Gå til innhold

Ludvig Nessa: Børre Knudsen fortjener en statsbegravelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En beveget Ludvig Nessa snakket om sin medkjemper mot abortloven gjennom mange år, Børre Knudsen i NRK Østfolds ettermiddagssending i dag. Han lover å fortsette kampen mot fri abort, og mener Knutsen fortjener en begravelse på statens regning.

 

http://www.nrk.no/ostfold/nessa_-fortjener-statsbegravelse-1.11885898

 

Er du enig?



Anonymous poster hash: b0362...e84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, staten skal bekoste begravelser for mennesker som har gjort noe bra for samfunnet og satt spor etter seg på en positiv måte. Det har definitivt ikke Børre Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, staten skal bekoste begravelser for mennesker som har gjort noe bra for samfunnet og satt spor etter seg på en positiv måte. Det har definitivt ikke Børre Knudsen.

Jeg tror det er delte meninger om det.

Anonymous poster hash: 21761...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror det er delte meninger om det.

Anonymous poster hash: 21761...97f

 

 

Ja, det har vært mange hylldester også:

 

Hvil i fred, Børre Knudsen. Takk for at du var lydig mot kallet, gikk motstrøms og ga lyd til de tause skrikene.

 

RIP Børre Knudsen. Det står en kø av aborterte foster klar i himmelen for å takke deg for at du prøvde.

 

Per Lønning: Norsk kristenliv hadde vært atskillig fattigere uten Børre Knudsen.

Anonymous poster hash: 7f9e3...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg han bør få. Selv om han ikke lyktes med kampen for de ufødtes rett til å leve, var han derres stemme. Så på vegne av alle som skulle vært statsborgere i Norge og ikke ble det pga abort, synes jeg han burde få det

Anonymous poster hash: 42133...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En beveget Ludvig Nessa snakket om sin medkjemper mot abortloven gjennom mange år, Børre Knudsen i NRK Østfolds ettermiddagssending i dag. Han lover å fortsette kampen mot fri abort, og mener Knutsen fortjener en begravelse på statens regning.

 

http://www.nrk.no/ostfold/nessa_-fortjener-statsbegravelse-1.11885898

 

Er du enig?

Anonymous poster hash: b0362...e84

 

Nei, det er jeg ikke.

 

http://www.dagbladet.no/2014/08/19/kultur/meninger/borre_knudsen/abort/politikk/34861426/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke slike veldig omdiskuterte personer skal begraves på statens bekostning.  Det har ingenting med saken å gjøre om jeg deler meningene deres eller ikke.

 

Det blir noe annet med tidligere ministre, stortingspresidenter og andre som har vært politikere gjennom et langt liv og fulgt de demokratiske spillereglene.  Det er regjeringen som avgjør hvem som skal bli begravet på denne måten, og med en passelig blanding av kulturpersonligheter og andre viktige profiler, har man unngått å blande partipolitikk i saken.  Det tror jeg er fornuftig, og da bør man ikke la de mest kontroversielle få denne hedersbevisningen, uansett hvilke saker de har kjempet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hele saken er en kuriositet. Det er jo kompisen Ludvig Nessa som mener han burde fått statsbegravelse. Det er mest av alt et mediestunt som den duoen var mestere i. Nessa mener det vel oppriktig, men han og alle andre vet utmerket godt at det aldri vil skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror det er delte meninger om det.

Anonymous poster hash: 21761...97f

 

Det er det nok, men jeg vil tippe at det store flertallet ikke er enige med Nessa, Dagen og disses meningsfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at massemorderen på Utøya blir begravd på statens regning når den tid kommer uten å ha gjort seg fortjent til det. Utover det er dette et PR-stunt som jeg ikke har behov for å kommentere.

Anonymous poster hash: 2d17b...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen er uten relevans. Familien ønsker en svært liten begravelse med kun enke og unger med ektefeller tilstede. De ber om ro rundt egen sorg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det nok, men jeg vil tippe at det store flertallet ikke er enige med Nessa, Dagen og disses meningsfeller.

Jeg kjenner flere som er enig med Nessa, men de er kanskje ikke enig i fremgangsmåten. Jeg har ikke sett at noen har fått det frem på en bedre måte heller. 

Anonymous poster hash: 21761...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om fyren, men dersom han har jobbet for å sikre ufødte barn sin rett til å leve så fortjener han annerkjennelse for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det meningsløst å diskutere siden han aldri vil få det. Han var en skrue. Jeg var ikke enig med ham og jeg syntes enkelte av stuntene var drøy kost, men han han kjempet virkelig for sin hjertesak, det skal han ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om fyren, men dersom han har jobbet for å sikre ufødte barn sin rett til å leve så fortjener han annerkjennelse for det.

Du har aldri hørt om Børre Knudsen og Ludvig Nessa??? Du er ganske ung med andre ord? Der herjet jo rundt utenfor mange av landets abortklinikker med blodige dukker og dømte kvinner som tok abort til evig pinsel omtrent - sånn på 80-tallet var de vel på sitt verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har aldri hørt om Børre Knudsen og Ludvig Nessa??? Du er ganske ung med andre ord? Der herjet jo rundt utenfor mange av landets abortklinikker med blodige dukker og dømte kvinner som tok abort til evig pinsel omtrent - sånn på 80-tallet var de vel på sitt verste.

H*n bare troller.

Anonymous poster hash: b0362...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H*n bare troller.

Anonymous poster hash: b0362...e84

Hvem er du som går til alle postene mine og sier at jeg troller? Det høres ganske trollete ut spør du meg. eller, jeg vet jo hvem brukeren din er så glem at jeg spurte ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er du som går til alle postene mine og sier at jeg troller? Det høres ganske trollete ut spør du meg. eller, jeg vet jo hvem brukeren din er så glem at jeg spurte ... ;)

Jeg aner ikke hva du snakker om, men her oser det trollng lang vei. Ellers virker du særdeles kunnskapsrik, smart og oppegående, og så har du ikke hørt om Næssa og Knudsen? Nei, den går ikke....

Anonymous poster hash: b0362...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 virker du særdeles kunnskapsrik, smart og oppegående

Anonymous poster hash: b0362...e84

 

Oj, takk for det tror jeg :) Ovenfor ble det nevnt at den verste herjingen var på 80-tallet da var ikke jeg født, det kan bidra til min mangel på kunnskap om dette temaet. Dessuten ser jeg ikke mye i aviser/på tv.

 

Takk for ros, men trolling-accusations kan du spare deg for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble jo avskjediget fra Den norske kirke, tror vel neppe en statsbegravelse ville være aktuelt selv dersom ikke familien motsatte seg det. Hadde det blitt det, ville det ikke vært med min støtte (ikke at det teller for noe annet enn som svar til trådstarter, da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...