Gå til innhold

Jeg er blitt min eksmanns elskerinne.


Zizzimor

Anbefalte innlegg

Trollemor skrev:" Du må komme deg videre UTEN han! Vanskelig, ja, men det er eneste løsning."

Det er jo ikke det! Det er faktisk en løsning at de finner tilbake til hverandre. MEN da må det være et ønske fra begge parter.

 

Men ønsker hun en mann som tilsynelatende er notorisk utro? Først mot henne - nå mot sin nåværende? Jeg vil anse det svært lite sannsynlig at han i såfall forblir trofast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • IngridSletten

    8

  • trollemor;o)

    6

  • tjohei1

    5

  • AnonymBruker

    4

Men ønsker hun en mann som tilsynelatende er notorisk utro? Først mot henne - nå mot sin nåværende? Jeg vil anse det svært lite sannsynlig at han i såfall forblir trofast.

Det står ikke at han var utro mot henne, men at han fikk seg en kjæreste raskt etter bruddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke at han var utro mot henne, men at han fikk seg en kjæreste raskt etter bruddet.

 

Jeg synes det stod ganske klart mellom linjene at forholdet til hans nåværende begynte før trådstarter ble kastet ut hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det stod ganske klart mellom linjene at forholdet til hans nåværende begynte før trådstarter ble kastet ut hjemmefra.

Mulig det. Vi får spørre trådstarter. Jeg vil anbefale henne å holde seg unna han hvis han er notorisk utro i så fall. Menn gjør det kvinner lar dem gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ønsker hun en mann som tilsynelatende er notorisk utro? Først mot henne - nå mot sin nåværende? Jeg vil anse det svært lite sannsynlig at han i såfall forblir trofast.

Er litt usikker på om jeg vil karakterisere denne situasjonen som å være "notorisk utro". En notorisk utro person vil antakeligvis ikke slå seg til ro noe sted, men er det tilfelle her? Jeg mener, å gå ut av et forhold som skranter og få seg kjæreste med en gang kan man tenke sitt om. Utroskap? Kanskje. Men å gjenoppta et forhold til ekskona gjennom 22 år kommer ikke under denne karakteristikken, synes jeg.

Å ha ekskona surrende rundt i kulissene som elskerinne uten å ville noe mer med det vitner derimot om hensynsløshet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på om jeg vil karakterisere denne situasjonen som å være "notorisk utro". En notorisk utro person vil antakeligvis ikke slå seg til ro noe sted, men er det tilfelle her? Jeg mener, å gå ut av et forhold som skranter og få seg kjæreste med en gang kan man tenke sitt om. Utroskap? Kanskje. Men å gjenoppta et forhold til ekskona gjennom 22 år kommer ikke under denne karakteristikken, synes jeg.

Å ha ekskona surrende rundt i kulissene som elskerinne uten å ville noe mer med det vitner derimot om hensynsløshet.

 

Ok, kanskje jeg heller skulle skrevet "serieutro" enn "notorisk utro" :huh: . Uansett anser jeg det temmelig sannsynlig at det vil bli mindre spennede med "gamlekona" etterhvert, om alt kommer i "lovlige" former, og at han vil ut å snuse igjen.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, kanskje jeg heller skulle skrevet "serieutro" enn "notorisk utro" :huh: . Uansett anser jeg det temmelig sannsynlig at det vil bli mindre spennede med "gamlekona" etterhvert, om alt kommer i "lovlige" former, og at han vil ut å snuse igjen.

Hvorfor tror du det? Du har definert denne mannen som skjørtejeger. Det vet vi jo ingenting om. Og det TS har fortalt hittil gir meg ikke nok info til å konkludere med det. Ennå. Vi får se hva hun tilføyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tøys. Ingen eier et annet menneske. Du får det til å høres ut som denne mannen er en hjernetom fjott som ikke har noen egen vilje overhodet og lett lar seg "stjele" av både den ene og den andre. Jeg tror du er helt ute på jordet her. Denne mannen vet godt hva han gjør, mulig han savner ekskona litt og sex med en man kjenner godt er sikkert trygt og fint - han har det som plommen i egget han.

 

Eierskap mot mennesker har som all annen eiendomsrett sine begrensninger og ikke minst enda større forpliktelser. Barn tilhører sine foreldre og de er forpliktet til å ta veldig godt vare på sine barn. Gifte personer har gjensidig eierskap på hverandre og er forpliktet til å ta godt vare på hverandre. Derfor står det i gifteringene slik som "Din Kari" og "Din Per".

 

Trådstarter taper ikke noe som helst på det hun gjør. At gubben antagelig har det som plommen i egget en periode, er ikke en ulempe for trådstarter. Fortsetter trådstarter slik, vil det snu seg temmelig fort og den nye dama vil sette tydelig spørsmålstegn om deres ekteskap kan vare. Trådstarter vet nok utmerket godt at det der ikke kan vare i lengden. For trådstarter er dette en vond periode, men den har gode muligheter til å bli snudd til hennes fordel. Alternativet er å gi opp og det vil skape vonde mentale sår for resten av livet. Det er en fordel å slippe. Gjensidig og full tilgivelse med frihet fra nag til hverandre er mer å foretrekke.

