Gå til innhold

Om å faste 5:2 (NRK dokumentar)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Ladytron

Veldig interessant. Merkelig hvorfor hjernen (på noen) fungerer bedre uten mat!

Ja, det var fascinerende å lese. :) For meg er det motsatt, når jeg venter for lenge med å spise så går hjernen litt i dvalemodus og jeg blir veldig lite effektiv. Dessuten blir jeg lett irritabel og ikke så grei å være med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    11

  • Madelenemie

    8

  • tonie

    7

  • ekte nick

    7

Mest aktive i denne tråden

Ja, det var fascinerende å lese. :) For meg er det motsatt, når jeg venter for lenge med å spise så går hjernen litt i dvalemodus og jeg blir veldig lite effektiv. Dessuten blir jeg lett irritabel og ikke så grei å være med ;)

 

Det gikk vel ikke akkurat ut på hvordan hjernen din fungerte når du var sulten, men at den fungerte bedre ved at du regelmessig sultet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forunderlig å lese for meg som elsker mat og er virkelig altetende - om enn med noen få aversjoner - at noen later til å være allergiske mot mat. Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forunderlig å lese for meg som elsker mat og er virkelig altetende - om enn med noen få aversjoner - at noen later til å være allergiske mot mat. Hm.

Har ikke du asperger? Trodde man da man ofte hadde aversjon mot mange matvarer.

Anonymous poster hash: b9f29...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du asperger? Trodde man da man ofte hadde aversjon mot mange matvarer.

Anonymous poster hash: b9f29...95c

 

Jo, stemmer! Når jeg ramser opp ALT jeg har aversjon mot, ser det mye ut, men jeg spiser utrolig mye forskjellig. Vil si at jeg er mer altetende enn kresen. Mange har mye mer - rare - aversjoner enn det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forunderlig å lese for meg som elsker mat og er virkelig altetende - om enn med noen få aversjoner - at noen later til å være allergiske mot mat. Hm.

Mulig jeg har mistet oversikten over tråden, men hvorfor trekker du allergi inn i denne diskusjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg har mistet oversikten over tråden, men hvorfor trekker du allergi inn i denne diskusjonen?

 

Madelenemie skrev da at hun ble friskere og klar i hodet av å faste, og at hun ikke kunne spise noe som helst mat uten å ødelegge den effekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie skrev da at hun ble friskere og klar i hodet av å faste, og at hun ikke kunne spise noe som helst mat uten å ødelegge den effekten?

Ok, slik jeg ser det har ikke det nødvendigvis sammenheng med allergi. Jeg opplever noe av det samme som hun beskriver, og for min del handler det ikke om allergier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, slik jeg ser det har ikke det nødvendigvis sammenheng med allergi. Jeg opplever noe av det samme som hun beskriver, og for min del handler det ikke om allergier.

 

Hvordan vet du det? De fleste blir glade og opplagte av å spise (sunn mat iallfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det? De fleste blir glade og opplagte av å spise (sunn mat iallfall).

Jeg er allergisk mot noen spesifikke matvarer (f.eks. epler), så jeg vet hvordan jeg reagerer hvis jeg er allergisk mot noe.

Det fenomenet jeg snakker om, er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det? De fleste blir glade og opplagte av å spise (sunn mat iallfall).

 

Hvor har du det fra?

 

Svært mange blir tunge og dorske etter et måltid, sunn mat eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Gammel tråd det her nå, men hvordan går det med dere som begynte på 5:2?

 

Jeg så dokumentaren 2. februar og startet neste dag. Det har nå gått 9 uker, og jeg har ALDRI

vært i så god form. Jeg har gått ned 8,5 kilo, jeg trener, spiser sunt men skeier gjerne ut flere dager i uka, og energien er på topp. 

 

Jeg kommer til å fortsette på en moderert plan siden jeg ikke trenger å gå ned mer i vekt, men 

ikke vil gå glipp av helseeffektene. 

 

For meg har dette vært en vidunderkur, det har snudd opp ned på livet mitt. Og jeg vet at jeg ikke kommer til å gå opp i vekt igjen - for nå har jeg en nøyaktig plan og "verktøyet" på plass. HAPPY!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel tråd det her nå, men hvordan går det med dere som begynte på 5:2?

