Gå til innhold

Betennelser i armene, skuldrene.


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Er ei kvinne på 34 år, Har i 1 år hatt smerter i begge armene. Verker helt ned til hånden min.

Merker og jeg mister kraften i armene når jeg løfter noe tungt.

Smertene bygger seg opp over tid.

Legen mener det er betennelse i musklene, og vil ikke ta noen prøver.

Har kun fått voltaren tabl, og fysioterapi.

Gikk en periode til naprapat, de trykket i ryggen og skuldrene og armene. Merket det hjalp etter noen behandlinger.

Smertene ble mindre, men etter noen uker så har smertene gradvis kommet tilbake.

Har stått på venteliste til fysioterapi i noen mndr, og fikk tlf fra de i går om at jeg kan få time hos fysioterapi på tirsdag neste uke.

Har tenkt å begynne der.

Men er redd for at det er noe annet enn muskel betennelse som feiler meg, legen ville ikke sende meg til MR for å ta en sjekk.

Har som sagt ilene smerter i armene, og smertene er der i flere timer, så tar de pause noen timer til de begynner igjen.

Hadde før jeg begynte hos naprapat hele tiden, hadde og problemer med å finne en god ligge stilling for å få sove, pga smertene.

Vil be legen henvise meg til MR på nytt. Er det andre ting legen bør gjøre? Orker ikke gå slik lenger.

Og hva feiler det meg egentlig? tror du det er muskelbetennelse eller noe annet.?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ei kvinne på 34 år, Har i 1 år hatt smerter i begge armene. Verker helt ned til hånden min.

Merker og jeg mister kraften i armene når jeg løfter noe tungt.

Smertene bygger seg opp over tid.

Legen mener det er betennelse i musklene, og vil ikke ta noen prøver.

Har kun fått voltaren tabl, og fysioterapi.

Gikk en periode til naprapat, de trykket i ryggen og skuldrene og armene. Merket det hjalp etter noen behandlinger.

Smertene ble mindre, men etter noen uker så har smertene gradvis kommet tilbake.

Har stått på venteliste til fysioterapi i noen mndr, og fikk tlf fra de i går om at jeg kan få time hos fysioterapi på tirsdag neste uke.

Har tenkt å begynne der.

Men er redd for at det er noe annet enn muskel betennelse som feiler meg, legen ville ikke sende meg til MR for å ta en sjekk.

Har som sagt ilene smerter i armene, og smertene er der i flere timer, så tar de pause noen timer til de begynner igjen.

Hadde før jeg begynte hos naprapat hele tiden, hadde og problemer med å finne en god ligge stilling for å få sove, pga smertene.

Vil be legen henvise meg til MR på nytt. Er det andre ting legen bør gjøre? Orker ikke gå slik lenger.

Og hva feiler det meg egentlig? tror du det er muskelbetennelse eller noe annet.?

Takk for svar.

Jeg hadde heller bestilt time hos kiropraktor. De er spesialister på muskel-/skjelettplager. De sender deg til MR om de finner det nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller bestilt time hos kiropraktor. De er spesialister på muskel-/skjelettplager. De sender deg til MR om de finner det nødvendig. 

Har forresten vært hos kiropraktor, men han knekte opp og bad meg ta noen øvelser dagelig.

Gjorde de øvelsene noen uker men hjalp ikke det heller.

Glemte å skrive at hvis jeg skal ta av og på klær, så får jeg vondt i armene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ei kvinne på 34 år, Har i 1 år hatt smerter i begge armene. Verker helt ned til hånden min.

Merker og jeg mister kraften i armene når jeg løfter noe tungt.

Smertene bygger seg opp over tid.

Legen mener det er betennelse i musklene, og vil ikke ta noen prøver.

Har kun fått voltaren tabl, og fysioterapi.

Gikk en periode til naprapat, de trykket i ryggen og skuldrene og armene. Merket det hjalp etter noen behandlinger.

Smertene ble mindre, men etter noen uker så har smertene gradvis kommet tilbake.

Har stått på venteliste til fysioterapi i noen mndr, og fikk tlf fra de i går om at jeg kan få time hos fysioterapi på tirsdag neste uke.

Har tenkt å begynne der.

Men er redd for at det er noe annet enn muskel betennelse som feiler meg, legen ville ikke sende meg til MR for å ta en sjekk.

Har som sagt ilene smerter i armene, og smertene er der i flere timer, så tar de pause noen timer til de begynner igjen.

Hadde før jeg begynte hos naprapat hele tiden, hadde og problemer med å finne en god ligge stilling for å få sove, pga smertene.

Vil be legen henvise meg til MR på nytt. Er det andre ting legen bør gjøre? Orker ikke gå slik lenger.

Og hva feiler det meg egentlig? tror du det er muskelbetennelse eller noe annet.?

Takk for svar.

 

Bra at du har fått time hos fysioterapeut. Jeg ville forsøkt å legge bekymringen til side nå, og i stedet gått i gang med fysioterapibehandlingen. Fysioterapeuter undersøker og gjør seg opp selvstendige meninger som følge av det de finner, så dersom fysioterapeuten mener du er for dårlig utredet av legen så kan vedkommende gi tilbakemelding til legen om det. Ut i fra dine beskrivelser, så er det god grunn til å tro at fysioterapi - inklusive trening - vil kunne hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med jevne mellomrom hatt mye nakke-skuldersmerter i voksen alder.  Har vært hos kiropraktor/fysioterapeut/naprapat med ujevne mellomrom.  Felles for alle er at det hjelper en stund, så var det tilbake til start igjen.

