks. Er du da fri fra alle symptomer så fortsetter du med 15 ml 3 ganger daglig en periode. Deretter feks 15 ml daglig til flasken er tom. Innholdet bør brukes innen 4 uker etter åpning av flasken. Silicea er også bra for hud, hår og negler, så tøm hele flasken. Det er helt ufarlig og uten bivirkninger. Det er like greit å ta "akuttbehandling" selv om du ikke føler at det er akutt. Silicea fungerer slik: 

 

Silicea Mage-Tarmvirker som en svamp, som binder til seg skadelige avfallsstoffer og uønskede mikroorganismer og fører dem naturlig ut via tarmen. De naturlige og gode tarmbakteriene blir derimot ikke berørt av denne fysiske utrensningsprosessen.

 

Slik jeg ser det er det da greit a "kure" seg når man først er i gang. 

 

 

Her er en link til deg:

http://www.helseogkost.no/nettbutikk/Mineraler-alle/Silicea-Mage-Tarm-500-ml

 

Håper dette hjelper deg og at du får god hjelp av Silicea.

 

Anonymous poster hash: fbdc1...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg antar at du har kjøpt Silicea fordi du har plager fra mage tarm og da ville jeg kjørt på "kurdosering". 30ml 3-5 ganger daglig i en uke feks. Er du da fri fra alle symptomer så fortsetter du med 15 ml 3 ganger daglig en periode. Deretter feks 15 ml daglig til flasken er tom. Innholdet bør brukes innen 4 uker etter åpning av flasken. Silicea er også bra for hud, hår og negler, så tøm hele flasken. Det er helt ufarlig og uten bivirkninger. Det er like greit å ta "akuttbehandling" selv om du ikke føler at det er akutt. Silicea fungerer slik: 

 

Silicea Mage-Tarmvirker som en svamp, som binder til seg skadelige avfallsstoffer og uønskede mikroorganismer og fører dem naturlig ut via tarmen. De naturlige og gode tarmbakteriene blir derimot ikke berørt av denne fysiske utrensningsprosessen.

 

Slik jeg ser det er det da greit a "kure" seg når man først er i gang. 

 

 

Her er en link til deg:

http://www.helseogkost.no/nettbutikk/Mineraler-alle/Silicea-Mage-Tarm-500-ml

 

Håper dette hjelper deg og at du får god hjelp av Silicea.

 

Anonymous poster hash: fbdc1...14a

 

 

Det stemmer bra at jeg plages greit med magen.. :)

Takker så mye for alle råd, da skal jeg kjøre på med akutt behandling i en ukes tid. 

Eh, jeg tok min første dose istad og spiste mat kanskje 10 min etterpå, tenkte ikke på det .. Men greit å vite da, skal passe på å ta det mellom måltid heretter. 

 

Tusen takk for utfyllende og godt svar! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har hatt magekatarr (som førte til et par tre små magesår som ikke ble særskilt behandlet), og hos meg utløste dette en slags iintens og brennende følelse spesielt etter matinntak. Gjennom hele dagen gikk jeg også og følte meg "hul" og sulten uten å være påtrengende kvalm, men etter matinntak var det så kvalmende og vondt at jeg måtte sette meg for meg selv. Jeg gikk ikke ned i vekt av katarren, men jeg var radmager fra før siden jeg hadde en inntil da uoppdaget laktoseintoleranse. Mine slimhinner var derfor så og si kronisk betent.

 

Hos meg var magekatarren utløst av stress og feil kost, og jeg fikk en tablettkur som skulle virke styrkende på slimhinnene. Jobben med tilheling måtte jeg imidlertid gjøre selv, dvs tilpasse kost og si nei til masse artige ting jeg tidligere hadde sagt ja til i jobbsammenheng og på fritid. Det tar litt tid før slimhinner er i orden, husker det som et par-tre måneder. Kanskje du skal teste deg for intoleranser det er mulig å teste enkelt på labben (gluten, laktose etc)? Hos meg endret livet seg betydelig etter at jeg fikk påvist laktoseintoleranse og kuttet melkeprodukter.

Hvilke medisiner fikk du for å stryke slimhinnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...