Gå til innhold

Tannpine fra helv....!!


Cammomille

Anbefalte innlegg

Noen som har gode forslag til å dempe smerter fra tannpine. Jeg må rotfylle en jeksel og er henvist til kjeveortolog på Røros sykehus. Prøvelsene er i å klare å holde ut i den perioden jeg har time der. Det er skikkelig betent og mest sannsynlig ligger nerven åpen..

Eneste positive med dette er at slankekuren virker bra!! :-)

Jeg tar normalt tramadol, men i tillegg tar jeg nå 2gr paracet tre ganger og en del voltaren og ibux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ibux 600mg hjalp meg godt :) paracet hjalp ingenting.

God bedring - virkelig... Vet hvilket helvete det der er... Det er 3 tabletter hvis du har den reseptfrie på 200mg.

Endret av hww
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gode forslag til å dempe smerter fra tannpine. Jeg må rotfylle en jeksel og er henvist til kjeveortolog på Røros sykehus. Prøvelsene er i å klare å holde ut i den perioden jeg har time der. Det er skikkelig betent og mest sannsynlig ligger nerven åpen..

Eneste positive med dette er at slankekuren virker bra!! :-)

Jeg tar normalt tramadol, men i tillegg tar jeg nå 2gr paracet tre ganger og en del voltaren og ibux.

Jeg håper du mener at du tar 2 tabl paracet tre ganger, og ikke 2 gram? Man bør _aldri_ overskride 4 gram paracet daglig, selv døende pasienter gis ikke mer enn 3-4 gram paracet pr døgn. Det er tryggere å øke tramadol enn å ta så mye paracet ved siden av.

 

Voltaren og ibux tilhører samme medikamentgruppe, så du bør holde styr på samlet maksdose her også. Vær også oppmerksom på at dersom du får mavesmerter, så bør du stoppe å ta dem.

 

Jeg ville ha prøvd å bruke ispakning (evt. frosne grønnsaker) til å ise ned kjeven, det kan virke smertereduserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Nellikspiker virker! Det har betennelsesdempende effekt.. Jeg puttet en liten en i hullet da jeg mistet en blompe og hadde inn i h... tannpine. Det tok toppene iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
1 time siden, Birger34 skrev:

For alle som ikke orienterer seg, anbefaler jeg dental turisme i Polen :) ja, ja, kjære, jeg var i Kraków i 3gdentist klinikken, fantastiske priser, komfort langt bedre enn hos oss. Man kan besøke Kraków, en av de vakreste stedene jeg har vært i, og ved å komme tilbake Gdańsk, også en vakker by, det som fascinerte meg var omhu for pasient og alltid smilende lege, noe som ofte mangler hos oss.

Nå synes jeg snart du kan reise tilbake til Polen eller i hvertfall gi deg med denne reklamespammingen i gamle tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Birger34 skrev:

For alle som ikke orienterer seg, anbefaler jeg dental turisme i Polen :) ja, ja, kjære, jeg var i Kraków i 3gdentist klinikken, fantastiske priser, komfort langt bedre enn hos oss. Man kan besøke Kraków, en av de vakreste stedene jeg har vært i, og ved å komme tilbake Gdańsk, også en vakker by, det som fascinerte meg var omhu for pasient og alltid smilende lege, noe som ofte mangler hos oss.

Sikkert Andrzej, sikkert...

Anonymkode: c11be...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...