Gå til innhold

Nesevist å spørre om behandlers erfaring


Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

jeg sliter dessverre med å respektere henne, slitt med dette mer el mindre fra første gang. Vanskelig å lytte til en man ikke respekterer/ har prøvd av alle krefter!!! Dere sier sikkert hun er dyktig og at det er jeg :(((

Hva er det som gjør at du ikke respekterer henne? 

Anonymous poster hash: 17b0a...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 230
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    41

  • frosken

    32

  • XbellaX

    17

  • DoleMari

    13

Mest aktive i denne tråden

Synes ikke du skal legge noe vekt i det "Colette" over her skriver. Usympatisk måte å skrive på.

Jeg synes ikke det Colette skrev var så usympatisk, hun var usedvanlig direkte og uttalte seg på grunnlag av sin erfaring.  Hvis jeg var namnlaus, så tror jeg kanskje jeg ville vært nysgjerrig på hva som får Colette til å mene det hun mener. Namnlaus trenger jo ikke være enig med Colette for å være nysgjerrig på hva som får henne til å vurdere som hun gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva med oss som har gått til psykolog som er 10 åryngre da?

Anonymous poster hash: 84c0e...28f

 

Det jeg menter er at noen av oss kanskje har problemer med å ha en på samme alder. Spesielt hvis man har opplvd mye og har mye livserfaring selv.  Det var faktisk en psykiater som sa dette selv til meg, at kjemi er veldig viktig for en god behandling. Altså, i forhold til anbefaling for behandling videre ( var et akutt tilfelle en gang hos henne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun er minst ti år yngre - trolig nyutdannet

Den beste psykologen jeg har vært i behandling hos var 10 år yngre enn meg og trolig nyutdannet. Rasende dyktig, reflektert, interessert, inspirerende, motiverende, nysgjerrig og lyttende :) Så veldig synd om dette er det som gjør at du ikke respekterer henne. 

Anonymous poster hash: 17b0a...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er minst ti år yngre - trolig nyutdannet

Hun har da minst utdanning på samme nivå som deg selv, men innen et annet fagfelt enn deg. Hvis hun ennå ikke er spesialist i klinisk psykologi, så holder hun sannsynligvis med på å gjennomføre en slik utdannelse og blir aktivt veiledet av en mer erfaren psykolog. Tenker du at du er såpass spesiell at man må ha mer kompetanse enn normalt for å kunne hjelpe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det jeg menter er at noen av oss kanskje har problemer med å ha en på samme alder. Spesielt hvis man har opplvd mye og har mye livserfaring selv.  Det var faktisk en psykiater som sa dette selv til meg, at kjemi er veldig viktig for en god behandling. Altså, i forhold til anbefaling for behandling videre ( var et akutt tilfelle en gang hos henne).

Men kjemi i terapi bør vel handle om annet enn aldersforskjell? Sånn logisk sett? 

Anonymous poster hash: 17b0a...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det Colette skrev var så usympatisk, hun var usedvanlig direkte og uttalte seg på grunnlag av sin erfaring.  Hvis jeg var namnlaus, så tror jeg kanskje jeg ville vært nysgjerrig på hva som får Colette til å mene det hun mener. Namnlaus trenger jo ikke være enig med Colette for å være nysgjerrig på hva som får henne til å vurdere som hun gjør.

Neida, det er sant. Det er mulig jeg reagerer på sånn direktehet. Beklager isåfall!

Jeg synes ikke da var så veldig sympatisk overnfor henne å nærmest diagnostisere henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg menter er at noen av oss kanskje har problemer med å ha en på samme alder. 

 

Forstår ikke at det skulle være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at du ikke respekterer henne? Synes det er noe vinglete ved henne, hun står ikke for det hun sier. Eks at vi skulle drøfte dette m pf emosjonelt ustabil, når jeg kom i dag var det blitt noe som liknet et konklusjon . Hovedargument er hvordan jeg har " oppført " m i terapirommet ...livssituasjon og det faktum at min depresjon fortsatt er massiv betyr visst ikke då mye. Virker ikke sol den er så vektlagt . Jeg spør om hvilke mønstre hun ser, ikke fått ordentlig svar . For ordens skyld har jeh bedt om å få journal så får jeg satse på at den er underbygd .. Hun lurte på om jeg ville komme å hente den. Jeg sa jeg ville få den og drøfte m henne / Evt sammen m en fra min familie . Det var ok - selv om hun spurte mange ganger om det var slik at jeg ville slutte el la meg behandle av andre. Hadde sikkert spart henne for jobb m tynt grunnlag ( slik jeg tenker og tror ). Hunbruker lite tid på å forklare , bidra til at jeg kan bli trygg .