 

Den revolusjonerende endringen skjedde da jeg for et par år siden begynte å følge rådene de ga meg.

 

Var hos fysioterapeut - igjen - og hadde ikke store forventninger.  Han sa at han kunne hjelpe meg litt akutt, men for å bli helt bra må du gjøre jobben selv.  Så fikk jeg et sett med øvelser til å gjøre hjemme med treningsstrikk.

 

Et eller annet fikk meg til å stå løpet ut, og trene - hver dag i begynnelsen, så annenhver.  10 - 15 minutter på gulvet hjemme.  Siden har jeg vært helt bra.  

 

Noen ganger glemmer jeg meg og det går et par uker uten trening - fordi jeg føler meg så frisk.  Da begynner det raskt å stramme seg til igjen, og jeg tar frem strikken og trener noen dager, så blir det bra igjen. 

 

Det er ikke sikkert at strikktrening er det rette for deg, det finnes mange måter å trene nakke-skulder-arm-rygg på, men det er helt essensielt å følge behandlerens råd om trening - det har jeg endelig lært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-På Dol av og til

Har forresten vært hos kiropraktor, men han knekte opp og bad meg ta noen øvelser dagelig.

Gjorde de øvelsene noen uker men hjalp ikke det heller.

Glemte å skrive at hvis jeg skal ta av og på klær, så får jeg vondt i armene også.

Hei. Har hatt slimposebetennelse i begge armene. 18 mnd i hver arm. Voltaren hjalp ingenting .Ble verre av kiropraktor. Men i begge armene gikk det over av seg selv, men tok tid dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Noen uker? Hvor mange ganger var du hos kiropraktor?Jeg har fått øvelser og tar de hver dag og har gjort det i månedsvis, bortsett fra helt i starten hvor jeg fikk beskjed om å ikke belaste. De fleste av behandlingsformene for dette, være seg naprapat/kiropraktor/fysioterapi krever at man gjør øvelser for å forebygge/vedlikeholde og det må man gjøre lengre enn uker. Helst hele livet og ofte. Han har knekt, dratt og behandlet meg med laser- og sjokkterapi. Etter behandling har jeg etter kiropraktors råd fryst ned og varmet med poser 2 ganger daglig i 2-3 dager. Etter et smertehelvete som hadde vart i 6 mnd, tok det 10 behandlinger og jeg er nå etter 3 mnd helt funksjonell igjen, takk og lov!

 

 

Jeg sier ikke at kiropraktor behøver å være det rette for deg da, men det høres ikke ut som om denne kiropraktoren tok dette så veldig alvorlig og forsøkte ulike ting for å gjøre deg bra. Ved første møte med min fikk jeg beskjed om at han ville bruke 8-10 ulike behandlinger på å forsøke å få bukt med  det han vurderte feilte meg og om han ikke klarte det innen da ville han rekvirere MR. Han ga meg altså diagnose, behandlingsperspektiv, fortalte hvilke type behandlinger han ville gi og hvorfor. Og han fortalte hva det ville kreves av meg av øvelser og hjemmebehandling. Det finnes sikkert gode og dårlige kiropraktorer også :)

 

Jeg er glad jeg har funnet en dyktig og jeg håper du finner behandlingsformen som gjør deg frisk. Kroniske vondter er et mareritt :( Lykke til hos fysio!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå til fysioterapaut på tirsdag, så får vi se hva hun vil gjøre med meg.

Det med trening vet jeg er bra, men trenger konkrete råd for hva trening jeg bør gjøre.

Har ikke fått det hos naprapat. Følte ikke kiropraktoren tok meg på alvor heller.

Nå gir jeg fysioterapi en sjangse, så får se om hun mener det er muskelbetennelse eller noe annet. 
Gjenstår å se. Men er lei dette her. Trykker litt på armene slik naprapaten har gjort, og det hjelper litt.

Kunne fortsatt gått til naprapat, men det er så dyrt. 560 kr timen, og det har jeg ikke råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysioterapeut Erik Øiangen

Hei, ja du kan fint gå til fysioterapeuten på tirsdag. Det er bare godt å få gjort en vurdering av en annen fagperson.

I tilegg tror jeg du skal gjøre som du har tenk, nemlig å ta kontakt med fastlegen din igjen nettopp for å understreke din bekymring: Det er viktig at du blir tatt på alvor og at legen tar seg tid til å forstå deg. Kommunikasjonen dere i mellom er ofte avgjørende og \"den gode samtalen\" løser ofte mange unødvendige bekymringer hos pasientene.

Du er jo ikke blitt noe bedre og da bør man fortsette \"utredningen\".

Noen plager har mer preg av fysiske forhold/årsaker, mens andre plager kan være mer sammensatte(psykosomatiske plager). Det er derfor viktig å undersøke deg godt og ha til til \" den gode samtalen\" for nettopp å kunne skille det ene fra det andre.

mvh erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...