 

Trådstarter har gode muligheter til å vinne ham tilbake. At noen er irritert på den rotekoppen av en mann får så være. Men ved å være overbærende og tilgivende kan hun etter en tid vinne tilbake alt tapt. Og barna kan få tilbake pappaen sin. Her synes jeg de som er uenige med med neglisjerer barnas behov og er veldig foraktende mot den rotekoppen av en mann.

Anonymous poster hash: 6e79f...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker tydeligvis for ham å ha deg som elskerinne. Hvis det ikke funker for deg så er det vel bare å slutte. Eventuelt så kan du kjempe for at dan skal bli din igjen uten at du må "dele" men virker ikke som det er noe du virkelig vil heller. Gjør et valg og stå for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eierskap mot mennesker har som all annen eiendomsrett sine begrensninger og ikke minst enda større forpliktelser. Barn tilhører sine foreldre og de er forpliktet til å ta veldig godt vare på sine barn. Gifte personer har gjensidig eierskap på hverandre og er forpliktet til å ta godt vare på hverandre. Derfor står det i gifteringene slik som "Din Kari" og "Din Per".

Trådstarter taper ikke noe som helst på det hun gjør. At gubben antagelig har det som plommen i egget en periode, er ikke en ulempe for trådstarter. Fortsetter trådstarter slik, vil det snu seg temmelig fort og den nye dama vil sette tydelig spørsmålstegn om deres ekteskap kan vare. Trådstarter vet nok utmerket godt at det der ikke kan vare i lengden. For trådstarter er dette en vond periode, men den har gode muligheter til å bli snudd til hennes fordel. Alternativet er å gi opp og det vil skape vonde mentale sår for resten av livet. Det er en fordel å slippe. Gjensidig og full tilgivelse med frihet fra nag til hverandre er mer å foretrekke.

Trådstarter har gode muligheter til å vinne ham tilbake. At noen er irritert på den rotekoppen av en mann får så være. Men ved å være overbærende og tilgivende kan hun etter en tid vinne tilbake alt tapt. Og barna kan få tilbake pappaen sin. Her synes jeg de som er uenige med med neglisjerer barnas behov og er veldig foraktende mot den rotekoppen av en mann.

Anonymous poster hash: 6e79f...b4c

For noe vrøvl.

For det første; Man eier hverken din ektefelle eller sine barn.

For det andre; hun har alt å tape, i form av sin selvrespekt. Mannen kastet henne ut som en brukt fille etter mange år, så skal hun nå tilby kroppen sin uten noen form for ansvar på hans hånd? Han er utvilsomt fornøyd med situasjonen, men det er naturlig nok ikke trådstarter. Regner det for lite sannsynlig at det blir dem igjen, i hvertfall ikke for lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du etter bruddet fikk ingenting. Nå gir han deg penger innimellom for å fremstå som "snill". Og du har ingen planer om å røpe hans til hans nåværende kone, ikke en bitteliten tanke en gang??

 

Du tar smulene du kan få? 

 

Der er mulig situasjonen fremstår som annerledes fra ditt synspunkt, at du ser noen andre kvaliteter og motiver  som ikke fremkommer i tråden. 

 

Jeg hadde ikke likt at min mann bedro meg bak ryggen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollemor skrev:" Du må komme deg videre UTEN han! Vanskelig, ja, men det er eneste løsning."

Det er jo ikke det! Det er faktisk en løsning at de finner tilbake til hverandre. MEN da må det være et ønske fra begge parter.

Ja....det ER lov å håpe, men det skjer ikke så lenge hun gir ham det han vil ha og ikke krever noe mer... Been there done that kind of....

Ikke kast bort livet på slike mannfolk, de forandrer seg ikke, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja....det ER lov å håpe, men det skjer ikke så lenge hun gir ham det han vil ha og ikke krever noe mer....

Æhh.. Jeg sier jo at de kan finne tilbake til hverandre hvis BEGGE ønsker det.

Jeg er helg enig i at å fortsette som nå er ødeleggende for henne.

Dessuten vet vi strengt tatt ikke om denne mannen er av den typen du beskriver eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æhh.. Jeg sier jo at de kan finne tilbake til hverandre hvis BEGGE ønsker det.

Jeg er helg enig i at å fortsette som nå er ødeleggende for henne.

Dessuten vet vi strengt tatt ikke om denne mannen er av den typen du beskriver eller ikke.

Nei...vi VET ikke, men om du har litt erfaring så kjenner du lusa på gangen ;-) Han ønsker seg garantert ikke tilbake til gamlekona, han har det som plommen i egget slik som det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...vi VET ikke, men om du har litt erfaring så kjenner du lusa på gangen ;-) Han ønsker seg garantert ikke tilbake til gamlekona, han har det som plommen i egget slik som det er nå.

