Gå til innhold

Plutselig intens smerte i tinningen (høyre side) - varer bare i noen sekunder!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette har jeg hatt av og på i mange år egentlig, og det kommer sjeldent.

 

Er aldri i noen spesiell sammenheng heller.Men det er intenst smerte, det er ikke dunking, det er der hele tiden i bare noen sekunder. Noen ganger kommer det tilbake igjen etter noen sekunder, og varer i noen sekunder igjen. 

Det "blurrer" litt i synet mitt på det øyet når dette skjer, men ikke noe som jeg la merke til før noen spurte om det.. 

 

Grunnen til at jeg ikke har nevnt noe av dette til legen før er at jeg tenkte det var normalt å få sånn av og til, men etter at jeg spurte kjæresten min og han ikke skjønte hva jeg snakket om og spurte om synet mitt, så ble jeg bekymret..

 

 

Er det noen som har hatt lignende? Ellers har jeg aldri hodepine, aldri plagdes noe med hodet. Men har dårlig syn da, -2 og bruker linser. 

Kan det være noe farlig? Eller skal jeg bare la det være.. 



Anonymous poster hash: 0b199...6b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også slike stikkende smerter i tinningen av og til, men har aldri tenkt at det kan være noe farlig. Synet mitt er bra, så er neppe det heller. Jeg kan ikke huske at jeg har følt synet har blitt påvirka av det, men jeg vil tro det er noen nerver som påvirkes av f.eks. stiv nakkemuskulatur, og da vil kanskje disse nervene påvirke også synsnerven siden tinningen ligger like ved øynene?

 

Jeg mener å huske at slike stikkesmerter ved tinningen kalles noe, uten at jeg husker hva...

 

Iflg denne linken kan det kanskje virke som du har hodepine pga stiv nakke? : http://www.tv2.no/gmn/10-typer-hodepine-og-hvordan-du-blir-kvitt-dem-3818942.html#.UrsAgbTWtj4

Endret av Togli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slike stikkende smerter i tinningen av og til, men har aldri tenkt at det kan være noe farlig. Synet mitt er bra, så er neppe det heller. Jeg kan ikke huske at jeg har følt synet har blitt påvirka av det, men jeg vil tro det er noen nerver som påvirkes av f.eks. stiv nakkemuskulatur, og da vil kanskje disse nervene påvirke også synsnerven siden tinningen ligger like ved øynene?

 

Jeg mener å huske at slike stikkesmerter ved tinningen kalles noe, uten at jeg husker hva...

 

Iflg denne linken kan det kanskje virke som du har hodepine pga stiv nakke? : http://www.tv2.no/gmn/10-typer-hodepine-og-hvordan-du-blir-kvitt-dem-3818942.html#.UrsAgbTWtj4

 

Åh, det er flere? Nå ble jeg såå lettet! Glad du svarte!

Det kan godt hende at det er pga stiv nakke, absolutt.. Er bare glad det ikke varer noe lenge når det kommer, for det er jo helt forferdelig plass å ha så vondt på! Ekkelt! 

 

Oh, var mye nyttig i den linken. Tusen takk! :)

Anonymous poster hash: 0b199...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åh, det er flere? Nå ble jeg såå lettet! Glad du svarte!

Det kan godt hende at det er pga stiv nakke, absolutt.. Er bare glad det ikke varer noe lenge når det kommer, for det er jo helt forferdelig plass å ha så vondt på! Ekkelt! 

 

Oh, var mye nyttig i den linken. Tusen takk! :)

Anonymous poster hash: 0b199...6b9

 

Det er kjempevondt, så man hadde neppe takla å ha disse smertene "hele tiden" - godt de kommer bare av og til ;)  Jeg sliter selv med vond nakke, så tror det er derfor jeg til tider kjenner denne stikkinga.....  I linken sto det vel noe med påvirkning av øynene også, så det kan jo stemme bra for det du kjenner.

 

God jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...