Gå til innhold

Gi barna 100kr inni mellom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

I smug gir jeg barna en 100 lapp nå og da, til pausekos, Etc...

Hver gang min mann oppdager det blir han sur og mener jeg " strør penger rundt meg"

Selv har jeg termos og matpakke med meg hver dag! Kjøper aldri mat og drikke på kafe, for har med selv,

For min del har det først og fremst med at jeg ønsker RO! Jeg orker ikke oppsøke områder for salg av fødevarer, jeg liker jobbe! I 10 etasje er det mikro og da kan jeg varme min egen lunsjboks

Men til saken! Er det ekstremt sløsete å gi en 8-åring, 10 åring en hundrelapp til hygge inni mellom?

Anonymous poster hash: f3f3f...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

I smug gir jeg barna en 100 lapp nå og da, til pausekos, Etc...

Hver gang min mann oppdager det blir han sur og mener jeg " strør penger rundt meg"

Selv har jeg termos og matpakke med meg hver dag! Kjøper aldri mat og drikke på kafe, for har med selv,

For min del har det først og fremst med at jeg ønsker RO! Jeg orker ikke oppsøke områder for salg av fødevarer, jeg liker jobbe! I 10 etasje er det mikro og da kan jeg varme min egen lunsjboks

Men til saken! Er det ekstremt sløsete å gi en 8-åring, 10 åring en hundrelapp til hygge inni mellom?

Anonymous poster hash: f3f3f...2a8

Nei

Anonymous poster hash: facc1...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I smug gir jeg barna en 100 lapp nå og da, til pausekos, Etc...

Hver gang min mann oppdager det blir han sur og mener jeg " strør penger rundt meg"

Selv har jeg termos og matpakke med meg hver dag! Kjøper aldri mat og drikke på kafe, for har med selv,

For min del har det først og fremst med at jeg ønsker RO! Jeg orker ikke oppsøke områder for salg av fødevarer, jeg liker jobbe! I 10 etasje er det mikro og da kan jeg varme min egen lunsjboks

Men til saken! Er det ekstremt sløsete å gi en 8-åring, 10 åring en hundrelapp til hygge inni mellom?

Anonymous poster hash: f3f3f...2a8

Jeg synes det er uklokt å la en 8-åring søle bort 100 kroner på pausekos, men du mente kanskje at de fikk 50 kroner hver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I smug gir jeg barna en 100 lapp nå og da, til pausekos, Etc...

Hver gang min mann oppdager det blir han sur og mener jeg " strør penger rundt meg"

Selv har jeg termos og matpakke med meg hver dag! Kjøper aldri mat og drikke på kafe, for har med selv,

For min del har det først og fremst med at jeg ønsker RO! Jeg orker ikke oppsøke områder for salg av fødevarer, jeg liker jobbe! I 10 etasje er det mikro og da kan jeg varme min egen lunsjboks

Men til saken! Er det ekstremt sløsete å gi en 8-åring, 10 åring en hundrelapp til hygge inni mellom?Anonymous poster hash: f3f3f...2a8

Ha alltid det i tankene at det kan være med på å legge press på andre med dårlig råd.

Anonymous poster hash: 79608...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på det de ellers har tilgang på av penger. Syns mannen din at de skal gå uten, eller har de lommepenger fra før slik at din hundrings kommer i tillegg? Jeg tror ikke jeg ville likt at min mann dyttet i jr penger om han hadde nok (dvs på linje med det kompiser hadde), og ville derfor ikke overprøvd han på en slik måte du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

100 kr hver eller 100 kr delt på to eller tre barn?

 

Det hender at mine får f.eks. 30 kr til å kjøpe noe mat/drikke rett før eller etter trening, hvis de må vente en stund på bussen eller må dra direkte fra skolen til trening. Da er det som regel et rundstykke + banan + melk/sjokomelk de kjøper.

 

Dersom de skal på kino, får de med seg noe til godteri/popcorn (30-50 kr), men de får sjelden penger utover dette utenom ukelønn. Skjønte forresten ikke hva du mente med pausekos? Mener du til å kjøpe noe i kantina på skolen? Våre må bruke av ukelønna til det - de får med seg tilstrekkelig mat hjemmefra til skolen.

 

Så altså - jeg synes 100 kr er mye, og er enig med mannen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 kr hver eller 100 kr delt på to eller tre barn?

 

Det hender at mine får f.eks. 30 kr til å kjøpe noe mat/drikke rett før eller etter trening, hvis de må vente en stund på bussen eller må dra direkte fra skolen til trening. Da er det som regel et rundstykke + banan + melk/sjokomelk de kjøper.

 

Dersom de skal på kino, får de med seg noe til godteri/popcorn (30-50 kr), men de får sjelden penger utover dette utenom ukelønn. Skjønte forresten ikke hva du mente med pausekos? Mener du til å kjøpe noe i kantina på skolen? Våre må bruke av ukelønna til det - de får med seg tilstrekkelig mat hjemmefra til skolen.

 

Så altså - jeg synes 100 kr er mye, og er enig med mannen din.

Og så kommer det jo an på hvor ofte det er snakk om - er det 3 ganger i uka? Annenhver uke? En gang i mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I smug gir jeg barna en 100 lapp nå og da, til pausekos, Etc...

Hver gang min mann oppdager det blir han sur og mener jeg " strør penger rundt meg"

Selv har jeg termos og matpakke med meg hver dag! Kjøper aldri mat og drikke på kafe, for har med selv,

For min del har det først og fremst med at jeg ønsker RO! Jeg orker ikke oppsøke områder for salg av fødevarer, jeg liker jobbe! I 10 etasje er det mikro og da kan jeg varme min egen lunsjboks

Men til saken! Er det ekstremt sløsete å gi en 8-åring, 10 åring en hundrelapp til hygge inni mellom?

Anonymous poster hash: f3f3f...2a8

Hva er pausekos?

Jeg synes ellers 100 kr. er mye penger å stikke til en åtteåring ofte. Ellers forsøker jeg å lære barna mine å være forsiktige med å bruke penger på mat og godter, mat kan de spise hjemme eller ta med hjemmefra, og godteri skal de helst bare spise lørdagen. Heldigvis er de av den oppfatning at de heller vil spare pengene eller bruke dem på andre ting (stort sett, da...) :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...