Nå snakker du ut fra din egen erfaring. En litt bitter sådan, virker det som. Jeg har ikke samme erfaring som du, derfor tenker jeg anderledes. Dvs jeg har motsatt erfaring. Eksmannen min ønsket seg tilbake selv om han hadde kjæreste. Det forholdet ble avsluttet og vi ble sammen igjen. I den rekkefølgen riktig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk pø om dette er slemt ift den nye kona. Tenk på om dette er "slemt" i forhold til deg selv. Har du egentlig godt av dette? Du forblir i en limbofase der du ikke kommer deg videre i livet. Hvis han virkelig vil forlate kona og bli sammen med deg er det jo fint, dersom det er det du vil, men jeg er som flere andre her svært usikker på om det kommer til å skje. Han har i pose og smekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan vite om han kommer til å forlate nye kona eller ikke. Mange her inne mener at han neppe kommer til å forlate henne, noe jeg synes er like sannsynlig som at han ikke gjør det.

Ingen kan heller vite om dere finner tilbake til hverandre. Dere har 5 barn, dere har et sterkt bånd. Du har elsket ham i mange år, jeg forstår deg godt.

Den nye kona er også et offer her. Hun aner antagelig ingen ting om at han bedrar henne med deg.

Mye som må finne sin plass her. Ønsker deg lykke til uansett hvordan dette ender.



Anonymous poster hash: 44d70...75a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, og jeg mener det aller aller første, så må det dere holder på med stoppe. Å gi ham sex uten forpliktelser og la ham holde på som han vil kommer ikke til å motivere ham til å forandre noe som helst. Den sannsynligheten er mikroskopisk. Tusenvis av kvinner har gått i den fella. Ut fra det du skriver virker du heller ikke som du har godt av å være der du er nå, så for din egen del... kutt det ut. Gi ham beskjed om at han kan velge deg eller dra dit peppern gror, kutt ham ut fullstendig, fortell kona, hva som helst, bare ikke la det fortsette slik du har det nå.

For det andre bør du vurdere om du virkelig vil ha ham tilbake. Personlig ville jeg aldri i livet klart å stole på fyren etter å ha blitt behandlet så bedritent, spesielt når det virker som han har hatt (minst) to elskerinner nå (det kan jo finnes ting du ikke vet om også). Det virker jo heller ikke som han har sagt noe som tyder på at han angrer?? Det er imidlertid DIN avgjørelse, bare sørg for at du virkelig går i deg selv og tenker grundig gjennom hva du egentlig bør gjøre. Hvis det skulle vise seg at han vil tilbake så er det veldig viktig at du vet om du klarer å tilgi og stole på ham igjen, for hvis du prøver og feiler så blir resultatet bare mer smerte, tro meg (been there). Feile kan det forsåvidt gjøre uansett, med tanke på at det er en viss sannsynlighet for at han kommer til å gjøre det samme om igjen, men igjen, er du 100% sikker på at det er en risiko du vil ta så kan du prøve. Er du ikke 100% sikker, så dropp det.

Hvis det er én ting du IKKE skal bli sammen med ham for så er det barnas skyld. Barn tar mye mer skade av å se én eller begge foreldre lide i et ulykkelig ekteskap enn å ha skilte. Tenk på hva som er bra for deg, lar du deg tråkke på så vil barna kunne komme til å se på det som akseptabelt å overkjøre andre eller la seg bli overkjørt i et parforhold... Det er ikke noe de vil takke deg for senere. Og når det gjelder hele den idéen som ble nevnt om å "stjele tilbake" noe som er "ditt", så ligg langt langt unna den. Det er selvdestruktiv hevnmentalitet, og fører ikke noe bra med seg for noen, inkludert deg. Han er et tenkende menneske, ikke et klistremerke, han har selv valgt dette uavhengig av hvilken innflytelse dama hadde, og det vil ikke hjelpe deg noenting å ta ham tilbake hvis du uansett ikke kan eller vil holde på ham. Når alt kommer til alt er det din egen selvrespekt som kommer til å ta støyten hvis du tar ham bare for å at hun ikke skal få ha ham.

Ellers høres det jo bare ut som du har fått det bedre etter at han forsvant ut: du har sluttet på medisiner, du har gått ned i vekt, du har fått deg utdannelse og jobb... Alt dette har du klart helt selv, uten ham. Er det tilfeldig at dette skjedde etter at det ble slutt, eller ligger det en sammenheng der? Ut fra bare innlegget ditt er det vanskelig å vite, men tenk over det iallefall. Uansett hva du gjør så får du ha lykke til. Jeg håper inderlig du ender opp med noe som gjør deg lykkelig, det fortjener du virkelig etter alt du har vært gjennom.

Endret av EBBsyndrome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, ....

 

..

 

Jeg håper inderlig du ender opp med noe som gjør deg lykkelig, det fortjener du virkelig etter alt du har vært gjennom.

 

Godt svart, EBBsyndrome

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere alle!

 

Tusen takk for alle svar og refleksjoner rundt dette dilemmaet. Det hjelper meg å høre andres mening og erfaringer. Jeg har lest alle svarene og tenkt mye de siste dagene. Jeg vet hva jeg må gjøre nå, jeg må la ham gå - fordi han er ikke verdt det. Absolutt ikke.

 

Igjen, takk alle sammen og god jul! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...