Gå til innhold

Er det incest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min onkel forgrep seg på meg når jeg var barn. Er det incest? Skaden er den samme uansett, men vil gjerne vite.



Anonymous poster hash: bd677...eb3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

 

Min onkel forgrep seg på meg når jeg var barn. Er det incest? Skaden er den samme uansett, men vil gjerne vite.

Anonymous poster hash: bd677...eb3

 

Ja det er incest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min onkel forgrep seg på meg når jeg var barn. Er det incest? Skaden er den samme uansett, men vil gjerne vite. Anonymous poster hash: bd677...eb3

Hei!

Ja det er incest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Nei, dette er dette ikke incest. Det er faktisk lov å gifte seg med onkel eller tante, om man har lyst til det.

Incest etter straffeloven gjelder rett oppadgående linje (foreldre, besteforeldre), omsorgspersoner (stefar) og søsken. Onkel, kusine og andre fjernere slektninger er ikke nevnt i loven om incest.

Det er uansett et seksuelt overgrep mot et barn, og straffbart.

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, dette er dette ikke incest. 

 

Er du sikker på det? I følge svar fra helesøster her er det incest.

 

http://30392.vgb.no/tag/er-det-lov-a-ha-sex-med-onkelen-sin-eller-ikke/

 

Incest er seksuell omgang mellom nære familiemedlemmer i nedstigende eller horisontal linje

 

Å ha sex med en onkel er derfor incest. 

Anonymous poster hash: 3594d...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er du sikker på det? I følge svar fra helesøster her er det incest.

 

http://30392.vgb.no/tag/er-det-lov-a-ha-sex-med-onkelen-sin-eller-ikke/

 

Incest er seksuell omgang mellom nære familiemedlemmer i nedstigende eller horisontal linje

 

Å ha sex med en onkel er derfor incest. 

Anonymous poster hash: 3594d...dcc

 

Hei!

 

Gargamel har rett, det er ikke incest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Er du sikker på det? I følge svar fra helesøster her er det incest. http://30392.vgb.no/tag/er-det-lov-a-ha-sex-med-onkelen-sin-eller-ikke/ Incest er seksuell omgang mellom nære familiemedlemmer i nedstigende eller horisontal linje Å ha sex med en onkel er derfor incest. Anonymous poster hash: 3594d...dcc

Som du ser i din egen link er det to motstridende svar på det samme spørsmålet. "Helsesøster" sier at det er incest, mens "Klara Klok" sier det ikke er incest. En onkel er ikke en slektning i nedstigende eller horisontal linje, så begrunnelsen til "helsesøster" henger ikke på greip.

Jeg stoler mer på lovdata.no og Wikipedia.

Edit: jeg stoler også mer på en jurist enn på en helsesøster i dette spørsmålet:

http://www.ung.no/oss/ekteskap/71318.html

Edit, edit: jeg stoler aller mest på forskning.no. I artikkelen vil du se at ekteskap mellom onkel/niese er tillatt:

http://www.forskning.no/blog/befolkningshistorie/305721

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser i din egen link er det to motstridende svar på det samme spørsmålet. "Helsesøster" sier at det er incest, mens "Klara Klok" sier det ikke er incest. En onkel er ikke en slektning i nedstigende eller horisontal linje, så begrunnelsen til "helsesøster" henger ikke på greip.

Jeg stoler mer på lovdata.no og Wikipedia.

Edit: jeg stoler også mer på en jurist enn på en helsesøster i dette spørsmålet:

http://www.ung.no/oss/ekteskap/71318.html

Edit, edit: jeg stoler aller mest på forskning.no. I artikkelen vil du se at ekteskap mellom onkel/niese er tillatt:

http://www.forskning.no/blog/befolkningshistorie/305721

Helt korrekt!

 

Jeg hadde selv en onkel som gjorde ekle tilnærminger, jeg fant ut at vi juridisk kunne giftet oss:-(

 

Likevel hadde han blitt dømt, ville det jo vært overgrep, men altså ikke incest-

 

 

Jeg er uansett glad jeg ikke gikk rettens vei, men min egen, i dag har jeg for det første et godt liv, men videre har jeg full kontroll over min onkels, men også andre familiemedlemmers  ord, de lever sine liv mye på min nåde:-)

 

De er reddere enn de trenger, det handler nok om at jeg har et autoritært overtak, som ikke så lett lar seg beskrive, men jeg tror ikke det hadde vært slik om en rettsinnstans hadde gjort meg til offer-...

Jeg aner ikke helt hva overtaket består i??

 

Nå er det slik at jeg kan si en setning , så blir det stille, hvis noen sier noe mer, sier jeg en til og ingen tørr si noe mer??

 

Merkelig??Min mann sier det er så tydelige ord at ingen svekling har svar.

 

Vel men dette er jo i en psykopatfamilie, så ender autisten opp med overtaket?

 

Merkelig??

 

Mitt eget svar er psykiater.

 

Min psykiater har lært meg detaljert om menneskene, selv om min psykiater nektet å lære ,meg mistenksomhet og bedrag, så lærte hun meg det likevel, på sine måter, ved å gi meg evnen til å kommunisere med NT menneskene, deres liv, er jo falskhet og løgn. og de vet ikke hvorfor :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men du skrev noe annen ovenfor.

Hei!

 

Fordi jeg tenkte og skrev hva jeg følte.

 

juridisk sett har gargamel rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
AnonymBruker
Den 6.8.2014 at 23.15, Madelenemie skrev:

Helt korrekt!

 

Jeg hadde selv en onkel som gjorde ekle tilnærminger, jeg fant ut at vi juridisk kunne giftet oss:-(

 

Likevel hadde han blitt dømt, ville det jo vært overgrep, men altså ikke incest-

 

 

Jeg er uansett glad jeg ikke gikk rettens vei, men min egen, i dag har jeg for det første et godt liv, men videre har jeg full kontroll over min onkels, men også andre familiemedlemmers  ord, de lever sine liv mye på min nåde:-)

 

De er reddere enn de trenger, det handler nok om at jeg har et autoritært overtak, som ikke så lett lar seg beskrive, men jeg tror ikke det hadde vært slik om en rettsinnstans hadde gjort meg til offer-...

Jeg aner ikke helt hva overtaket består i??

 

Nå er det slik at jeg kan si en setning , så blir det stille, hvis noen sier noe mer, sier jeg en til og ingen tørr si noe mer??

 

Merkelig??Min mann sier det er så tydelige ord at ingen svekling har svar.

 

Vel men dette er jo i en psykopatfamilie, så ender autisten opp med overtaket?

 

Merkelig??

 

Mitt eget svar er psykiater.

 

Min psykiater har lært meg detaljert om menneskene, selv om min psykiater nektet å lære ,meg mistenksomhet og bedrag, så lærte hun meg det likevel, på sine måter, ved å gi meg evnen til å kommunisere med NT menneskene, deres liv, er jo falskhet og løgn. og de vet ikke hvorfor :wacko:

Hei, jeg har sett at du ofte snakker om NT mennesker og at deres liv kun er "falskhet og løgn". Av ren nysgjerrighet lurer jeg da på hva du tenker om dine barn (uten asperger/autisme) og mann? :-) 

Anonymkode: 100c3...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...