Gå til innhold

det har skjedd igjen


missmas

Anbefalte innlegg

for ørtende gang. jeg hater meg selv nå.

natt til 20 års dagen min ble jeg trolig voldtatt av taxisjåføren min. jeg husker bare glimt av at han var over meg og jeg skreik og etterpå lå jeg naken mens han så på kroppen min. den dagen rant det kliss ut av meg da jeg gikk på do.

en annen gang kom en fyr inn på rommet mitt og maste seg til sex. jeg var for full og sliten til å orke stå imot så bare lot han gjøre det. jeg avsluttet det fort og la meg til å sove. da ristet og rev han sånn i meg at jeg satte i et HYL, og jeg hadde smerter i den armen i 9 mnd etterpå, fordi han rev i den.

og nå husker jeg 5 sekunder der en gutt smetter den inn og begynner pule meg og jeg bare tenkte faen nei jeg er for full til å stoppe han. så husker jeg ikke mer. våknet uten bukse. toppen og boleroen var på. fått tekstmelding fra kameraten hans om at ingen hadde sex med meg og jeg hadde bedt han om å ta av meg buksa fordi jeg hadde kastet opp. Men de svoppet for DNA på sykehuset og så får en se… om de fant noe… Da sitter han i saksa, for jeg skal anmelde. For nå er det nok. Ingen gjør dette mot meg mer. Og jeg skal aldri drikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Huff, dette var virkelig leit og vondt å lese om! Håper det går bra med deg! 

Så bra at du anmelder, for det bør han virkelig ikke slippe unna med! Selv om du er full har ingen rett til å utnytte deg på den måten. 
Det er allikevel lurt å ikke drikke seg så full at man mister kontrollen, så bra at du har bestemt deg for å slutte med det! 
Sender deg en klem! 



Anonymous poster hash: 74c97...3a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

for ørtende gang. jeg hater meg selv nå.

natt til 20 års dagen min ble jeg trolig voldtatt av taxisjåføren min. jeg husker bare glimt av at han var over meg og jeg skreik og etterpå lå jeg naken mens han så på kroppen min. den dagen rant det kliss ut av meg da jeg gikk på do.

en annen gang kom en fyr inn på rommet mitt og maste seg til sex. jeg var for full og sliten til å orke stå imot så bare lot han gjøre det. jeg avsluttet det fort og la meg til å sove. da ristet og rev han sånn i meg at jeg satte i et HYL, og jeg hadde smerter i den armen i 9 mnd etterpå, fordi han rev i den.

og nå husker jeg 5 sekunder der en gutt smetter den inn og begynner pule meg og jeg bare tenkte faen nei jeg er for full til å stoppe han. så husker jeg ikke mer. våknet uten bukse. toppen og boleroen var på. fått tekstmelding fra kameraten hans om at ingen hadde sex med meg og jeg hadde bedt han om å ta av meg buksa fordi jeg hadde kastet opp. Men de svoppet for DNA på sykehuset og så får en se… om de fant noe… Da sitter han i saksa, for jeg skal anmelde. For nå er det nok. Ingen gjør dette mot meg mer. Og jeg skal aldri drikke mer.

 

Rett hatet ditt der det hører hjemme. Flott at du anmelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må styre alkoholforbruket ditt så du ikke blir så full at noen kan misbruke deg. Så hold på at du ikke skal drikke mer.

Veldig bra at du anmelder, så krekene kan bli straffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Du må styre alkoholforbruket ditt så du ikke blir så full at noen kan misbruke deg. Så hold på at du ikke skal drikke mer.

Veldig bra at du anmelder, så krekene kan bli straffet.

 

Evt kan du kanskje heller si til fyren som voldtok henne at han ikke skal voldta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt kan du kanskje heller si til fyren som voldtok henne at han ikke skal voldta.

Det kunne jeg gjerne ha gjort, men jeg kjenner han ikke, gjør du?

 

Det er bare å erkjenne at noen menn voldtar, sånn er det dessverre, derfor må man også ta sine forholdsregler. Dette har ikke noe med skyld eller ikke å gjøre, skylden er det ingen tvil om og er heller ikke noe å diskutere.

 

Men det er nå sånn at vi alle må passe oss i forskjellige situasjoner, om det er å gå over gata i gangfeltet, ikke ha tusenlappene hengende utafor lomma, eller å dra alene inn i slumstrøk i Mexico City eller nå hva vi kan finne på å gjøre. Av og til må vi dessverre ta noen forholdsregler så vi ikke kommer opp i situasjoner som kan være farlig for oss, selv om ingen har rett til å gjøre noe som helst med eller mot oss.