 

Jeg så dokumentaren 2. februar og startet neste dag. Det har nå gått 9 uker, og jeg har ALDRI

vært i så god form. Jeg har gått ned 8,5 kilo, jeg trener, spiser sunt men skeier gjerne ut flere dager i uka, og energien er på topp. 

 

Jeg kommer til å fortsette på en moderert plan siden jeg ikke trenger å gå ned mer i vekt, men 

ikke vil gå glipp av helseeffektene. 

 

For meg har dette vært en vidunderkur, det har snudd opp ned på livet mitt. Og jeg vet at jeg ikke kommer til å gå opp i vekt igjen - for nå har jeg en nøyaktig plan og "verktøyet" på plass. HAPPY!! :-)

Jeg prøvde i 3 uker, men måtte bare kutte ut for jeg fikk null overskudd til å trene og det vil jeg! :) Men for kjæresten min funker det fint, han har gått ned 3-4 kg og da godt synlig på magen der han trengte det mest. :) Men han trener ikke da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Gammel tråd det her nå, men hvordan går det med dere som begynte på 5:2?

 

Jeg så dokumentaren 2. februar og startet neste dag. Det har nå gått 9 uker, og jeg har ALDRI

vært i så god form. Jeg har gått ned 8,5 kilo, jeg trener, spiser sunt men skeier gjerne ut flere dager i uka, og energien er på topp. 

 

Jeg kommer til å fortsette på en moderert plan siden jeg ikke trenger å gå ned mer i vekt, men 

ikke vil gå glipp av helseeffektene. 

 

For meg har dette vært en vidunderkur, det har snudd opp ned på livet mitt. Og jeg vet at jeg ikke kommer til å gå opp i vekt igjen - for nå har jeg en nøyaktig plan og "verktøyet" på plass. HAPPY!! :-)

 

Gadd ikke prøve fordi jeg blir så gretten av å gå uten mat. Men går jevnt ned et par kilo i måneden  ved å spise helt normalt.

Anonymous poster hash: b9f29...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gadd ikke prøve fordi jeg blir så gretten av å gå uten mat. Men går jevnt ned et par kilo i måneden  ved å spise helt normalt.

Anonymous poster hash: b9f29...95c

 

Jeg var mest ute etter helseeffektene, siden jeg har hatt kronisk sykdom i mange år. Vekttap ville være en bonus. Kunne aldri tenkt meg at jeg ville fungere nesten uten mat en dag, men det gikk seg raskt til. Jeg ville aldri oppnådd slike resultater bare ved å spise mindre hele tiden.

 

Nå spiser jeg hva jeg vil det meste av uka. Hvem andre kan gjøre det og i tillegg gå ned en kilo i uka + føle seg så bra som aldri før? ;-)

Endret av Magda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel tråd det her nå, men hvordan går det med dere som begynte på 5:2?

 

Jeg så dokumentaren 2. februar og startet neste dag. Det har nå gått 9 uker, og jeg har ALDRI

vært i så god form. Jeg har gått ned 8,5 kilo, jeg trener, spiser sunt men skeier gjerne ut flere dager i uka, og energien er på topp. 

 

Jeg startet samtidig som deg, og har fortsatt. Det samme har kjæresten min.  Vi er veldig fornøyd!

 

Jeg har ikke gått ned noe - og det var heller ikke planen.  Det er de helsemessige gevinstene jeg er ute etter, og de er langsiktige.  En bonus er den gode følelsen fastedagene gir.  Spesielt den på mandager, etter å ha skeiet ut i helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet samtidig som deg, og har fortsatt. Det samme har kjæresten min.  Vi er veldig fornøyd!

 

Jeg har ikke gått ned noe - og det var heller ikke planen.  Det er de helsemessige gevinstene jeg er ute etter, og de er langsiktige.  En bonus er den gode følelsen fastedagene gir.  Spesielt den på mandager, etter å ha skeiet ut i helgen :)

Ikke sant - er det ikke helt merkelig hvor mye energi man får av ikke å spise?!? 

Jeg har aldri hatt så mye overskudd, jeg bobler over!! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...