Gå til innhold

6 åring hjemme alene en halvtime?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en seksåring som er hjemme med spysyka, er fin nå,

men pga karantene så er hun hjemme. Jeg skulle svært gjerne vært i barnehagen og tømt hyllen da hun har siste dagen i dag og barnehagen stenger etter i dag, 

og mannen min kommer seg ikke fra jobb før etter at barnehagen stenger (er langt vekke). Jeg sa hun kunne bli med og vente i bilen, men hun vil ikke være med da hun er redd hun blir bilsyk og sa selv at hun vil heller vente hjemme. 
Hun er i fin form, og jeg tror nok en halvtime går bra, og jeg har tenkt å gi henne den trådløse telefonen og telefonnummeret mitt på en lapp (hun kan alle talla og pleier å slå av alarmen selv når hun kommer hjem, så tror nok hun vil klare å ringe)....

Jeg er jo litt overbekymret jeg nå, føler bare det å la henne være i bilen mens jeg er inne på barnehagen en kjapp tur er gale... har jo lest så mange historier om foreldre som lar ungene vente i bilen (men tenkte å ha åpne vinduer da....) 

 

Hva tror dere? Kan jeg la henne vente hjemme? Barnehagen er ikke langt unna, det tar egentlig bare 3 minutter å kjøre, så kjapt inn og tilbake, så tipper jeg er tilbake på bare et kvarter, toppen en halvtime.....(om jeg må lete/prate osv...)

Og hvis jeg sier til de på barnehagen at hun er hjemme alene - vil de syns det er omsorgssvikt? Det er kanskje derfor jeg spør. Jeg selv tror det går bra - denne lille tiden, ville ikke latt henne være hjemme alene en kveld for å si det sånn, en tur i butikken hadde nok også gått bra.... men samtidig så vet jeg at holdningene er sånn som så og... og mye kan jo skje på den tia. Nå er hun av den rolige typen og vil ikke finne på noe farlig. 

 

www.klikk.no/foreldre/smabarn/article822871.ece 

 

Jeg har sagt fra til barnehagen at de kan finne frem tinga så jeg kan hente de i løpet av dagen.... til nød kan de kanskje bare sette det utenfor døra til barnehagen, så kan mannen min hente det når han endelig kommer hjem.



Anonymous poster hash: 19193...0c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikk avgårde du, dersom jenta synes det er greit. :) Du kjenner ungen din best og vet om hun sitter foran tv'n der du plasserte henne eller om hun kan finne på å snu kjøkkenet opp-ned mens du er borte.

 

De ansatte i barnehagen kommer ikke på noen måte til å anmelde deg for omsorgssvikt for dette, det kan du ta med knusende ro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Det er klart at barnet ditt kan være hjemme alene en halvtime, så sant ikke det er noe spesielt med barnet, at det trenger konstant en voksen der (for ikke å bli redd eller for ikke å ødelegge noe).

 

Tror nok de aller fleste synes at dette er helt greit!

 

En seksåring skal jo begynne på skolen, og det å være alene hjemme en halvtime er fin trening til å bli selvstendig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...