Men av en eller annen grunn så er det, spesielt kvinner, som mener at dere ikke skal passe på det dere har i mellom bena. 

Dette har slettes ikke noe med skyld eller ikke å gjøre og det er heller ikke sånn at det skal brukes mot dere under en voldtekt om dere ikke har tatt noen forholdsregler.

 

Jeg ser rett og slett ikke noen forskjell i dette og det å ta forholdsregler i andre sammenhenger, uten å legge noe som helst skylda på den stakkars jenta som blir voldtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet du mente det godt, men noe er feil i samfunnet når det første mange sier er "ikke drikk så mye neste gang" til en jente som er blitt voldtatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet du mente det godt, men noe er feil i samfunnet når det første mange sier er "ikke drikk så mye neste gang" til en jente som er blitt voldtatt. 

Det har du rett i, det skulle ikke ha vært sånn, men det er dessverre sånn og da må vi prøve å ta vare på oss selv også, oppe i galskapen.

 

Nå som russen holder på og fester som hardest, så er det lite lurt å drikke seg så dritings at man ikke klarer å ta vare på seg selv. For ei ukes tid siden så ble det anmeldt en voldtekt hvor det ser ut til å være flere gjerningsmenn og jenta klarer ikke å si i hvilken buss eller hvem som deltok. Det i seg selv er jo en forferdelig situasjon for jenta og hun føler seg helt sikkert enda mer fortvilet over det.

Jeg har sagt til mine barn, og de er gutter, at de ikke må drikke seg dritings, ikke bare fordi de kan bli utsatt for vold eller det som verre er, men også at de selv ikke gjør noe dumt, som i verste fall kan ta livet av dem. Vurderingsevnen blir dårligere.

Dette er generelt ett godt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt kan du kanskje heller si til fyren som voldtok henne at han ikke skal voldta.

 

Jeg synes at når trådstarter selv sier at det har skjedd for "ørtende gang", samt sier hun ikke vil drikker mer - så må det være greit å støtte opp rundt at hun må ta bedre vare på seg selv og drikke mindre. Det er ingen motsetning mellom det og samtidig fordømme folk som utnytter henne når hun er full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at når trådstarter selv sier at det har skjedd for "ørtende gang", samt sier hun ikke vil drikker mer - så må det være greit å støtte opp rundt at hun må ta bedre vare på seg selv og drikke mindre. Det er ingen motsetning mellom det og samtidig fordømme folk som utnytter henne når hun er full.

 

Jeg er enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at når trådstarter selv sier at det har skjedd for "ørtende gang", samt sier hun ikke vil drikker mer - så må det være greit å støtte opp rundt at hun må ta bedre vare på seg selv og drikke mindre. Det er ingen motsetning mellom det og samtidig fordømme folk som utnytter henne når hun er full.

 

Jeg er ikke uenig i det, men jeg synes vi i samme sleng godt kan nevne at de som voldtar også får ta sine forhåndsregler, -og jeg synes DET bør komme før "du bør kanskje drikke mindre". Fokuset i vårt samfunn er "ikke bli voldtatt, ta forhåndsregler", det burde være "ikke voldta". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke uenig i det, men jeg synes vi i samme sleng godt kan nevne at de som voldtar også får ta sine forhåndsregler, -og jeg synes DET bør komme før "du bør kanskje drikke mindre". Fokuset i vårt samfunn er "ikke bli voldtatt, ta forhåndsregler", det burde være "ikke voldta". 

 

Hvis du vil unngå å få innbrudd hjemme er det lurt å lukke vinduer og låse dører når du går ut. Det handler om å ta visse forhåndsregler og minske risikoen.

Anonymous poster hash: 94e59...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uenig i det, men jeg synes vi i samme sleng godt kan nevne at de som voldtar også får ta sine forhåndsregler, -og jeg synes DET bør komme før "du bør kanskje drikke mindre". Fokuset i vårt samfunn er "ikke bli voldtatt, ta forhåndsregler", det burde være "ikke voldta". 

Ingen som er uenig i det, men vedkommende som voldtok er ikke her så langt jeg vet og du kan tro hvilket "tyn" han hadde fått her inne om han var her.

