Gå til innhold

Høst - suppetid!


Bella Dotte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Bella Dotte

    20

  • skrevet

    16

  • slabbedask

    13

  • startet av

    9

Aha. Det har de neppe på rema, man må nok i en innvandrersjappe.

Hvorfor heter det "innvandrersjappe", og ikke "matvaresjappe", "bensinsjappe" og "kles-sjappe"?

Bare noe jeg tenkte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor heter det "innvandrersjappe", og ikke "matvaresjappe", "bensinsjappe" og "kles-sjappe"?Bare noe jeg tenkte på.

Jeg tror det er fordi slike butikker det er henvises til ofte drives av innvandrete.

Anonymous poster hash: 875b8...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor heter det "innvandrersjappe", og ikke "matvaresjappe", "bensinsjappe" og "kles-sjappe"?

Bare noe jeg tenkte på.

Aldri hørt bensinsjappe, men matvaresjappe og kles-sjappe er jo vanlig.  Sjappe er jo bare et annet ord for butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ukas suppe er soppsuppe - aromasopp og champignon, løk, hvitløk, persillerot og bacon. Ser ikke så delikat ut (mørkebrun) men smaker vidunderlig.

Endret av Bella Dotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema tomatsuppe - 3,50 for fire porsjoner. Raskt og billig.

 

Jobber du i Reitangruppen??

 

Det gjør ikke noe om det tar tid å lage mat - tid har jeg nok av som uføretrygdet. Jeg utfordrer hele holdningen - god mat trenger god tid.

 

Ikke er råvarene dyre heller - se over. Når man tenker på hva man får igjen av smak og næring, i tillegg til at det er gøy og gir mestringsopplevelse, vil jeg ikke bytte, gitt. 

Endret av Bella Dotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drysse sukrin over bær... da har man misforstått.

Hvorfor det? Sukrin på bær er da helt kurant. Da er det verre med de som kommer med forslag om "hvordan gjøre desserten på julaften litt sunnere" f.eks. Så lite riskrem som jeg spiser i løpet av ett år så gjør jeg den akkurat så usunn som jeg vil! :) Sunn kan man være resten av året, men la nå julaftensmaten være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Sukrin på bær er da helt kurant. Da er det verre med de som kommer med forslag om "hvordan gjøre desserten på julaften litt sunnere" f.eks. Så lite riskrem som jeg spiser i løpet av ett år så gjør jeg den akkurat så usunn som jeg vil! :) Sunn kan man være resten av året, men la nå julaftensmaten være. :)

Hehe ja helt enig. Ang. jul.

Mente bare at sukrin smaker jo hoggorm, og bær er veldig søtt i utgangspunktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja helt enig. Ang. jul.

Mente bare at sukrin smaker jo hoggorm, og bær er veldig søtt i utgangspunktet...

Det er ikke all bær som er så veldig søte da, jeg innrømmer at det er godt med et lite sukkerdryss på bringebær og jordbær om man skal ha melk eller fløte på... :) Sukrin smaker ikke godt om det blir mye av det og det blir for mye av det, det smaker så kaldt, mange blander det med stevia f.eks., da blir det bedre, eller bruker tagatesse, det skal ikke smake så kaldt visstnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...