Gå til innhold

Ludvig Nessa: Børre Knudsen fortjener en statsbegravelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har aldri hørt om Børre Knudsen og Ludvig Nessa??? Du er ganske ung med andre ord? Der herjet jo rundt utenfor mange av landets abortklinikker med blodige dukker og dømte kvinner som tok abort til evig pinsel omtrent - sånn på 80-tallet var de vel på sitt verste.

Jeg skjønner hva du mener - men vi må nok innse at de som ikke husker samfunnsdebatt på 80-tallet ikke trenger å være veldig unge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner hva du mener - men vi må nok innse at de som ikke husker samfunnsdebatt på 80-tallet ikke trenger å være veldig unge :P

Dexter var ikke engang født på 80-tallet sier han jo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien til helvete er brolagt med 'gode intensjoner'. Det er mange som mener at kvinner ikke skal ha selvbestemt abort, heldigvis er de i mindretall.

 

Og med det, er Børres meninger i mindretall, og jeg skjønner ikke hvorfor en kontrovers medakåt PR ypling hvis meninger støttes av et mindretall skal dekkes på noe som helst måte av staten.

 

Forøvrig, bare et tulleutsagn fra hans tullekompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke slike veldig omdiskuterte personer skal begraves på statens bekostning. Det har ingenting med saken å gjøre om jeg deler meningene deres eller ikke.

Det blir noe annet med tidligere ministre, stortingspresidenter og andre som har vært politikere gjennom et langt liv og fulgt de demokratiske spillereglene. Det er regjeringen som avgjør hvem som skal bli begravet på denne måten, og med en passelig blanding av kulturpersonligheter og andre viktige profiler, har man unngått å blande partipolitikk i saken. Det tror jeg er fornuftig, og da bør man ikke la de mest kontroversielle få denne hedersbevisningen, uansett hvilke saker de har kjempet for.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Har all respekt for Børre Knudsen og det han stod for, selv om han til tider nok gikk for langt. Knudsen skulle tatt det et steg videre, og aksjonert for bedre trygdeordninger for foreldre, spesielt enslige mødre. Dersom staten skulle innføre tvungen fødsel, så må staten også betale for barnet. En enslig mor måtte få trygd hun kunne leve av fram til barnet er 18 år. Mer penger til fosterhjem, billigere evt gratis barnehager osv. 

Jeg savner et slikt engasjement hos Knudsen. Sier man A, tvungen fødsel, så må man si B, flere milliarder til trygd. Disse ordningene må på plass før sjøl bestemt abort kunne forbys. 

I det hele tatt burde Børre hatt en mer praktisk, jordnær tilnærming til abort spørsmålet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Haggaren skrev:

Har all respekt for Børre Knudsen og det han stod for, selv om han til tider nok gikk for langt. Knudsen skulle tatt det et steg videre, og aksjonert for bedre trygdeordninger for foreldre, spesielt enslige mødre. Dersom staten skulle innføre tvungen fødsel, så må staten også betale for barnet. En enslig mor måtte få trygd hun kunne leve av fram til barnet er 18 år. Mer penger til fosterhjem, billigere evt gratis barnehager osv. 

Jeg savner et slikt engasjement hos Knudsen. Sier man A, tvungen fødsel, så må man si B, flere milliarder til trygd. Disse ordningene må på plass før sjøl bestemt abort kunne forbys. 

I det hele tatt burde Børre hatt en mer praktisk, jordnær tilnærming til abort spørsmålet.

 

Det kan diskuteres.

Anonymkode: e2eee...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alt kommer til stykke så er jo spørsmålet om det ufødte liv har rett på vern. Når er man et menneske liksom. I hvilken uke ?. Noen ganger tar man jo senaborter også. Jeg dømmer ikke kvinner som må ta et så håpløst vanskelig valg . Men tror at folk ofte reagerer feil og snur det hele på hodet. De tror at man i utgangspunktet er ute etter å dømme kvinnen men så er det egentlig mer et ønske om å verne  fosteret.  

Anonymkode: 98e71...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...