Det er ingen her som forsvarer dette kreket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hvis du vil unngå å få innbrudd hjemme er det lurt å lukke vinduer og låse dører når du går ut. Det handler om å ta visse forhåndsregler og minske risikoen.

Anonymous poster hash: 94e59...3bb

 

Enig, det skjønner alle og i en slik tråd så ville ingen komme med noe sånt som at, "hvorfor sier vi det ikke til innbruddstyven at han ikke skal gjøre innbrudd og ta tingene våre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg er ikke uenig i det, men jeg synes vi i samme sleng godt kan nevne at de som voldtar også får ta sine forhåndsregler, -og jeg synes DET bør komme før "du bør kanskje drikke mindre". Fokuset i vårt samfunn er "ikke bli voldtatt, ta forhåndsregler", det burde være "ikke voldta". 

Ja de burde lært at voldtekt er uakseptabelt fra de var små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Hvis du vil unngå å få innbrudd hjemme er det lurt å lukke vinduer og låse dører når du går ut. Det handler om å ta visse forhåndsregler og minske risikoen.

Anonymous poster hash: 94e59...3bb

 

Det er greit å ta sine forhåndsregler, men hvor mye? Hva med klærne man går i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å ta sine forhåndsregler, men hvor mye? Hva med klærne man går i?

Det finnes ingen klarer regler for det, men eksempelet om innbruddet som ble brukt ovenfor. Det er lurt å ta noen forholdsregler og passe på sine saker, i dette tilfelle, lukke og låse dører og vinduer. Men innbrudd vil skje likevel, men da har du tross alt minsket sjansen for at det skjer.

Det kan jo selvsagt vurderes å sette på gitter foran dørene og vinduene også og i noen strøk og områder så er det nødvendig.

Med andre ord, det er lurt å ta noen forholdsregler og jo større muligheten er for at noe kan skje, jo større tiltak må til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det finnes ingen klarer regler for det, men eksempelet om innbruddet som ble brukt ovenfor. Det er lurt å ta noen forholdsregler og passe på sine saker, i dette tilfelle, lukke og låse dører og vinduer. Men innbrudd vil skje likevel, men da har du tross alt minsket sjansen for at det skjer.

Det kan jo selvsagt vurderes å sette på gitter foran dørene og vinduene også og i noen strøk og områder så er det nødvendig.

Med andre ord, det er lurt å ta noen forholdsregler og jo større muligheten er for at noe kan skje, jo større tiltak må til.

Ja det er sant. Men tror en som har bestemt seg for å voldta kommer til å gjøre det uansett. En innbrudstyv vil kanskje velge det huset som er lettest å komme inn i, så sånn sett er det vel lettere å voldta ei som er bedøvd av rus...men likevel det er to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant. Men tror en som har bestemt seg for å voldta kommer til å gjøre det uansett. En innbrudstyv vil kanskje velge det huset som er lettest å komme inn i, så sånn sett er det vel lettere å voldta ei som er bedøvd av rus...men likevel det er to forskjellige ting.

Det er egentlig ikke så store forskjellen, det handler om å minske sjansen for at noe skal skje. Som du sier, en som vil voldta kommer antagelig til å gjøre det, men sørg selv for at det ikke blir deg. Ikke drikk deg så dritings at du ligger på ett mørkt rom alene og hvor kreket kan komme inn og forgripe seg. Hadde du sitter lett beruset sammen med venner og venninner i stua, så hadde det antagelig ikke skjedd.

Det er for jævelig at det skal være sånn, men det er dessverre virkeligheten, men når dette er sagt så er det også viktig å si at jenta ikke har skyld, det er til syvende og sist kreket som har ansvaret og skylda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det er egentlig ikke så store forskjellen, det handler om å minske sjansen for at noe skal skje. Som du sier, en som vil voldta kommer antagelig til å gjøre det, men sørg selv for at det ikke blir deg. Ikke drikk deg så dritings at du ligger på ett mørkt rom alene og hvor kreket kan komme inn og forgripe seg. Hadde du sitter lett beruset sammen med venner og venninner i stua, så hadde det antagelig ikke skjedd.

Det er for jævelig at det skal være sånn, men det er dessverre virkeligheten, men når dette er sagt så er det også viktig å si at jenta ikke har skyld, det er til syvende og sist kreket som har ansvaret og skylda.

Det er folk som er ute på joggetur som også blir voldtatt. Og folk som ikke har kontroll på livet sitt i det hele tatt, snakker om sex slaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...