Gå til innhold

Farge A 1 eller A 2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nå bestemt meg for fasetter på tennene oppe, 8 stk, buede, med lengre fortenner, men så "skremmer" tannlegen meg med hvor kunstig A 1 vil se ut.

 

Jeg har googlet nå, og jeg leser at i USA er A1 vanlig, de bleker mer faktisk til B1. og mer.

Det er hvitt.

 

Altså står valget mellom A2 og A1, jeg tenkte A1, men jeg blir jo usikker når tannlegen syns A1 ser kunstig ut og råder meg til A2.

Eller råder meg til å la være, enda verre??

Saken er at jeg vil ha helt jevne tenner, sånne jeg ser på bilder, jeg blir frustrert når en tann er litt skjev... Så har tannlegen rettet opp dette, med en komposittfylling, men jeg vil jo ha buede tenner, samt lengre fortenner.

 

Skal jeg først ta meg av tennene så bør de være akkurat som jeg forventer når jeg åpner munnen, det er de ikke. De bør være sånn som på bilder, jevne og svakt buede, og :-) Jeg liker kaniner, :-) det er jo også en sak, som tannlegen ikke har så lett for å forstå, hvorfor jeg vil ha kanintenner.

 

Jeg vil gjerne høre fra dere som har tannfarge A 1, hvordan syns dere det er?

 

Og er det noen som liker kanintenner enda bedre :-)

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 74047...43b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jeg har sagt før - jeg synes det er vanvittig å file ned sunne og normale tenner.

Jeg synes ikke det er fint med helt krutt hvite og superjevne tenner, det ser bare falskt ut.

Jeg synes ikke det er fint med kanintenner.

Sånn, så fikk du et svar du ikke ba om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt før - jeg synes det er vanvittig å file ned sunne og normale tenner.

Jeg synes ikke det er fint med helt krutt hvite og superjevne tenner, det ser bare falskt ut.

Jeg synes ikke det er fint med kanintenner.

Sånn, så fikk du et svar du ikke ba om ;)

Hei!

 

Ja ja, jeg vet ikke hvem du har sagt hva til jeg er en anonym.:-)

 

Men takk for svar,

 

:-) Du er jo morsom da.

 

Så kan jeg vente på A1 svaret, saken er at det er vanskelig å finne de på norske nettsider, men i USA er de mange, men der er det ikke spørsmål om A 1 eller A 2 men A 1 eller langt hvitere tenner, det må betyr at dette har med kulturforskjeller å gjøre også.

Anonymous poster hash: 74047...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

 

Jeg har nå bestemt meg for fasetter på tennene oppe, 8 stk, buede, med lengre fortenner, men så "skremmer" tannlegen meg med hvor kunstig A 1 vil se ut.

 

Jeg har googlet nå, og jeg leser at i USA er A1 vanlig, de bleker mer faktisk til B1. og mer.

Det er hvitt.

 

Altså står valget mellom A2 og A1, jeg tenkte A1, men jeg blir jo usikker når tannlegen syns A1 ser kunstig ut og råder meg til A2.

Eller råder meg til å la være, enda verre??

Saken er at jeg vil ha helt jevne tenner, sånne jeg ser på bilder, jeg blir frustrert når en tann er litt skjev... Så har tannlegen rettet opp dette, med en komposittfylling, men jeg vil jo ha buede tenner, samt lengre fortenner.

 

Skal jeg først ta meg av tennene så bør de være akkurat som jeg forventer når jeg åpner munnen, det er de ikke. De bør være sånn som på bilder, jevne og svakt buede, og :-) Jeg liker kaniner, :-) det er jo også en sak, som tannlegen ikke har så lett for å forstå, hvorfor jeg vil ha kanintenner.

 

Jeg vil gjerne høre fra dere som har tannfarge A 1, hvordan syns dere det er?

 

Og er det noen som liker kanintenner enda bedre :-)

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 74047...43b

 

Jeg skjønner ikke at du vil prioritere å bruke penger på dette. Jeg oppfatter det som et slags hang up du har fått. Hva har skjedd med rasjonaliteten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt - du har ikke engang penger! Det sa du selv for noen dager siden og om du tror mannen din synes det er greit å bruke mange titusener på dette så tror jeg du tar grundig feil.

 

At du vil gjøre noe slikt med friske, fine tenner er helt utenfor de aller flestes fatteevne. Dette er det glade vanvidd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlegen er trenet opp i å se hvilken tannfarge som passer best med dine egne tenner og til fargene i din munn, så hør på rådet fra tannlegen, h*n har best erfaring.

 

Vedr. kanintenner, så har jeg slike to store fortenner i overmunnen og det synes jeg ikke er noe fint, det ville være mye finere om alle tennene var jevnstore. Dessuten må tennene passe sammen i munnen for at bittet skal bli riktig, dette vet tannlegen også mye om, så hør på ham/henne og lytt til rådene du får.

 



Anonymous poster hash: bd737...f8c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg har sagt før - jeg synes det er vanvittig å file ned sunne og normale tenner.

Jeg synes ikke det er fint med helt krutt hvite og superjevne tenner, det ser bare falskt ut.

Jeg synes ikke det er fint med kanintenner.

Sånn, så fikk du et svar du ikke ba om ;)

Signeres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signeres x 2. Ikke rart at mannen din blir frustrert!

Jeg synes det er stygt å dra inn fakta/antakelser fra andre tråder når trådstarter signerer som anonym.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er stygt å dra inn fakta fra andre tråder når trådstarter signerer som anonym.

Hei!

 

Takk.

 

Noen ganger vil man være anonym, selv om enkelte/flere antar å vite hvem jeg er.

