Gå til innhold

For høy fylling - Ikke noe å gjøre noe med?


Zyprexus

Anbefalte innlegg

Hei!
 

For noen dager siden var jeg hos tannegen og fikk en fylling på en tann. Det føles for meg som at fyllingen er for høy, kjenner det når jeg spiser. Ikke noe smerter, men litt ekkelt. Var i kontakt med tannlegen i dag og han sa at de var helt normalt, tok bare litt tid å venne seg til. Er dette riktig? Er det noe fare for å tygge i stykker denne fyllingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

For noen dager siden var jeg hos tannegen og fikk en fylling på en tann. Det føles for meg som at fyllingen er for høy, kjenner det når jeg spiser. Ikke noe smerter, men litt ekkelt. Var i kontakt med tannlegen i dag og han sa at de var helt normalt, tok bare litt tid å venne seg til. Er dette riktig? Er det noe fare for å tygge i stykker denne fyllingen?

Det kan tannlegen lett fikse ved å slipe litt på fyllingen.

 

Tannlegen min er veldig nøye på at fyllingen er akkurat passe i forhold til de andre tenner, og bruker mye tid på å slipe, hun bruker karbonpapir for å se hvor fyllingen er for høy, og sliper og pusser mange ganger før hun er fornøyd med eget arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan tannlegen lett fikse ved å slipe litt på fyllingen.

 

Tannlegen min er veldig nøye på at fyllingen er akkurat passe i forhold til de andre tenner, og bruker mye tid på å slipe, hun bruker karbonpapir for å se hvor fyllingen er for høy, og sliper og pusser mange ganger før hun er fornøyd med eget arbeid.

 

Spurte han om de kunne slipe den ned, men var vist ikke vits. Det vile vist gå seg til etterhvert. De brukte sånn papir da jeg fikk fyllingen, og pusset litt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spurte han om de kunne slipe den ned, men var vist ikke vits. Det vile vist gå seg til etterhvert. De brukte sånn papir da jeg fikk fyllingen, og pusset litt da.

Høres ut som en slapp tannlege! Min tannlege hun er veldig nøye med å slipe fyllingen til helt perfekt.

Anonymous poster hash: cbebb...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte han om de kunne slipe den ned, men var vist ikke vits. Det vile vist gå seg til etterhvert. De brukte sånn papir da jeg fikk fyllingen, og pusset litt da.

Det går seg ikke til, men ender sannsynligvis med at du ødelegger en fylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

For noen dager siden var jeg hos tannegen og fikk en fylling på en tann. Det føles for meg som at fyllingen er for høy, kjenner det når jeg spiser. Ikke noe smerter, men litt ekkelt. Var i kontakt med tannlegen i dag og han sa at de var helt normalt, tok bare litt tid å venne seg til. Er dette riktig? Er det noe fare for å tygge i stykker denne fyllingen?

Tipper at tannlegen mener at fyllingen ikke er for høy, og at du etter litt tilvenning ikke vil oppfatte den som for høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tannlege sliper alltid til nye fyllinger og jeg får alltid beskjed om å komme innom igjen dersom fyllingen ikke er behagelig. Høres ut som tannlegen din ikke gidder gjøre jobben sin ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

For noen dager siden var jeg hos tannegen og fikk en fylling på en tann. Det føles for meg som at fyllingen er for høy, kjenner det når jeg spiser. Ikke noe smerter, men litt ekkelt. Var i kontakt med tannlegen i dag og han sa at de var helt normalt, tok bare litt tid å venne seg til. Er dette riktig? Er det noe fare for å tygge i stykker denne fyllingen?

Dette har jeg opplved også, og etter et par dager pleier jeg ikke å legge merke til det lenger, så det er nok bare det at du ikke er vant til å kjenne noe der. :) Hvis du fortsatt er plaget etter en ukes tid kan du jo bare ringe og be om at tannlegen sliper litt til.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

 

For noen dager siden var jeg hos tannegen og fikk en fylling på en tann. Det føles for meg som at fyllingen er for høy, kjenner det når jeg spiser. Ikke noe smerter, men litt ekkelt. Var i kontakt med tannlegen i dag og han sa at de var helt normalt, tok bare litt tid å venne seg til. Er dette riktig? Er det noe fare for å tygge i stykker denne fyllingen?

Hei!

 

Tror den tannlegen tar litt lett på det.

 

Når jeg får en fylling, maser tannlegen, for mye om den er passe, ok, kjennes bra:-(

 

Jeg svarer Ja, alltid!

 

Og neste gang jeg kommer er det samme spørsmål.

Saken er at jeg syns alltid det er ok, og jeg venner meg til det.

 

Jeg fikk en flott fylling for litt siden, den er så fin at jeg vil ha den på de andre tennene også, den er helt perfekt:-)

 

Tannlegen mente denne var fin, men at lage tilsvarende på alle tennene vil ødelegge tennene.

 

Da må tannlegen slipe ned de andre tennene, noe jeg syns er fint, da jeg bare vil at det skal se sånn ut når jeg åpner munnen forran speilet.

 

Nå får jeg snart fassetter og derfor er jeg interessert i at fortsettelsen innover i munnen skal se like blendende hvit ut. Jeg syns det da blir lettere å pusse tennene, når alt er sånn som jeg syns det bør være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

 

For noen dager siden var jeg hos tannegen og fikk en fylling på en tann. Det føles for meg som at fyllingen er for høy, kjenner det når jeg spiser. Ikke noe smerter, men litt ekkelt. Var i kontakt med tannlegen i dag og han sa at de var helt normalt, tok bare litt tid å venne seg til. Er dette riktig? Er det noe fare for å tygge i stykker denne fyllingen?

Jeg ville ha byttet til en tannlege som yter bra service. Rart at din tannlege kan avfeie deg på denne måten, det mangler noe der...det tar bare 2 minutter å slipe ned en fylling sånn at den føles behagelig for brukeren, det kan gjøres etter at fyllingen er på plass, eller ved neste besøk, hvis man trenger tid til å kjenne etter. Dårlig service fra tannlegen din altså. Kanskje det er lettere å gå til en annen tannlege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...