Anonymous poster hash: 17b0a...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har da minst utdanning på samme nivå som deg selv, men innen et annet fagfelt enn deg. Hvis hun ennå ikke er spesialist i klinisk psykologi, så holder hun sannsynligvis med på å gjennomføre en slik utdannelse og blir aktivt veiledet av en mer erfaren psykolog. Tenker du at du er såpass spesiell at man må ha mer kompetanse enn normalt for å kunne hjelpe deg?

niks ! Jeg er ikke spesiell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det Colette skrev var så usympatisk, hun var usedvanlig direkte og uttalte seg på grunnlag av sin erfaring.  Hvis jeg var namnlaus, så tror jeg kanskje jeg ville vært nysgjerrig på hva som får Colette til å mene det hun mener. Namnlaus trenger jo ikke være enig med Colette for å være nysgjerrig på hva som får henne til å vurdere som hun gjør.

 

Det går på slike ting som hva slags følelser det jeg leser, vekker i meg.  Jeg kjenner jeg blir aggressiv, og fylles av vemmelse over det selvopptatte og umodne.  Innleggene virker utagerende på meg, med mye aggresjon i innhold. Jeg blir skjelven og lurer på hva som foregår, og hvorfor slike nick alltid får så mye oppmerksomhet.

Endret av Colette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan godt hende at det er MITT problem ;)

 

Ja ja, man har ikke flere problemer enn man lager selv  :ph34r:

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er du stille lenge nok til at hun får noen mulighet til dette? Du beskriver ganske kontinuerlig kamp og kverulering i samtalene med henne`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg menter er at noen av oss kanskje har problemer med å ha en på samme alder. Spesielt hvis man har opplvd mye og har mye livserfaring selv.  Det var faktisk en psykiater som sa dette selv til meg, at kjemi er veldig viktig for en god behandling. Altså, i forhold til anbefaling for behandling videre ( var et akutt tilfelle en gang hos henne).

Jeg hadde en som var nyutdannet og like gammel som meg. Jeg følte meg ikke komfortabel med dette i starten, men etter hvert klarte jeg å "utnytte" situasjonen til å bli tryggere på jevngamle - og da særlig menn. Så for min del var det faktisk nyttig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en som var nyutdannet og like gammel som meg. Jeg følte meg ikke komfortabel med dette i starten, men etter hvert klarte jeg å "utnytte" situasjonen til å bli tryggere på jevngamle - og da særlig menn. Så for min del var det faktisk nyttig :)

Så bra! Jeg skjønner hva du mener. Går til en jeg liker veldig godt som er akkurat like gammel som meg. Det er vel mer at jeg kan identifisere meg mer med henne, og er litt misunnelig, for skulle gjerne hatt livet mitt på stell slik som henne jeg også.

Og så har jeg vel savnet både en morsfigur og en farsfigur, hvor dumt det sikkert høres ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Den beste psykologen jeg har vært i behandling hos var 10 år yngre enn meg og trolig nyutdannet. Rasende dyktig, reflektert, interessert, inspirerende, motiverende, nysgjerrig og lyttende :) Så veldig synd om dette er det som gjør at du ikke respekterer henne. 

Anonymous poster hash: 17b0a...ede

 

 

Jeg tror jeg forstår M-M. 

 

Dersom det er slik at Namnlaus faktisk vil ha mer tillit til en eldre, mer erfaren psykolog, og faktisk vil ha lettere for å samarbeide da og bli fortere frisk, så tenker jeg at det må være viktigere få til ett bytte, enn en prinsipiell debatt om at hun burde ha like stor tillit til en som er yngre en seg. 

Anonymous poster hash: 07f69...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

 

Det virker som om mye av det du tenker/tror er rent subjektivt føleri, i verste tilfelle konspirasjonsteorier.  Hva mener du med noe som lignet en konklusjon? Ble det konkludert, eller ble det ikke konkludert? Jeg skjønner ikke at du orker alt dette kaoset det medfører å ikke forholde deg til det som faktisk skjer, hva det faktisk ble snakket om, hva det faktisk ble konkludert med om det ble konkludert.

 

Noen ganger tenker jeg at dette må være et trekk ved din evnt diagnose uten at jeg vet hva den er og du derfor egentlig ikke har noen sjanse til å unngå dette kaoset uansett hvor gjerne du enn vil. Altså du sitter fast i dette til du er villig til å motta hjelp og kanskje gjør din sykdom at du aldri noensinne kommer dit?

Anonymous poster hash: 17b0a...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om mye av det du tenker/tror er rent subjektivt føleri, i verste tilfelle konspirasjonsteorier. Hva mener du med noe som lignet en konklusjon? Ble det konkludert, eller ble det ikke konkludert? Jeg skjønner ikke at du orker alt dette kaoset det medfører å ikke forholde deg til det som faktisk skjer, hva det faktisk ble snakket om, hva det faktisk ble konkludert med om det ble konkludert.

Noen ganger tenker jeg at dette må være et trekk ved din evnt diagnose uten at jeg vet hva den er og du derfor egentlig ikke har noen sjanse til å unngå dette kaoset uansett hvor gjerne du enn vil. Altså du sitter fast i dette til du er villig til å motta hjelp og kanskje gjør din sykdom at du aldri noensinne kommer dit?

Anonymous poster hash: 17b0a...ede

jeg merker allerede hvor stigmatiserende min mulige diagnose er ift til å ta inn min opplevelse av " saken". Ja tror jeg forgår .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...