 

Vel, her fant jeg noe fra en/flere  tannleger i USA, det er ikke mye relevant/nyttig å finne fra Norge,

 

 

           A shades are for typically American smiles

  • B shades for a more natural British smile
  • C shades for a continental smile
  • W shades for witches, warlords and other wicked people icon_wink.gif

Jeg tror det blir A 1, så får vi se hvordan det går:-)

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 74047...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er stygt å dra inn fakta/antakelser fra andre tråder når trådstarter signerer som anonym.

 

Men hellandussen da, alle forstår jo hvem ts er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

 

Jeg har nå bestemt meg for fasetter på tennene oppe, 8 stk, buede, med lengre fortenner, men så "skremmer" tannlegen meg med hvor kunstig A 1 vil se ut.

 

Jeg har googlet nå, og jeg leser at i USA er A1 vanlig, de bleker mer faktisk til B1. og mer.

Det er hvitt.

 

Altså står valget mellom A2 og A1, jeg tenkte A1, men jeg blir jo usikker når tannlegen syns A1 ser kunstig ut og råder meg til A2.

Eller råder meg til å la være, enda verre??

Saken er at jeg vil ha helt jevne tenner, sånne jeg ser på bilder, jeg blir frustrert når en tann er litt skjev... Så har tannlegen rettet opp dette, med en komposittfylling, men jeg vil jo ha buede tenner, samt lengre fortenner.

 

Skal jeg først ta meg av tennene så bør de være akkurat som jeg forventer når jeg åpner munnen, det er de ikke. De bør være sånn som på bilder, jevne og svakt buede, og :-) Jeg liker kaniner, :-) det er jo også en sak, som tannlegen ikke har så lett for å forstå, hvorfor jeg vil ha kanintenner.

 

Jeg vil gjerne høre fra dere som har tannfarge A 1, hvordan syns dere det er?

 

Og er det noen som liker kanintenner enda bedre :-)

 

 

 

 

Hvor mye koster hele herligheten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en helt sinnsyk ide, og den koster i tillegg mye penger.

Kanintenner er for kaniner. Og du ødelegger dine egne tenner.

Kan du ikke se sjøl at dette er en fullstendig forskrudd, dustete, uklokt og ikke minst pengemessig idiotisk hang-up?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde mye heller spare disse pengene til noe nyttig. Og du må for all del snakke med mannen din om hvor mye dette koster.

Jeg må dessverre sette på krone på en jeksel nå. Måtte file ned tanna til en liten stubb, og får den nye tanna på onsdag. Syntes det var veldig trist å måtte gjøre :-( Vi prøvdr flere farger, men jeg husker ikke bokdtav/nummer. Tok det som liknet mest og som tannlegen anbefalte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Altså står valget mellom A2 og A1, jeg tenkte A1, men jeg blir jo usikker når tannlegen syns A1 ser kunstig ut og råder meg til A2.  Eller råder meg til å la være, enda verre??

 

Anonymous poster hash: 74047...43b

 

Jeg synes man skal høre på fagfolk, i dette tilfellet tannlegen.  La det være!

 

100% jevne, kritthvite tenner ser veldig unaturlig ut.  Fasetter er ikke uproblematiske, de kan løsne - ingen grunn til å sette inn noe sånt når det ikke er nødvendig av andre grunner.

 

Det er umulig å reversere hvis du angrer, du kan få problemer du ikke har med de tennene naturen har gitt deg - bittfeil kan gi smerter i hele kjeven og kraniet - og det er veldig dyrt.

 

Du skulle bare visst hvor mange som smiler med lukket munn for å skjule det de synes er kanin-liknende fortenner.       

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå bestemt meg for fasetter på tennene oppe, 8 stk, buede, med lengre fortenner, men så "skremmer" tannlegen meg med hvor kunstig A 1 vil se ut.

 

Altså står valget mellom A2 og A1, jeg tenkte A1, men jeg blir jo usikker når tannlegen syns A1 ser kunstig ut og råder meg til A2.

 

Eller råder meg til å la være, enda verre??

 

det er jo også en sak, som tannlegen ikke har så lett for å forstå, hvorfor jeg vil ha kanintenner.

Jeg syns det er snedig at du sier at tannlegen "skremmer" deg. Jeg tror snarere han advarer deg, både mht farge, å sette på skallfasetter og det å bygge kanintenner. Jeg skjønner tannlegen godt, og syns det høres ut som du går til en fornuftig tannlege siden han motsetter seg å ødelegge friske tenner på den måten du etterspør.

 

Har du forresten fått noe prisoverslag på 8 skallfasetter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er snedig at du sier at tannlegen "skremmer" deg. Jeg tror snarere han advarer deg, både mht farge, å sette på skallfasetter og det å bygge kanintenner. Jeg skjønner tannlegen godt, og syns det høres ut som du går til en fornuftig tannlege siden han motsetter seg å ødelegge friske tenner på den måten du etterspør.

 

Har du forresten fått noe prisoverslag på 8 skallfasetter?

 

Det er visst ikke billig

 

http://www.plastikkirurgi.nu/priser-skallfasetter-porselenfasetter

Anonymous poster hash: 04771...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først velger å investere så mye penger i dette ville jeg gått for det jeg selv ønsket meg. Med det sagt, så bør tennene oppe og nede samsvare i farge. "Kanintenner" kan vel enkelt slipes ned i ettertid om du ikke skulle synes det ble slik du forestilte deg. 



Anonymous poster hash: e14ce...ef9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først velger å investere så mye penger i dette ville jeg gått for det jeg selv ønsket meg. 

På hvilken måte kan dette forstås som en investering? I mitt hode er dette rent forbruk, og da av det uforståelige, irrasjonelle slaget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...